BH AtomX Cross Pro ER580
Wspomaganie do 25 km/h
Napęd elektryczny w rowerze BH AtomX Cross Pro ER580 jest aktywny do prędkości 25 km/h podczas pedałowania i dzięki temu spełnia przepisy ruchu drogowego. Możliwe jest poruszanie się ze wspomaganiem, wyłącznie do tej prędkości. To bezpieczna i komfortowa prędkość, zwłaszcza podczas poruszania się po mieście. Po jej przekroczeniu, rozpędzanie roweru jest możliwe, jednak bez wsparcia silnika. Rower nie zwalnia i nie hamuje samoczynnie. Naturalnie, w dowolnym momencie możliwa jest dezaktywacja wspomagania oraz poruszanie się rowerem bez wsparcia silnika. Dzięki temu, rower jest uniwersalny. Można jechać na nim z minimalnym wysiłkiem lub zrobić trening. Bądź też szybko podjechać pod górę i szybko z niej zjechać.
Pora wyruszyć w podróż
BH AtomX Cross Pro ER580 ma w sobie duszę podróżnika. Jadąc nim, każda wycieczka wywołuje uśmiech i sprawia ogromną przyjemność. Rower powinien być praktyczny, niezawodny i dawać możliwość rozkoszowania się widokami. Jazda rowerem to czysta przyjemność. Przyjemności zazwyczaj nie odczuwamy jednak w trakcie podjeżdżania pod górę. Na całe szczęście silnik Brose Drive S Mag sprawia, że jazda tym rowerem jest bardzo przyjemna, niezależnie od tego jak ukształtowany jest teren. BH AtomX Cross Pro ER580 to rower trekkingowy dlatego jest wygodniejszy od górskiego. Można nim komfortowo przejechać jednorazowo dużo większy dystans bez zmęczenia.
Dobry napęd w rowerze, to rzecz najważniejsza
BH AtomX Cross Pro ER580 posiada 1x10 biegów. Za zmianę biegów odpowiedzialna jest tylna przerzutka Shimano Deore XT T8000 , zębatka tylna Shimano HG50 11-36T 11-36T i korba FSA 38T . Za przeniesienie napędu na tylne koło odpowiedzialny jest łańcuch Shimano HG54 .
Tylna przerzutka Shimano XT T8000
Przerzutka tylna Shimano XT T8000 korzysta z dobrodziejstw technologii DYNA-SYS. Współpracuje z kasetą 11-36T . Zapewnia znakomitą zmianę biegów. Jest ona zarówno szybka jak i płynna. Została zaprojektowana z myślą o rowerzystach, którzy nie boją się ruszyć w podróż nawet w nabardziej odległe zakątki Ziemi. To przerzutka, na której można polegać w każdym terenie. Kółka przerzutki posiadają uszczelnione łożyska zmniejszające opory toczenia. 1x10 biegów daje możliwości doboru odpowiedniego przełożenia i kadencji podczas jazdy pod wzniesienia, z obciążeniem (sakwy) czy jadąc po gładkim asfalcie. Odnajdź wewnętrzny rytm i płynność jazdy na Deore XT.
Pełnia możliwości i precyzyjna kontrola
Dzięki silnikowi centralnemu Brose Drive S Mag możesz dojechać praktycznie wszędzie. To najbardziej uniwersalny i porządany rodzaj silnika montowany w rowerach elektrycznych. Pracuje płynnie, ma większy moment obrotowy od napędów w piaście tylnego koła i jest od nich bardziej czuły. Szybko reaguje na ukształtowanie terenu i sposób w jaki pedałujemy. Dzięki temu, że przenosi moc na koło poprzez łańcuch to wspomaganie jest bardzo płynne. Po pewnym czasie przestajemy zauważać, że silnik nas wspomaga, tylko czujemy swoje większe możliwości. Synchronizacja jest po prostu idealna! Jazda na BH AtomX Cross Pro ER580 do złudzenia przypomina jazdę na tradycyjnym rowerze, jednak jeździ się lżej. Silnik jest umieszczony nisko. Obniża to środek ciężkości roweru oraz korzystnie wpływa na zwrotność i kontrolę nad rowerem. Jednocześnie nie zmniejsza drastycznie prześwitu, tak potrzebnego podczas pokonywania większych przeszkód.
Najmocniejszy silnik Brose w wersji odchudzonej
BH AtomX Cross Pro ER580 został wyposażony w silnik centralny Brose Drive S Mag, który posiada ekstremalnie wysoki moment obrotowy, który wynosi aż 90Nm. Dlaczego o tym piszemy? Ponieważ (w uproszczeniu), im więcej Niutonometrów tym łatwiejsze jest wyjeżdżanie pod górę. Jest to szczególnie ważne podczas jazdy w bardzo stromym terenie. Brose to firma z wieloletnim doświadczeniem w branży motoryzacyjnej. Specjalizuje się ona w produkcji silników elektrycznych do zawieszenia, wspomagania kierownicy, pomp oraz innych części do samochodów klasy premium występujących na rynku niemieckim. Silnik oprócz swoich niezwykłych osiągów jest lekki i prawie niesłyszalny. Jest to możliwe, dzięki zastosowaniu wewnętrznego paska zębatego. Trwałość elementów eksploatacyjnych wynosi minimum kilkanaście tysięcy kilometrów. Silnik po wyłączeniu wspomagania nie stawia oporów, więc jazda jest lekka jak w rowerze tradycyjnym. Bardzo dużą zaletą jest możliwość współpracy z napędami 2-rzędowymi (np. 2x10s czy 2x11s). W tym rowerze silnik współpracuje z napędem 1x10 .Wersja Drive S Mag to lżejsza wersja silnika Drive S. Został on wykonany ze stopów magnezu i jest lżejszy o 500 gramów!
