BH Atom X ISCHGL Edition (jedyny w Polsce)
BH Bikes ATOM X ISCHGL EDITION to limitowana wersja roweru zaprojektowana przy współpracy z resortem narciarskim ISCHGL w Tyrolu. Powstało zaledwie 100 egzemplarzy tego roweru na całym świecie, a jedyny model znajdujący się w Polsce to ten, który teraz oglądasz. Rower oparto na rewolucyjnej ramie „Atom X-Frame” której proces projektowania trwał ponad 3 lata. Posiada agresywną geometrię, dzięki której rower znakomicie sprawdza się w górskim terenie i już na pierwszy rzut oka wyróżnia się z tłumu.
Na wyposażeniu znajdziemy między innymi jedne z najlepszych modeli amortyzatora oraz dampera na rynku:
- FOX Factory 36 Fit4 z powłoką Kashima Coat 160mm skoku, posiadającym regulację wolnej i szybkiej kompresji (high, low speed compression), tłumienia odbicia (rebound) oraz definiowania twardości amortyzatora poprzez ilość powietrza w komorze.
- FOX Factory DPX2 Kashima Coat z regulacją tłumienia odbicia (rebound), 3-stopniowej regulacji kompresji oraz zawór komory powietrznej pozwalający na ustalenie twardości amortyzatora poprzez zmianę ciśnienia w komorze.
Posiada on także rewelacyjny, mocny silnik Brose S – Drive z momentem obrotowym sięgającym 90Nm, bateria w pełni chowana w ramę o pojemności aż 700Wh i osprzęt z górnej półki.
BH Atom X ISCHGL został wyposażony w najnowszy model hamulców Shimano XT BR-8020 , które po raz pierwszy mają 4-tłoczkowe zaciski (zamiast dwóch). Gwarantuje to bardzo dużą siłę hamowania także w najbardziej wymagających warunkach. Za szybką i precyzyjną zmianę przełożeń odpowiada 11-rzędowa przerzutka Shimano XT która charakteryzuje się dużą bezawaryjnością dzięki systemowi Shadow Plus. Podczas podjazdów i zjazdów przydaje się sztyca hydrauliczna Kind Shock ETEN 1, która pozwala dostosować wysokość siodełka bez schodzenia z roweru. Oczywiście w ISCHGL nie zabrakło opon Schwalbe Magic Mary 27,5” w rozmiarze plus size (2.8 cala), które pomagają w utrzymaniu doskonałej przyczepności podczas jazdy po korzeniach, błocie i kamieniach.
Najważniejsza jest podróż
BH Atom X ISCHGL Edition (jedyny w Polsce) to rower Enduro z kątem główki ramy równym oraz pełnym zawieszeniem o skoku 160 mm , a także kołem w rozmiarze 27,5 cala . Jego geometria pozwala uzyskać sportową pozycję podczas jazdy. Jest to świetny rower dla osób, dla których liczy się adrenalina i przyjemność obcowania z naturą. Posiada on silnik elektryczny Brose Drive S oraz 1x11 biegów. Nie będziesz miał czasu na rozkoszowanie się zapachem żywicy oraz podziwianie promieni słonecznych przedzierających się przez gałęzie. Dlaczego? Bo na tym rowerze będziesz pędzić między drzewami tak szybko jak tylko odwaga pozwoli!
Rower posiada wspomaganie do 25 km/h
Rower elektryczny to możliwość jazdy przyjemnej, szybkiej i komfortowej. Zgodnie z przepisami ruchu drogowego silnik wyłączy się po przekroczeniu prędkości 25 km/h. Oczywiście rower BH Atom X ISCHGL Edition (jedyny w Polsce) może jeździć znacznie szybciej.
Poczuj moc
Jadąc na BH Atom X ISCHGL Edition (jedyny w Polsce) dotrzesz praktycznie wszędzie dzięki silnikowi centralnemu Brose Drive S . Jest to najbardziej uniwersalny rodzaj silnika jaki możesz znaleźć w rowerach elektrycznych. Przenoszenie napędu na tylne koło odbywa się poprzez łańcuch. Dokładnie tak, jak w tradycyjnym rowerze. Po pierwszej przejażdżce nie będziesz chciał zejść z roweru! Silnik umieszczony jest bardzo nisko co znacząco przesuwa środek ciężkości w dół i korzystnie wpływa na zwrotność oraz kontrolę nad rowerem. Przyjemność z jazdy gwarantowana!
Nawet do 28% większy moment obrotowy
Silnik Brose Drive S zamontowany w BH Atom X ISCHGL Edition (jedyny w Polsce) to niezwykle sprawny silnik! Jest to silnik niemieckiej produkcji który posiada maksymalny moment obrotowy aż 90Nm. To 28% więcej niż silniki Yamaha czy Bosch montowane w górskich rowerach elektrycznych. Jak powszechnie wiadomo większy moment obrotowy to łatwiejsze wjeżdżanie pod strome wzniesienia. Silnik jest także niezwykle lekki i cichy. Waży zaledwie 3,4 kilograma oraz posiada unikatową konstrukcję wewnętrzną. Jako jedyny silnik klasy premium posiada sprzęgło, które po wyłączeniu wspomagania pozwala na jazdę bez dodatkowego oporu. Silnik Brose Drive S został przystosowany do pracy z napędami 2-rzędowymi co jest bardzo rzadko spotykane wśród silników centralnych. Jazdy na BH Atom X ISCHGL Edition (jedyny w Polsce) z silnikiem Brose Drive S nie da się opisać słowami. Tego trzeba samodzielnie spróbować!
