Haibike FullSeven 6 defender
Działa ze wspomaganiem do 25 km/h
Rower elektryczny Haibike FullSeven 6 defender jest zgodny z przepisami ruchu drogowego, co oznacza, że mogą Państwo jeździć z użyciem wspomagania elektrycznego maksymalnie do 25 km/h. Jest to bezpieczna i komfortowa prędkość zwłaszcza podczas poruszania się po mieście. Naturalnie, w dowolnym momencie możliwa jest dezaktywacja wspomagania oraz poruszanie się rowerem wyłącznie pedałując. Haibike FullSeven 6 defender nie ma możliwości poruszania się z silnikiem bez pedałowania.
Przełom w rowerach MTB
W życiu bywają takie momenty, które bezpowrotnie odmieniają nasze życie. Popychają ludzkość do przodu. Pozwalają na rzeczy, które dotychczas były niemożliwe. W świecie rowerów również nastąpiło kilka takich wydarzeń np. opona pneumatyczna, przerzutka, pierwsze użycie karbonu do budowy ramy i kół. Według nas jednym z najważniejszych osiągnięć w ostatnich 30 latach (poza powstaniem eBike’ów) jest amortyzacja. Początkowo rowery miały sztywne widelce i mocno ograniczały możliwości rowerzystów w terenie. Dzisiaj rowery posiadające wyłącznie przedni amortyzator bardzo rzadko spotyka się w terenie. Dlaczego? Bo teren został bezapelacyjnie zdominowany przez fulle. Nie bez przyczyny. Nie chodzi tylko o dodatkowy komfort, ale też prędkości z jakimi da się pokonać dany teren. Podwójna amortyzacja zwiększa także nasze bezpieczeństwo podczas jazdy w terenie.
Shimano Deore M6100 - niezawodny napęd 1x12
Shimano Deore M6100 to zaprojektowania zupełnie od nowa przerzutka. Od teraz dostępna wersji 12-biegowej! Zapewnia precyzyjną zmianę przełożeń i mniejsze napięcie łańcucha na niższym przełożeniu. Zwiększony został rozmiar górnego kółka przerzutki do 13 zębów. Poprawia to prowadzenie łańcucha oraz przekłada się na płynniejszą zmianę biegów i mniejszy opór na manetce. Dzięki kompatybilności z 12-rzędowymi kasetami dostępny jest bardzo szeroki zakres przełożeń 10-51T Współpracuje ona z manetką wyposażoną w system RapidFire Plus, która pozwala zredukować biegi aż o 3 za jednym naciśnięciem manetki. Dodatkowo system 2-way release pozwala na zmianę przełożenia na cięższe, zarówno kciukiem, jak i palcem wskazującym.
Ogromne możliwości i pełna kontrola nad rowerem
Dzięki silnikowi centralnemu Yamaha PW-ST możesz dojechać praktycznie wszędzie. Silnik centralny to najbardziej uniwersalny i wydajny rodzaj silnika jaki montuje się w rowerach elektrycznych. Pracuje on płynnie i szybko reaguje na sposób pedałowania. Uruchomiony silnik działa jako integralne wsparcie dla rowerzysty, ponieważ przenoszenie mocy na koło odbywa się poprzez łańcuch. Na tym rowerze jeździ się dokładnie tak, jak na tradycyjnym jednak dużo lżej. Po wyłączeniu nie generuje on dużego, dodatkowego oporu. Wspomaganie działa tak płynnie, że po pierwszej przejażdżce stracą Państwo zainteresowanie tradycyjnymi rowerami. Silnik Yamaha PW-ST jest umieszczony bardzo nisko. Obniża to środek ciężkości całego roweru oraz korzystnie wpływa na zwrotność i kontrolę nad rowerem.
Sprawdzone i jeszcze ciche wspomaganie
Yamaha PW-ST to najnowszy silnik (na 2020 rok), który zastąpił znany i lubiany model PW-SE. Wspomaga on rowerzystę do 25 km/h i został zaprojektowany z myślą o codziennym użytkowaniu nawet w wymagającym terenie, który nie stroni od podjazdów. W porównaniu do modelu PW-SE znajdziemy tutaj aż cztery czujniki: prędkości, nacisku na pedały, obrotu korby, a także czujnik nachylenia. Dzięki tym czujnikom, silnik PW-ST na bieżąco monitoruje w jakim terenie się poruszasz i ciągle dostosowuje poziom wspomagania dla uzyskania optymalnego poziomu wspomagania dla uzyskania płynnej jazdy. Moment obrotowy silnika Yamaha PW-ST wynosi 70Nm. Oprogramowanie silnika zostało udoskonalone, aby zapewnić stabilną płynną kontrolę nad wspomaganiem. Pozwala to na jazdę bez zmartwień nawet podczas ruszania w połowie stromego wzniesienia.
36 V system zasilania
Silnik roweru Haibike FullSeven 6 defender jest zasilany napięciem 36 V , dzięki czemu napęd ma wyższą sprawność, a co za tym idzie większy zasięg w porównaniu do zestawów pracujących na niższym napięciu.
