Haibike HYBE 10.5
Wspomaganie do 25 km/h
Elektryczny napęd w rowerze Haibike HYBE 10.5 działa aktywnie do osiągnięcia prędkości 25 km/h podczas pedałowania, co jest zgodne z przepisami ruchu drogowego. Rower oferuje wsparcie tylko do tej konkretnej prędkości, co zapewnia bezpieczne i komfortowe poruszanie się w miejskich warunkach. Po przekroczeniu tej prędkości nadal można kontynuować jazdę, ale bez aktywnego wsparcia silnika. Rower nie zwalnia, ani nie hamuje automatycznie, co pozwala na utrzymanie prędkości i płynnej jazdy. Oczywiście istnieje możliwość dezaktywacji wspomagania w dowolnym momencie i jazdę rowerem bez wspomagania. Dzięki temu, jest uniwersalny. Można jechać na nim z minimalnym wysiłkiem lub zrobić trening. Bądź też szybko podjechać pod górę i szybko z niej zjechać.
Rama wykonana z aluminium
Rama roweru Haibike HYBE 10.5 została wykonana z aluminium, co umożliwiło stworzenie lekkiej i wytrzymałej ramy o unikalnym kształcie. Aluminium gwarantuje trwałość i sztywność ramy, co przekłada się na długą żywotność roweru. Rama wykazuje doskonałe właściwości jezdne, błyskawicznie reagując na ruchy kierownicą, gdy jedziesz po trasie lub omijasz przeszkody czy dziury. Maksymalny udźwig roweru (łączna waga roweru, bagażu i rowerzysty), wynosi 120 kg .
Full ze sportowym zacięciem
Haibike HYBE 10.5 to rower elektryczny zaliczany do kategorii All Mountain i przeznaczony do ekstremalnej jazdy w terenie. Posiada pełne zawieszenie o imponującym skoku 170 mm oraz kąt główki ramy i geometrię, które gwarantują dobre prowadzenie roweru podczas jazdy w terenie. Zastosowanie kół w rozmiarze 27,5 cala, 29 cali , zapewnia stabilność i pewność prowadzenia, umożliwiając jednocześnie szybkie i zwinne manewry. Haibike HYBE 10.5 doskonale sprawdza się na długich technicznych podjazdach, oferując wydajność i duży skok zawieszenia. Pokonywanie zjazdów dostarcza niezapomnianych wrażeń i radości, a rower utrzymuje pewną i stabilną pozycję, zapewniając jednocześnie szybkość i precyzję skrętu. Z odpowiednio dobraną ilością przełożeń (1x12 ), rower umożliwia pokonywanie stromych podjazdów, a aktywacja najmocniejszego trybu wspomagania sprawia, że nawet najtrudniejsze wzniesienia stają się teraz osiągalne.
Elektryczna zmiana biegów
Rower Haibike HYBE 10.5 posiada 1x12 biegów sterowanych elektrycznie . Przerzutka tylna Sram GX Eagle AXS zamiast linki i pancerza łączących ją z manetką, została wyposażona w silnik elektryczny. Zmienia ona przełożenia niezwykle płynnie oraz robi to w ekspresowym tempie! Dużą zaletą jest brak regularnej regulacji z powodu rozciągającej się linki / pancerza. Przerzutka obsługuje kasetę10-52T Sram XS-1275 Eagle . Z przodu zamontowano korbę Raceface Aeffect , a za przeniesienie napędu na tylne koło odpowiedzialny jest łańcuch .
SRAM GX Eagle AXS - elektryczny napęd z nową kasetą 1x12
SRAM GX Eagle AXS to bezprecendensowa przerzutka dla rowerzystów poszukujących najnowocześniejszej technologii, dużego zakresu przełożeń, ultra szybkiej zmiany przełożeń i najwyższej precyzji. Elektroniczna wersja dobrze znanej przerzutki GX Eagle redefiniuje doświadczenie jazdy, eliminując problemy związane z naciągiem linki biegów. Jak pisaliśmy wyżej, GX Eagle AXS należy linii Eagle, wyróżniającej się szerokim zakresem przełożeń (Sram XS-1275 Eagle / 10-52T ) co czyni ją idealną do jazdy nawet w wysokich górach. Bezprzewodowa technologia AXS pozwala na precyzyjne i natychmiastowe zmiany przełożeń całkowicie bez wysiłku, a brak linek i pancerzy eliminuje potrzebę regularnych regulacji i wymiany, co przekłada się na bezproblemową obsługę i potwarzalną zmianę biegów. Dzięki połączeniu z aplikacją mobilną, masz możliwość dostosowania zaawansowanych ustawień przerzutki. Konstrukcja przerzutki jest solidna i odporna na warunki terenowe, co sprawia, że radzi sobie z wymagającym terenem górskim. Technologia Overload Clutch chroni przerzutkę przed uszkodzeniami w przypadku uderzenia lub przeciążenia. Wymiana lub odłączenie akumulatora jest niezwykle łatwe. SRAM GX Eagle AXS to nowoczesna przerzutka górska, która podnosi poprzeczkę pod każdym względem.