36 V system zasilania
Silnik roweru BH Atom X ISCHGL Edition (jedyny w Polsce) jest zasilany napięciem 36 V , dzięki czemu napęd ma wyższą sprawność, a co za tym idzie większy zasięg w porównaniu do zestawów pracujących na niższym napięciu.
Solidne zasilanie roweru
BH Atom X ISCHGL Edition (jedyny w Polsce) posiada akumulator o pojemności 700 Wh . Akumulator znajduje się wewnątrz ramy . Akumulator jest wykonany w technologii litowo-jonowej dzięki czemu jest dużo lżejszy, a także nie posiada efektu pamięci. Co to znaczy? Możesz go naładować w dowolnym momencie bez obawy o zmniejszenie pojemności. Jest on zamykany na zamek, dlatego dostęp do niego będzie mieć tylko osoba posiadająca dedykowany kluczyk. Możesz go naładować zarówno zostawiając akumulator w ramie, jak też wyjmując go z roweru.
Podręczna i lekka ładowarka
Czas ładowania akumulatora (o pojemności 700 Wh ) do 80% w rowerze BH Atom X ISCHGL Edition (jedyny w Polsce) zajmuje zaledwie kilka godzin. Ładowarka wagą i rozmiarem przypomina zasilacz do laptopa. Żywotność baterii wynosi około 700 – 800 cykli. Po tym czasie powinna posiadać około 60 - 80% oryginalnej pojemności. Ten akumulator starczy Ci na lata! Chcesz wiedzieć więcej? Przeczytaj artykuł "Jak użytkować baterię w rowerze elektrycznym?"
Kolorowy wyświetlacz LCD
BH Atom X ISCHGL Edition (jedyny w Polsce) posiada czytelny, kolorowy wyświetlacz LCD. Ekran został umieszczony na mostku, aby zawsze był w zasięgu wzroku. Ergonomiczny panel sterowania posiada wbudowaną diodę LED, która odpowiednim kolorem pomaga szybko sprawdzić, jakiego trybu wspomagania aktualnie używasz. Funkcja wibracji, w którą jest wyposażony panel sterowania daje użytkownikowi informację o naciśnięciu ekranu.
Lekka i prosta w obsłudze przerzutka
W rowerze BH Atom X ISCHGL Edition (jedyny w Polsce) znajdziesz przerzutkę zewnętrzną Shimano XT , która zapewnia precyzję zmiany biegów i łatwość regulacji. Dzięki temu, że obsługuje zewnętrzne zębatki, możliwa jest zmiana zestopniowania przełożeń w zależności od potrzeb użytkownika. Dodatkowo przerzutka zewnętrzna jest lekka i prosta w konserwacji.
Pełna kontrola nad mocą hamowania
Tarczowe hamulce hydrauliczne w BH Atom X ISCHGL Edition (jedyny w Polsce) nie boją się deszczu oraz trudnych warunków. Będą w nich hamować mocniej i pewniej niż inne konstrukcje, a do tego nie zużyją obręczy! Zastosowanie płynu zamiast linki umożliwia dużo większą regulację siły hamowania co wypływa na bezpieczeństwo. Ponadto klocki w hamulcach tarczowych wystarczają na dłużej co obniża koszt użytkowania roweru.
Pełna amortyzacja dla największej wygody i prędkości
Dzięki jednemu amortyzatorowi jazda rowerem jest komfortowa. A dzięki dwóm to czysta przyjemność. Przedni amortyzator (FOX Factory 36 Kashima ) pozwala na szybszą jazdę z góry, dzięki doskonałemu tłumieniu drgań oraz dostępnej regulacji parametrów pracy.
Damper z prawdziwego zdarzenia
Tylny amortyzator (FOX Factory DPX2 Kashima ) w rowerze BH Atom X ISCHGL Edition (jedyny w Polsce) doskonale pomaga w tłumieniu drgań nawet podczas zjazdów w najtrudniejszym terenie zwiększając komfort jazdy. BH Atom X ISCHGL Edition (jedyny w Polsce) pozwoli Ci robić na rowerze rzeczy, o których wcześniej nawet nie myślałeś!
Naładuj akcesoria podczas jazdy
W BH Atom X ISCHGL Edition (jedyny w Polsce) znajdziesz złącze USB. Złącze jest wystarczająco mocne by naładować nawigację GPS, smartfona, lampkę rowerową czy słuchawki bezprzewodowe.
Właściwa wysokość siodełka, w każdej chwili
Sztyca regulowana zrewolucjonizowała kategorię rowerów MTB. Podnoszenie i opuszczanie siodełka nigdy wcześniej nie było tak łatwe, płynne, bez narzędziowe i precyzyjne. W dodatku możesz to zrobić podczas jazdy. Gdy podjeżdżasz podnosisz siodełko, aby noga pracowała w pełnym zakresie ruchu. Gdy zjeżdżasz to opuszczasz sztycę i obniżasz środek ciężkości co zwiększa sterowność oraz minimalizuje ryzyko uderzenia się o siodełko podczas pokonywania przeszkód. Regulacja wysokości jest możliwa za pomocą manetki zainstalowanej na kierownicy, a wewnętrzna budowa sztycy nie pozwala na obracanie się siodełka. Gdy już raz spróbujesz jazdy ze sztycą teleskopową to nie będziesz wyobrażać sobie jazdy bez niej.