Haibike HardNine 10
Wspomaganie do 25 km/h
Napęd elektryczny w rowerze Haibike HardNine 10 jest aktywny do prędkości 25 km/h podczas pedałowania i dzięki temu spełnia przepisy ruchu drogowego. Możliwe jest poruszanie się ze wspomaganiem, wyłącznie do tej prędkości. To bezpieczna i komfortowa prędkość, zwłaszcza podczas poruszania się po mieście. Po jej przekroczeniu, rozpędzanie roweru jest możliwe, jednak bez wsparcia silnika. Rower nie zwalnia i nie hamuje samoczynnie. Naturalnie, w dowolnym momencie możliwa jest dezaktywacja wspomagania oraz poruszanie się rowerem bez wsparcia silnika. Dzięki temu, rower jest uniwersalny. Można jechać na nim z minimalnym wysiłkiem lub zrobić trening. Bądź też szybko podjechać pod górę i szybko z niej zjechać.
Rama wykonana z aluminium
Rama roweru została wykonana z aluminium. Dzięki wykorzystaniu tego materiału, możliwe jest stworzenie dość lekkiej, bardzo wytrzymałej ramy, o niebanalnym kształcie. Rama jest trwała i sztywna co sprawia, że rower będzie służył przez lata. Posiada on dobre właściwości jezdne i szybko reaguje na ruchy kierownicą, co jest istotne przy nagłym ominięciu dziury czy innej przeszkody. Maksymalny udźwig (waga roweru + bagaż + rowerzysta) wynosi .
Mniej = więcej
Haibike HardNine 10 to rower MTB z przednim amortyzatorem - RockShox 35 Gold RL . Jest bardzo uniwersalny rower. Można się na nim poruszać zarówno w lesie jak również na jezdni czy drodze rowerowej. Amortyzator przedni (o skoku 120 mm ) sprawia, że jazda jest przyjemna i komfortowa. Jednocześnie siła mięśni nóg jest efektywnij przekazywana na koło niż w fullach MTB. Ponadto Haibike HardNine 10 jest lżejszy od zbliżonych konstrukcji z podwójnym zawieszeniem.
Dobry napęd w rowerze, to rzecz najważniejsza
Haibike HardNine 10 posiada 1x12 biegów. Za zmianę biegów odpowiedzialna jest tylna przerzutka Shimano SLX M7100 , zębatka tylna Shimano Deore M6100 10-51T i korba Haibike Components The Crank ++ . Za przeniesienie napędu na tylne koło odpowiedzialny jest łańcuch Shimano CN-M6100 .
Shimano SLX M7100
Przerzutka Shimano SLX M7100 to brat modelu XT M8100, który korzysta z najważniejszych rozwiązań zastosowanych w wyższym modelu. W nowej odsłonie obsługuje ona 12-rzędową kasetę o rozpiętości 10-51T . W nowym modelu użyte zostały większe, górne kółeczko przerzutki (13T), a to wszystko przy zachowaniu wagi wynoszącej około 320 gramów! Nie zabrakło w nim systemu stabilizacji pracy łańcucha (Shadow RD+), tak przydatnego gdy wjeżdżamy w teren.
Pełnia możliwości i precyzyjna kontrola
Dzięki silnikowi centralnemu Bosch Performance CX (gen. 4) możesz dojechać praktycznie wszędzie. To najbardziej uniwersalny i porządany rodzaj silnika montowany w rowerach elektrycznych. Pracuje płynnie, ma większy moment obrotowy od napędów w piaście tylnego koła i jest od nich bardziej czuły. Szybko reaguje na ukształtowanie terenu i sposób w jaki pedałujemy. Dzięki temu, że przenosi moc na koło poprzez łańcuch to wspomaganie jest bardzo płynne. Po pewnym czasie przestajemy zauważać, że silnik nas wspomaga, tylko czujemy swoje większe możliwości. Synchronizacja jest po prostu idealna! Jazda na Haibike HardNine 10 do złudzenia przypomina jazdę na tradycyjnym rowerze, jednak jeździ się lżej. Silnik jest umieszczony nisko. Obniża to środek ciężkości roweru oraz korzystnie wpływa na zwrotność i kontrolę nad rowerem. Jednocześnie nie zmniejsza drastycznie prześwitu, tak potrzebnego podczas pokonywania większych przeszkód.
Najmocniejszy silnik Bosch’a w nowej odsłonie
Dzięki nowemu silnikowi Bosch Performance CX (gen 4) nie będą Państwo chcieli zsiąść z tego roweru! Bosch CX to najmocniejszy model silnika, tego producenta. Posiada aż 75 Nm momentu obrotowego. Autoryzowany serwis może zwiększyć wartość momentu obrotowego do 85Nm - opcja płatna. Nowa wersja jest od teraz wyposażona w tarczę w standardowym rozmiarze. Zrezygnowano z wewnętrznego przełożenia (2.5 x) co umożliwia zamontowanie zębatki w standardowym rozmiarze. Wyjeżdżanie pod wzniesienia z nowym silnikiem będzie jeszcze prostsze. Bosch CX zapewnia nawet do 340% wspomagania w najbardziej wymagających sytuacjach. Oczywiście, dalej masz do dyspozycji tryb automatyczny (eMTB). To jednak nie wszystko. Silnik ma także mniejsze wymiary oraz wagę (zaledwie 2,9 kg). Sprawia to, że rower jest lżejszy i zwinniejszy. Silnik wspiera dwie nowe technologie. Pierwsza z nich to E-Live Valve opracowany ze współpracy z FOX’em. Dzięki niemu amortyzator i damper automatycznie dostosowują się w ułamku sekundy do terenu, w którym się porusza (wymaga zastosowania stosownej amortyzacji marki FOX). Silnik ten współpracuje z napędem 12-rzędowym SRAM Eagle poprzez możliwość zamontowania zębatki X-Sync 2.