Pełnia możliwości i precyzyjna kontrola
Dzięki silnikowi centralnemu Yamaha PW-XM , podróżowanie na Haibike HYBE 10.5 możliwe jest praktycznie w każdym terenie. To najbardziej wszechstronny i najlepszy rodzaj silnika stosowany w rowerach elektrycznych. Jego działanie jest płynne, a do tego oferuje większy moment obrotowy niż napędy w piaście tylnego czy przedniego koła. Charakteryzuje się większą czułością na rozpoczęcie pedałowania. Szybko reaguje na zmieniający się teren oraz kadencję. Moc jest przenoszona na koło za pośrednictwem łańcucha, co sprawia, że wspomaganie jest niezwykle płynne. Po pewnym czasie użytkownik przestaje zauważać, że silnik pomaga mu w pedałowaniu, skupiając się jedynie na jeździe. Synchronizacja działania jest po prostu doskonała! Jazda na rowerze Haibike HYBE 10.5 przypomina jazdę na zwykłym rowerze, ale jest znacznie lżejsza. Silnik umieszczony jest nisko, co obniża środek ciężkości roweru, korzystnie wpływając na zwrotność i kontrolę. Jednocześnie nie zmniejsza drastycznie prześwitu, co jest istotne podczas pokonywania większych przeszkód.
Przenośna i mocna ładowarka elektryczna
Do roweru dołączona jest ładowarka 4A. Jest kompaktowa i można nią naładować akumulator w biurze, czy mieszkaniu (po zdemontowaniu baterii z roweru), a także zaparkować rower w garażu i wpiąć do go ładowania (bez demontażu baterii). Po 800 cyklach ładowania, akumulator powinien utrzymać około 60 – 80% nominalnej pojemności. Więcej informacji w temacie ładowania i użytkowania akumulatora zostało zwarte w instrukcji dołączonej do roweru. Przybliżony czas ładowania akumulatora 720 Wh do poziomu 100% wynosi
około 5 godzin!
Zasilanie z wnętrza ramy
Innowacyjny design ramy pozwolił na umieszczenie akumulatora w jej wnętrzu. Dzięki temu Haibike HYBE 10.5 na pierwszy rzut oka, w ogóle nie wygląda na "elektryka". Bardzo pozytywnie wpłynęło to na wyważenie roweru, a także na ochronę akumulatora, gdyż jest on osłonięty przed warunkami atmosferycznymi oraz chroniony przed uderzeniami. Napęd elektryczny pracuje na napięciu 36 V . W pełni naładowana bateria (720 Wh ) pozwala na przejechanie nawet do 140 kilometrów na raz! Można ją naładować za pomocą ładowarki dołączonej do zestawu. Zainteresowanych informacjami dotyczącymi akumulatorów w rowerach elektrycznych, zachęcamy do przeczytania artykułów w naszej bazie wiedzy.
Minimalistyczny, sportowy wyświetlacz eMTB
Interface X to nowoczesny i minimalistyczny wyświetlacz od Yamahy, stworzony specjalnie z myślą o użytkownikach rowerów eMTB. Jego design jest minimalistyczny. Domyślnie zapewnia on dostęp wyłącznie do najistotniejszych funkcji. Tych, które są niezbędne podczas jazdy, ale ma asa w rękawie dla osób, które chcą wiedzieć więcej. Interface X został wyposażony w technologie Bluetooth LE, jak i ANT+. Dzięki temu oferuje możliwość łączenia się z urządzeniami takimi jak Sigma, Echowell czy Garmin, co pozwala na wyświetlanie jeszcze większej ilości informacji na zewnętrznym ekranie. Ponadto, jest on kompatybilny z aplikacjami takimi jak Echowell e-Sync Connection (iOS/Android), z użyciem połączenia Bluetooth. Dzięki temu rowerzysta może korzystać z dodatkowych parametrów jazdy w sposób wygodny i nowoczesny. Zestaw do sterowania składa się z wyświetlacza LED, który prezentuje aktualny tryb wspomagania i stan naładowania akumulatora oraz manipulatora z przyciskami umieszczonymi po lewej stronie kierownicy. Jego kompaktowe rozmiary i sposób montażu pozwalają zachować uporządkowany kokpit, co wyróżnia go spośród innych systemów. Dodatkowo, wyświetlacz wyposażono w zintegrowany port USB (max. 5V/1A), pozwalający na ładowanie urządzeń takich jak smartfon czy nawigacja oraz diagnostykę systemu.
