Kross Trans Hybrid 5.0 ME
Informacje o przeglądzie roweru
Każdy rower zakupiony w sklepie MocneRowery.pl bezpłatnie przechodzi tzw. "przegląd zerowy", który polega na sprawdzeniu połączeń śrubowych i regulacji biegów oraz hamulców oraz wielu innych czynności. Do utrzymania gwarancji konieczne jest wykonanie w stosownym terminie przeglądu technicznego w dowolnym serwisie rowerowym (dodatkowo płatny). Jego termin jest zależny od producenta i znajduje się w książeczce dołączonej do roweru. Najczęściej przegląd techniczny wymagany jest między 30, a 90 dniem od zakupu roweru lub między 90, a 300 przejechanym kilometrem. Każdy rower wysyłany w kartonie posiada zdemontowane pedały. Rower wysyłany w kartonie może wymagać montażu części i akcesoriów takich jak: przednie koło, błotnik, mostek bądź kierownica.
Działa ze wspomaganiem do 25 km/h
Rower elektryczny Kross Trans Hybrid 5.0 ME jest zgodny z przepisami ruchu drogowego, co oznacza, że mogą Państwo jeździć z użyciem wspomagania elektrycznego maksymalnie do 25 km/h. Jest to bezpieczna i komfortowa prędkość zwłaszcza podczas poruszania się po mieście. Naturalnie, w dowolnym momencie możliwa jest dezaktywacja wspomagania oraz poruszanie się rowerem wyłącznie pedałując. Kross Trans Hybrid 5.0 ME nie ma możliwości poruszania się z silnikiem bez pedałowania.
Radość to czas spędzony w ulubiony sposób
Z Kross Trans Hybrid 5.0 ME każda wycieczka będzie u Ciebie wywoływała uśmiech i przywoływała te same emocje co pierwsza, samodzielna jazda rowerem. Dlaczego? Bo jazda na tym rowerze to czysta przyjemność. Nie tylko można dojechać na nim dalej dzięki zastosowaniu dobrej jakości komponentów, ale też będzie to wygodna jazda dzięki praktycznym dodatkom (o tym piszemy nieco niżej).
Tylna przerzutka Shimano XT T8000
Nowa przerzutka Shimano XT T8000 w rowerze Kross Trans Hybrid 5.0 ME została wykonana w technologii DYNA-SYS. Zapewnia ekstremalnie szybką i płynną zmianę biegów nawet w trudnym terenie. Dzięki swojej unikatowej budowie oraz systemowi RD+ minimalizuje ryzyko spadnięcia łańcucha. Kółka przerzutki posiadają uszczelnione łożyska zmniejszające opory toczenia. Shimano CS-HG500-10 (11-32T) biegów to ogromne możliwości doboru odpowiedniego przełożenia i kadencji dla zapewnienia właściwego rytmu i płynności jazdy. Przerzutka we współpracy z kierunkowym łańcuchem serii HG-X oraz kaseta 10-rzędów pozwala bardzo płynnie i szybko zmieniać biegi.
Ogromne możliwości i pełna kontrola nad rowerem
Dzięki silnikowi centralnemu Shimano E6100 możesz dojechać praktycznie wszędzie. Silnik centralny to najbardziej uniwersalny i wydajny rodzaj silnika jaki montuje się w rowerach elektrycznych. Pracuje on płynnie i szybko reaguje na sposób pedałowania. Uruchomiony silnik działa jako integralne wsparcie dla rowerzysty, ponieważ przenoszenie mocy na koło odbywa się poprzez łańcuch. Na tym rowerze jeździ się dokładnie tak, jak na tradycyjnym jednak dużo lżej. Po wyłączeniu nie generuje on dużego, dodatkowego oporu. Wspomaganie działa tak płynnie, że po pierwszej przejażdżce stracą Państwo zainteresowanie tradycyjnymi rowerami. Silnik Shimano E6100 jest umieszczony bardzo nisko. Obniża to środek ciężkości całego roweru oraz korzystnie wpływa na zwrotność i kontrolę nad rowerem.