Kilka godzin albo mniej
Haibike HardNine 10 został wyposażony w mocną ładowarkę Bosch 4A. Waży około 800 gramów, dlatego można ją łatwo zabrać ze sobą na rower. Żywotność baterii wynosi około 700 – 800 cykli. Po tym czasie akumulator powinien posiadać około 60 – 80 % oryginalnej pojemności. Zainteresowanych tym tematem, odsyłamy do artykułów w Bazie Wiedzy. Naładowanie akumulatora 625 Wh do poziomu 100% trwa
około 4 godziny!
Zasilanie z wnętrza ramy
Nowo zaprojektowana rama pozwoliła na umieszczenie akumulatora wewnątrz ramy. Dzięki temu Haibike HardNine 10 na pierwszy rzut oka, nie wygląda na elektryka. Bardzo pozytywnie wpłynęło to na wyważenie roweru, a także na ochronę akumulatora. Jest on bowiem dodatkowo osłonięty przed warunkami atmosferycznymi oraz uderzeniami. Rower pracuje na napięciu 36 V . W pełni naładowana bateria (625 Wh ) pozwala na przejechanie nawet do 120 kilometrów na raz! Można ją naładować w ramie oraz po wyjęciu z ramy za pomocą ładowarki dołączonej do zestawu. Zainteresowanych informacjami dotyczącymi akumulatorów w rowerach, elektrycznych zachęcamy do przeczytania artykułów w naszej bazie wiedzy.
Kompaktowy wyświetlacz Bosch’a
Bosch Purion to wyświetlacz, który charakteryzuje się niewielkim rozmiarem oraz dobrą czytelnością. Przyciski zostały umieszczone tej samej obudowie, tuż obok niewielkiego panelu LCD. Jest ich łącznie 4: +, -, Walk, ON/OFF. Został zamontowany po lewej stronie kierownicy. Bosch Purion może wyświetlać następujące parametry: prędkość chwilową, przebieg dzienny, przebieg całkowity, stopień naładowania akumulatora. Przyciski +, - służą do zmiany trybu, WALK włącza wspomaganie do prędkości maks. 6 km/h (do prowadzenia roweru). Purion został wyposażony także w podświetlenie pozwalające na komfortowe użytkowanie wspomagania nawet po zmroku. Dzięki dużemu kontrastowi panel LCD jest czytelny także w pełnym słońcu. Więcej informacji znajdą Państwo naszej instrukcji obsługi tego wyświetlacza zamieszczonej poniżej.
Niezawodne hamulce 4-tłoczkowe
Shimano Deore M6120 to niezawodne działanie układu hamulcowego oraz duża siła hamowania. Tak najkrócej można opisać te 4-tłoczkowe hamulce od Shimano. Współpracują z tarczami w rozmiarze 203 mm / 180 mm . To dobre hamulce o dużym zakresie modulacji siły hamowania. Docenią je zarówno nowicjusze turystyki górskiej jak i miłośnicy weekendowych wyjazdów Enduro. Shimano Deore M6120 są kompatybilne z okładzinami żywicznymi Shimano D03S oraz metalicznymi D02S (opcja zależna od tarczy hamulcowej - od SM-RT64 wzwyż).
RockShox 35 Gold RL - 120 mm skoku
RockShox 35 Gold RL to powietrzny amortyzator o skoku: 120 mm . Jest młodszym bratem sprawdzonego modelu Yari. Dziedziczy po nim wiele rozwiązań sprawdzonych w kolarstwie górskim, takich jak szerokie lagi górne o średnicy 35 mm (gwarantujące dużą sztywność boczną), czy technologię Debon Air, która poprawia czułość amortyzatora podczas pokonywania niewielkich nierówności. System tłumienia został oparty o sprężynę powietrzą pozwalająca na idealne dobranie twardości amortyzatora przy pomocy pompki (sprzedawanej osobno) oraz tłumik Motion Control pozwalający na regulację kompresji oraz tłumienia powrotu. Amortyzator współpracuje z kołami 29 cali , a montaż koła oparty jest o sztywną oś 15x110mm.
Funkcja WALK do 6 km/h
Rower Haibike HardNine 10 posiada funkcję wspomagania do prędkości 6 km/h. Nazywana jest trybem WALK. Jest bardzo przydatna podczas prowadzenia roweru. Działa zarówno na płaskim terenie, jak również podczas prowadzenia pod wzniesienie czy na rampie rowerowej.
Właściwa wysokość siodełka? Zawsze!
Stromy podjazd, szybki zjazd. Powtórka. To chleb codzienny rowerów górskich. Aby najefektywniej wykorzystać moc naszych mięśni, siodełko musi być ustawione odpowiednio wysoko. Aby uzyskać lepszą kontrolę nad rowerem podczas zjazdu, trzeba je odpowiednio obniżyć. Gdybyś miał to robić ręcznie, za pomocą kluczy, to spędzał byś tyle samo czasu z kluczem w ręku co na szlaku. Niby można, tylko po co? Przecież można lepiej! Właśnie taki problem rozwiązuje sztyca regulowana (ang. dropper), w którą został wyposażony ten rower. Dzięki niej podnoszenie i opuszczanie siodełka jest łatwe, płynne i może odbywać się w trakcie jazdy. Co najważniejsze: bez użycia narzędzi! Zrobisz to za pomocą manetki zainstalowanej na kierownicy, a wewnętrzna budowa sztycy nie pozwala na obracanie się siodełka. Każdy kto choć raz spróbował jeździć rowerem ze sztycą regulowaną nie chce wracać do czasów gdy jej nie miał!