Hamulce czterotłoczkowe Magura MT7
Magura MT7 to najwyższy model z serii czterotłoczkowych hamulców tej firmy, stworzony do enduro i downhill’u. Sprawdza się on w sytuacjach gdy potrzebne jest uzyskanie maksymalnej mocy hamowania w ułamku sekundy. I robi to praktycznie bez wysiłku ze strony rowerzysty. MT7 to bardzo mocny, a jednocześnie lekki jak piórko hamulec. Do budowy zacisków wykorzystano zaawansowane i lekkie materiały jak stopy aluminium, a do klamek kompozyt Magura Carbotecture. W hamulcach Magura MT7 zastosowano technologię Easy Bleed, dzięki czemu wymiana oleju mineralnego jest bardzo prosta. Klamki posiadają regulację odległości od kierownicy. Kompatybilne okładziny: Magura 9P.
Pełna amortyzacja dla największej wygody i prędkości
Amortyzator przedni w rowerze pełni kilka istotnych funkcji, dlaczego dobrze go mieć w rowerze? Ponieważ podnosi komfort jazdy, absorbuje wstrząsy i nierówności terenu, co przekłada się na zwiększenie komfortu jazdy. Podczas jazdy po wybojach, leśnym szlakiem lub polną drogą pozwala oponom lepiej przylegać do podłoża, co podnosi przyczepność kół roweru. Damper doskonale pomaga w tłumieniu nierówności, „wygładzeniu nawierzchni”. Umożliwia także dalsze i mocniejsze skoki, dzięki wytłumieniu nagłego odbiciu przy lądowaniu utrzymuje rower w stabilnej pozycji. Dodatkowo, damper minimalizuje możliwość (1) dobijania amortyzatora, które może występować podczas szybkiego zjazdu w bardzo trudnym terenie, (2) pompowania podczas pedałowania pod wzniesienie. Posiada możliwość dostosowywania poziomu tłumienia, co pozwala na dostosowanie pracy zawieszenia do własnych preferencji i warunków terenowych. Dzięki damperowi, jazda rowerem staje się bardziej kontrolowana, komfortowa i efektywna, przynosząc korzyści zarówno na trasach górskich, jak i podczas codziennych przejażdżek. W rowerze Haibike HYBE 10.5 zamontowano przedni amortyzator RockShox ZEB Ultimate oraz tylny amortyzator RockShox Super Deluxe Ultimate (damper). Zawieszenie posiada 170 mm skoku.
Damper z prawdziwego zdarzenia
Damper doskonale pomaga w tłumieniu nierówności, „wygładzeniu nawierzchni”. Umożliwia także dalsze i mocniejsze skoki, dzięki wytłumieniu nagłego odbicia przy lądowaniu utrzymuje rower w stabilnej pozycji. Dodatkowo, damper minimalizuje możliwość (1) dobijania amortyzatora, które może występować podczas szybkiego zjazdu w bardzo trudnym terenie, (2) pompowania podczas pedałowania pod wzniesienie. Posiada możliwość dostosowywania poziomu tłumienia, co pozwala na dostosowanie pracy zawieszenia do własnych preferencji i warunków terenowych. Dzięki damperowi, jazda rowerem staje się bardziej kontrolowana, komfortowa i efektywna, przynosząc korzyści zarówno na trasach górskich, jak i podczas codziennych przejażdżek. W rowerze Haibike HYBE 10.5 zamontowano tylny amortyzator (RockShox Super Deluxe Ultimate ). Zawieszenie posiada 170 mm skoku.
Dropper-Post Remote - sztyca regulowana
Dropper-Post Remote to zaawansowana sztyca regulowana, która znacząco podnosi wydajność i komfort jazdy rowerem górskim. Dzięki temu innowacyjnemu rozwiązaniu, możesz dynamicznie dostosowywać wysokość siodełka w trakcie jazdy. Sztyca Dropper-Post Remote cechuje się solidną konstrukcją i precyzyjnym działaniem. Mechanizm regulacji działa sprawnie, umożliwiając szybkie opuszczanie i podnoszenie siodełka za pomocą wygodnej dźwigni umieszczonej na kierownicy. To szczególnie przydatne podczas technicznych zjazdów, gdzie niska pozycja siodła zwiększa kontrolę i bezpieczeństwo. Dropper-Post Remote to lepsza ergonomia jazdy zarówno pod górę jak i w dół. Sztyca regulowana Dropper to absolutny "must-have" w rowerze każdego entuzjasty off-road'u.
Funkcja WALK do 6 km/h
Rower Haibike HYBE 10.5 posiada funkcję wspomagania prowadzenia roweru do prędkości 6 km/h. Najczęściej jest nazywana trybem WALK. Działa on zarówno na płaskim terenie, jak również podczas prowadzenia pod wzniesienie, czy schody z rampą rowerową.