Jeden z najlżejszych silników na świecie
Sercem roweru Kross Trans Hybrid 5.0 ME jest silnik elektryczny Shimano E6100. Jeden z najlżejszych silników elektrycznych na świecie. Waży zaledwie 2,88 kg, co ma wpływ na wagę roweru, a także jego zwrotność. Jest to najbardziej uniwersalny system firmy Shimano, który wykorzystuje technologie opracowane na potrzeby systemu do rowerów e-MTB (E8000). Dzięki przemyślanej konstrukcji oraz zaawansowanemu oprogramowaniu jazda jest bardzo płynna. W porównaniu do modelu E6000 udało się wydłużyć zasięg na jednym ładowaniu akumulatora nawet do 20%. Roweru elektrycznego używamy w różnych warunkach, dlatego silnik został uszczelniony co czyni go odpornym na trudne warunki pogodowe.
36V system zasilania
Silnik roweru Kross Trans Hybrid 5.0 ME jest zasilany napięciem 36V , dzięki czemu napęd ma wyższą sprawność, a co za tym idzie większy zasięg w porównaniu do zestawów pracujących na niższym napięciu.
Solidne zasilanie roweru
Posiadając akumulator naładowany do pełna, mogą Państwo przejechać nawet do do 100 kilometrów na raz! Jego pojemność wynosi 504 Wh . Pracuje on na napięciu 36V i został umieszczony na bagażniku . Został wykonany w technologii litowo-jonowej. Nie posiada efektu pamięci oraz waży zaledwie kilka kilogramów. Można go doładować w dowolnym momencie bez obawy o zmniejszenie pojemności. Jest on zamykany na kluczyk (w zestawie), dlatego dostęp do niego będzie miał tylko właściciel. Jak go naładować? Za pomocą ładowarki dołączonej do roweru. Ładowanie jest możliwe zarówno z akumulatorem w ramie, jak też po wyjęciu go z roweru. Osoby zainteresowane informacjami dotyczącymi obliczania realnego zasięgu oraz parametrów dotyczących akumulatorów w rowerach elektrycznych zachęcamy do przeczytania artykułu pt „Ile kilometrów mogę przejechać na pełnej baterii?”, który znajduje się w naszej bazie wiedzy.
Pełna kontrola nad mocą hamowania
Tarczowe hamulce hydrauliczne Shimano Deore Disc BR-T6000 (hydrauliczny) nie boją się deszczu oraz trudnych warunków. Będą w nich hamować mocniej i pewniej niż inne konstrukcje, a do tego nie zużyją obręczy! Zastosowanie płynu zamiast linki umożliwia płynną regulację siły hamowania co wypływa na bezpieczeństwo. Ponadto klocki w hamulcach tarczowych wystarczają na dłużej co obniża koszt użytkowania roweru.
Wygodna jazda dzięki tłumieniu drgań - Rock Shox Paragon Gold RL (skok 65mm,) bez tapera
Dzięki temu amortyzatorowi jazda rowerem stanie się dużo wygodniejsza. Od teraz możesz jeździć po nierównym asfalcie czy nieutwardzonych drogach i odczuwać komfort. Podczas jazdy na Kross Trans Hybrid 5.0 ME odciążasz swoje stawy oraz dłonie.
Dopasuj rower do siebie
Regulowany mostek daje możliwość dopasowania roweru do Twoich potrzeb. Dzięki niemu możliwe jest przybliżenie / oddalenie kierownicy, co pozwala uzyskać komfortową, wyprostowaną pozycje na rowerze. Można by rzec, że ten rower prostuje plecy. Taki zabieg pozwala także na poprawienie widoczności gdyż wzrok naturalnie będzie kierował się wyżej. Można także obniżyć mostek aby uzyskać bardziej aerodynamiczną pozycję.