Podręczna i lekka ładowarka
Czas ładowania akumulatora (o pojemności 720 Wh ) do 100% w rowerze zajmuje
około 9 godzin.
Ładowarka swoją wagą i rozmiarem przypomina zasilacz do laptopa. Żywotność baterii wynosi 700 – 800 cykli. Po tym czasie powinna posiadać około 60 - 80% oryginalnej pojemności. Ten akumulator wystarczy Ci na lata regularnego użytkowania. Chcesz wiedzieć więcej? Zapraszamy do Bazy Wiedzy po filmy i artykuły pełne porad!
Zasilanie z wnętrza ramy
Nowo zaprojektowana rama pozwoliła na umieszczenie akumulatora wewnątrz ramy. Dzięki temu BH AtomX Cross Pro ER580 na pierwszy rzut oka, nie wygląda na elektryka. Bardzo pozytywnie wpłynęło to na wyważenie roweru, a także na ochronę akumulatora. Jest on bowiem dodatkowo osłonięty przed warunkami atmosferycznymi oraz uderzeniami. Rower pracuje na napięciu 36 V . W pełni naładowana bateria (720 Wh ) pozwala na przejechanie nawet do 140 kilometrów na raz! Można ją naładować w ramie oraz po wyjęciu z ramy za pomocą ładowarki dołączonej do zestawu. Zainteresowanych informacjami dotyczącymi akumulatorów w rowerach, elektrycznych zachęcamy do przeczytania artykułów w naszej bazie wiedzy.
Wyświetlacz LCD
BH AtomX Cross Pro ER580 został wyposażony wyświetlacz LCD. Ekran zamocowany jest tak, aby zawsze był dostępny w zasięgu wzroku. Ergonomiczny panel sterowania posiada wbudowaną diodę LED, która odpowiednim kolorem pomaga szybko sprawdzić aktualny tryb wspomagania.
Pełna kontrola nad mocą hamowania
Tarczowe hamulce hydrauliczne Shimano MT501 nie boją się deszczu oraz trudnych warunków. Będą hamować mocniej i pewniej niż inne konstrukcje, a do tego nie zużyją obręczy! Zastosowanie płynu zamiast linki umożliwia płynną regulację siły hamowania co wypływa na bezpieczeństwo. Ponadto klocki w hamulcach tarczowych wystarczają na dłużej co obniża koszt użytkowania roweru.
Wygoda i tłumienie nierówności
Przedni amortyzator SR Suntour XCR34 LO 100mm 15QR o skoku 100 mm sprawia, że jazda rowerem staje się dużo wygodniejsza. Amortyzacja sprężynowa umożliwia jazdę po nierównym asfalcie czy nieutwardzonych drogach bez utraty komfortu.
Funkcja WALK do 6 km/h
Rower BH AtomX Cross Pro ER580 posiada funkcję wspomagania do prędkości 6 km/h. Nazywana jest trybem WALK. Jest bardzo przydatna podczas prowadzenia roweru. Działa zarówno na płaskim terenie, jak również podczas prowadzenia pod wzniesienie czy na rampie rowerowej.
Rowerowa bagażówka
Ten rower został wyposażony w bagażnik. Możesz na nim przewieźć laptopa, torebkę, przesyłkę czy fotelik z dzieckiem. Szybki dojazd do pracy, przedszkola, na targ, na zakupy to żaden problem. Omijaj korki, uniezależnij się od rozkładu jazdy komunikacji miejskiej i załatw wszystkie sprawunki bez dźwigania! Jeżdżąć rowerem nie musisz płacić za parking, a dzięki dołączeniu sakw (sprzedawane osobno) można zrobić zakupy na kilka dni. Szybko, sprawnie i ekologicznie. rower elektryczny BH AtomX Cross Pro ER580 zmieni Twój styl życia.
Schludny wygląd w każdej sytuacji
Fabrycznie zamontowane błotniki doceni każdy rowerzysta. Delikatnie zwiększają wagę roweru, ale zawsze cieszy nas ich obecność, gdy na drodze pojawiają się kałuże. Zgodnie z starym powiedzeniem "deszcz pada tylko wtedy gdy zapomnisz parasola". Błotniki pomagają chronić nasze buty i odzież przed brudną wodą spod kół. Regularna jazda rowerem korzystnie wpływa na zdrowie, więc nie warto z niej rezygnować. Czy to z powodu niesprzyjającej pogody, czy obaw o ubrudzenie. Dzięki błotnikom decyzja o wyborze roweru zamiast samochodu jest łatwiejsza!
Właściwe podparcie dla dłoni
Właściwa ergonomia podczas jazdy, to bardzo ważna kwestia. Staje się szczególnie istotna podczas długich tras. Chwyty ergonomiczne dają dłoni dużo lepsze podparcie. To bezpośrednio przekłada się na możliwość pokonywania dłuższych dystansów na raz, bez obawy o dyskomfort dłoni. Wygodny rower poprostu zachęca do dłuższych wycieczek.