Solidne zasilanie roweru
Posiadając akumulator naładowany do pełna, mogą Państwo przejechać nawet do do 120 kilometrów na raz! Jego pojemność wynosi 630 Wh . Pracuje on na napięciu 36 V i został umieszczony wewnątrz ramy . Dzięki temu rower na pierwszy rzut oka, nie wygląda na elektryka. Akumulator jest wykonany w technologii litowo-jonowej. Nie posiada efektu pamięci oraz waży zaledwie kilka kilogramów. Można go doładować w dowolnym momencie bez obawy o zmniejszenie pojemności. Jest on zamykany na kluczyk (w zestawie), dlatego dostęp do niego będzie miał tylko właściciel. Jak go naładować? Za pomocą ładowarki dołączonej do roweru. Ładowanie jest możliwe zarówno z akumulatorem w ramie, jak też po wyjęciu go z roweru. Osoby zainteresowane informacjami dotyczącymi obliczania realnego zasięgu oraz parametrów dotyczących akumulatorów w rowerach elektrycznych zachęcamy do przeczytania artykułu pt „Ile kilometrów mogę przejechać na pełnej baterii?”, który znajduje się w naszej bazie wiedzy.
Bardzo mocna ładowarka
Czas ładowania akumulatora w Haibike FullSeven 6 defender do poziomu 80 – 100% trwa zaledwie 5 godzin! Ładowarka 4A do akumulatorów Yamaha, którą znajdą Państwo w zestawie wygląda jak nieco większy zasilacz do laptopa. Po 700-800 cyklach ładowania akumulator powinien utrzymać około 60 – 80% oryginalnej pojemności. Więcej na temat ładowania oraz dbania o akumulator opisaliśmy w artykule pt. "Jak użytkować baterię w rowerze elektrycznym?", który znajduje się w Bazie Wiedzy.
Niewielki i czytelny wyświetlacz LCD
W Haibike FullSeven 6 defender został zamontowany niewielkich rozmiarów wyświetlacz Yamaha A z ekranem LCD o przekątnej wynoszącej 1,7 cala. W obudowie wyświetlacza znajduje się także 5 przycisków. Pomimo niewielkich rozmiarów pokazuje wszystkie niezbędne informacje takie jak : aktualna prędkość, poziom naładowania akumulatora, stopień wspomagania, ilość przejechanych kilometrów oraz zasięg. Więcej informacji znajdą Państwo w naszym filmie:
4-tłoczkowy hamulec tarczowy
Tektro Orion M745 to bardzo mocne, 4-tłoczkowe hamulce hydrauliczne zapewniają odpowiednio wysoką siłę hamowania w każdych warunkach. Możesz na nich polegać niezależnie od pogody. Tektro Orion współpracują z klockami półmetalicznymi, które zapewnią wysoką kontrolę i sprawność hamowania oraz większą żywotność. Hamulce pracują na oleju mineralnym, przez co oprócz modulacji siły hamowania zapewnia łatwość obsługi oraz konserwacji.
Pełna amortyzacja dla największej wygody i prędkości
Dzięki jednemu amortyzatorowi jazda rowerem jest komfortowa. A dzięki dwóm to czysta przyjemność. Przedni amortyzator (RockShox 35 Silver 1 1/8 - 1 1/2'' tapered, thru-axle Boost ) pozwala na szybszą jazdę z góry, dzięki doskonałemu tłumieniu drgań oraz dostępnej regulacji parametrów pracy.
Damper z prawdziwego zdarzenia
Tylny amortyzator (RockShox Deluxe R ) w rowerze Haibike FullSeven 6 defender doskonale pomaga w tłumieniu drgań nawet podczas zjazdów w najtrudniejszym terenie zwiększając komfort jazdy. Haibike FullSeven 6 defender pozwoli Ci robić na rowerze rzeczy, o których wcześniej nawet nie myślałeś!
Właściwa wysokość siodełka, w każdej chwili
Używając rowerów MTB regularnie wyjeżdżamy pod stromy podjazd by następnie sunąć szybko w dół. Każdą z tych czynności wykonuje się lepiej gdy możemy dobrać właściwą wysokość siodełka. Podczas podjazdu – wysoko, a podczas zjazdu niżej. Właśnie dlatego pewien czas temu na rynku rowerowym pojawiła się kolejna innowacja – sztyca regulowana (ang. dropper). Dzięki niej podnoszenie i opuszczanie siodełka jest łatwe, płynne i może odbywać się w trakcie jazdy. Podjeżdżając wzniesienie podnosimy siodełko, aby noga pracowała w pełnym zakresie ruchu. A podczas zjazdu opuszczamy je, aby obniżyć środek ciężkości. Poprawia to także sterowność oraz minimalizuje ryzyko uderzenia się o siodełko podczas podczas jazdy. Regulacja wysokości jest możliwa za pomocą manetki zainstalowanej na kierownicy, a wewnętrzna budowa sztycy nie pozwala na obracanie się siodełka. Każdy kto choć raz spróbował jeździć ze sztycą pneumatyczną nie chce wracać do czasów gdy jej nie miał!