GHOST E-RIOT TRAIL CF/AL Advanced
Ekspert
poleca GHOST E-RIOT TRAIL CF/AL Advanced ze względu na:
- silnik Bosch Performance CX o momencie obrotowym 85 nm oraz akumulator o pojemności 625 Wh,
- 12 rzędową przerzutkę Sram Sx oraz mocne 4 tłoczkowe hamulce Tektro HD-M750,
- przedni trójkąt ramy wykonany z carbonu.
Wspomaganie do 25 km/h
Napęd elektryczny w rowerze GHOST E-RIOT TRAIL CF/AL Advanced jest aktywny do prędkości 25 km/h podczas pedałowania i dzięki temu spełnia przepisy ruchu drogowego. Możliwe jest poruszanie się ze wspomaganiem, wyłącznie do tej prędkości. To bezpieczna i komfortowa prędkość, zwłaszcza podczas poruszania się po mieście. Po jej przekroczeniu, rozpędzanie roweru jest możliwe, jednak bez wsparcia silnika. Rower nie zwalnia i nie hamuje samoczynnie. Naturalnie, w dowolnym momencie możliwa jest dezaktywacja wspomagania oraz poruszanie się rowerem bez wsparcia silnika. Dzięki temu, rower jest uniwersalny. Można jechać na nim z minimalnym wysiłkiem lub zrobić trening. Bądź też szybko podjechać pod górę i szybko z niej zjechać.
Rama wykonana z karbonu
Rama roweru została wykonana z włókna węglowego. Wykorzystanie tego materiału umożliwia stworzenie bardzo lekkiej i wytrzymałej ramy o nietypowym kształcie. Carbon jest ręcznie układany w formie, co umożliwia miejscowe wzmocnienie konstrukcji oraz łatwiejsze uzyskanie skomplikowanego kształtu. Kolejnym atutem jest brak widocznych spawów, występujących w tanich, aluminiowych rowerach. Włókno karbonowe, dzięki swej sprężystości lepiej tłumi drgania, a jednocześnie jest odporne na uderzenia np. kamienii. Rama karbonowa o tej samej wytrzymałości jest (wyraźnie) lżejsza, niż jej aluminiowy odpowiednik.
Las to jego drugie imię
Czy lubisz jeździć rowerem po lesie bądź górskich singlach? Jeżeli tak to GHOST E-RIOT TRAIL CF/AL Advanced będzie świetnym współtowarzyszem podróży tej bliższej i dalszej. Dzięki podwójnemu zawieszeniu o skoku 150 mm oraz mocnym hamulcom (Tektro HD-M750 ) wyjazd na Rychlebskie Ścieżki, single pod Smrkiem i zwiedzanie nowych tras przyniesie wiele niezapomnianych chwil! GHOST E-RIOT TRAIL CF/AL Advanced to rower dla osób, które lubią spędzać wolny czas na dwóch kółkach, z dala od miejskiego zgiełku.
Dobry napęd w rowerze, to rzecz najważniejsza
GHOST E-RIOT TRAIL CF/AL Advanced posiada 1x12 biegów. Za zmianę biegów odpowiedzialna jest tylna przerzutka SRAM SX Eagle , zębatka tylna SRAM PG-1210 11-50T i korba e*thirteen e*spec Plus 34T . Za przeniesienie napędu na tylne koło odpowiedzialny jest łańcuch SRAM SX Eagle .
SRAM SX Eagle - nowoczesny napęd 1x12
SRAM SX Eagle to jednorzędowy napęd 1x12 , który wykorzystuje sprawdzone rozwiązania i technologie zaczerpnięte z wyższych modeli: CAGE LOCK™, X-ACTUATION™, X-SYNC™, X-HORIZON™. Obsługuje on kasetę 12-rzędów o rozpiętości 11-50T . Tak duża różnica między najmniejszą, a największą zębatką umożliwia pokonywanie stromych podjazdów oraz uzyskiwanie wysokich prędkości bez konieczności posiadania przedniej przerzutki. Przednia zębatka została wyprofilowana, tak aby zmniejszyć ryzyko spadania łańcucha.
Pełnia możliwości i precyzyjna kontrola
Dzięki silnikowi centralnemu Bosch Performance CX możesz dojechać praktycznie wszędzie. To najbardziej uniwersalny i porządany rodzaj silnika montowany w rowerach elektrycznych. Pracuje płynnie, ma większy moment obrotowy od napędów w piaście tylnego koła i jest od nich bardziej czuły. Szybko reaguje na ukształtowanie terenu i sposób w jaki pedałujemy. Dzięki temu, że przenosi moc na koło poprzez łańcuch to wspomaganie jest bardzo płynne. Po pewnym czasie przestajemy zauważać, że silnik nas wspomaga, tylko czujemy swoje większe możliwości. Synchronizacja jest po prostu idealna! Jazda na GHOST E-RIOT TRAIL CF/AL Advanced do złudzenia przypomina jazdę na tradycyjnym rowerze, jednak jeździ się lżej. Silnik jest umieszczony nisko. Obniża to środek ciężkości roweru oraz korzystnie wpływa na zwrotność i kontrolę nad rowerem. Jednocześnie nie zmniejsza drastycznie prześwitu, tak potrzebnego podczas pokonywania większych przeszkód.
Niewielka i lekka ładowarka
W zestawie z rowerem znajduje się poręczna ładowarka Bosch Compact 2A. Jest dużo mniejsza i lżejsza w porównaniu do wersji 4A. Jej waga wynosi zaledwie 600 gramów, dzięki temu mogą ją Państwo zawsze mieć pod ręką. Czas ładowania akumulatora 625 Wh do poziomu 100% trwa
około 9 godzin.
Potrzebujesz niesamowicie szybkiego ładowania? Gorąco polecamy sprawdzić zasilacz Bosch Fast Charger 6A (sprzedawany osobno). Pojemność akumulatora po 700 – 800 cyklach powinna wynosić około 60 – 80% pierwotnej pojemności. Jeśli są Państwo zainteresowani tym tematem, to polecamy nasz artykuł pt. "Jak użytkować baterię w rowerze elektrycznym?”, który znajduje się w Bazie Wiedzy.
Zasilanie z wnętrza ramy
Nowo zaprojektowana rama pozwoliła na umieszczenie akumulatora wewnątrz ramy. Dzięki temu GHOST E-RIOT TRAIL CF/AL Advanced na pierwszy rzut oka, nie wygląda na elektryka. Bardzo pozytywnie wpłynęło to na wyważenie roweru, a także na ochronę akumulatora. Jest on bowiem dodatkowo osłonięty przed warunkami atmosferycznymi oraz uderzeniami. Rower pracuje na napięciu 36 V . W pełni naładowana bateria (625 Wh ) pozwala na przejechanie nawet do 120 kilometrów na raz! Można ją naładować w ramie oraz po wyjęciu z ramy za pomocą ładowarki dołączonej do zestawu. Zainteresowanych informacjami dotyczącymi akumulatorów w rowerach, elektrycznych zachęcamy do przeczytania artykułów w naszej bazie wiedzy.
Kompaktowy wyświetlacz Bosch’a
Bosch Purion to wyświetlacz, który charakteryzuje się niewielkim rozmiarem oraz dobrą czytelnością. Przyciski zostały umieszczone tej samej obudowie, tuż obok niewielkiego panelu LCD. Jest ich łącznie 4: +, -, Walk, ON/OFF. Został zamontowany po lewej stronie kierownicy. Bosch Purion może wyświetlać następujące parametry: prędkość chwilową, przebieg dzienny, przebieg całkowity, stopień naładowania akumulatora. Przyciski +, - służą do zmiany trybu, WALK włącza wspomaganie do prędkości maks. 6 km/h (do prowadzenia roweru). Purion został wyposażony także w podświetlenie pozwalające na komfortowe użytkowanie wspomagania nawet po zmroku. Dzięki dużemu kontrastowi panel LCD jest czytelny także w pełnym słońcu. Więcej informacji znajdą Państwo naszej instrukcji obsługi tego wyświetlacza zamieszczonej poniżej.
Pełna kontrola nad mocą hamowania
Tarczowe hamulce hydrauliczne Tektro HD-M750 nie boją się deszczu oraz trudnych warunków. Będą hamować mocniej i pewniej niż inne konstrukcje, a do tego nie zużyją obręczy! Zastosowanie płynu zamiast linki umożliwia płynną regulację siły hamowania co wypływa na bezpieczeństwo. Ponadto klocki w hamulcach tarczowych wystarczają na dłużej co obniża koszt użytkowania roweru.
Pełna amortyzacja dla największej wygody i prędkości
Przednia amortyzacja powietrzna sprawia, że jazda rowerem staje się bardziej komfortowa. Podwójna amortyzacja to już czysta przyjemność. Przedni amortyzator (Rock Shox 35 Gold RL ) pozwala na szybszą jazdę po nierównej drodze oraz podczas zjeżdżania w dół. Możliwa jest niezależna regulacja obu amortyzatorów.
Damper z prawdziwego zdarzenia
Tylny amortyzator (Rock Shox Super Deluxe Select ) w rowerze GHOST E-RIOT TRAIL CF/AL Advanced doskonale pomaga w tłumieniu nierówności oraz kamieni i korzeni podczas jazdy w terenie. Pozwala to zwiększyć średnią prędkość zjazdu lub poprawić komfort jazdy gdy jedziemy wyboistą drogą. Dzięki podwójnej amortyzacji będziesz mógł robić na rowerze rzeczy, o których wcześniej nawet nie pomyślałeś! Zawieszenie posiada 150 mm skoku.
Funkcja WALK do 6 km/h
Rower GHOST E-RIOT TRAIL CF/AL Advanced posiada funkcję wspomagania do prędkości 6 km/h. Nazywana jest trybem WALK. Jest bardzo przydatna podczas prowadzenia roweru. Działa zarówno na płaskim terenie, jak również podczas prowadzenia pod wzniesienie czy na rampie rowerowej.
Właściwa wysokość siodełka? Zawsze!
Stromy podjazd, szybki zjazd. Powtórka. To chleb codzienny rowerów górskich. Aby najefektywniej wykorzystać moc naszych mięśni, siodełko musi być ustawione odpowiednio wysoko. Aby uzyskać lepszą kontrolę nad rowerem podczas zjazdu, trzeba je odpowiednio obniżyć. Gdybyś miał to robić ręcznie, za pomocą kluczy, to spędzał byś tyle samo czasu z kluczem w ręku co na szlaku. Niby można, tylko po co? Przecież można lepiej! Właśnie taki problem rozwiązuje sztyca regulowana (ang. dropper), w którą został wyposażony ten rower. Dzięki niej podnoszenie i opuszczanie siodełka jest łatwe, płynne i może odbywać się w trakcie jazdy. Co najważniejsze: bez użycia narzędzi! Zrobisz to za pomocą manetki zainstalowanej na kierownicy, a wewnętrzna budowa sztycy nie pozwala na obracanie się siodełka. Każdy kto choć raz spróbował jeździć rowerem ze sztycą regulowaną nie chce wracać do czasów gdy jej nie miał!