Merida eBIG.Tour 400 EQ
Przypomina rower górski, ale drzemie w nim prawdziwie turystyczny potencjał. Merida eBig.Tour EQ to elektryczny rower trekkingowy z amortyzowanym widelcem i oponami MTB 29”, dzięki czemu zapewnia większy komfort niż klasyczny rower trekkingowy. Błotniki, bagażnik i światła dają mu jednak turystyczną funkcjonalność. Merida eBig.Tour 400 EQ ma mocną i sztywną aluminiową ramę z wewn. prowadzeniem przewodów dla ich ochrony przed brudem i wilgocią oraz stożkową główką ramy dla precyzyjnego prowadzenia. Mocno gięta dolna rura ułatwia zsiadanie z roweru, choćby dla zachwytów widokami na trasie. Rower ma mocny silnik Shimano STePS EP8 i nową zintegrowaną baterię Shimano 8036 o poj. 630 Wh, która pozwoli Ci pokonać więcej km na jednym ładowaniu. Odpowiedni zakres przełożeń zapewni osprzęt Shimano Deore, a odpowiednią amortyzację przedni amortyzator SR Suntour XCR 34 LOR. Dzięki oponom Kenda Booster możesz liczyć na niskie opory toczenia i dużą przyczepność. Docenisz również koła Merida Comp CC z piastami w standardzie Boost, które zwiększają sztywność boczną i wzmacniają koło, hamulce tarczowe Shimano MT-200 oraz komponenty Merida. Rama jest wyposażona w bagażnik, stopkę i błotniki. Daje też możliwość przymocowania koszyka bidonu, rowerowego zapięcia czy pompki. Wszechstronność tego e-bike’a zaskoczy Cię. Merida eBig.Tour 400 EQ umiliTwoje wycieczki, a jeśli będziesz chciał wybrać skrót w terenie, nie będzie z tym problemu. Zapewnij sobie mocne wsparcie na wielu trasach!
Działa ze wspomaganiem do 25 km/h
Rower elektryczny Merida eBIG.Tour 400 EQ jest zgodny z przepisami ruchu drogowego, co oznacza, że mogą Państwo jeździć z użyciem wspomagania elektrycznego maksymalnie do 25 km/h. Jest to bezpieczna i komfortowa prędkość zwłaszcza podczas poruszania się po mieście. Naturalnie, w dowolnym momencie możliwa jest dezaktywacja wspomagania oraz poruszanie się rowerem wyłącznie pedałując. Merida eBIG.Tour 400 EQ nie ma możliwości poruszania się z silnikiem bez pedałowania.
Radość to czas spędzony w ulubiony sposób
Z Merida eBIG.Tour 400 EQ każda wycieczka będzie u Ciebie wywoływała uśmiech i przywoływała te same emocje co pierwsza, samodzielna jazda rowerem. Dlaczego? Bo jazda na tym rowerze to czysta przyjemność. Nie tylko można dojechać na nim dalej dzięki zastosowaniu dobrej jakości komponentów, ale też będzie to wygodna jazda dzięki praktycznym dodatkom (o tym piszemy nieco niżej).
Shimano Deore M5120 - napęd 1x10 na którym można polegać
W przerzutce Shimano Deore M5120 zastosowano technologię SHIMANO SHADOW RD+ która sprawia, że zmiana przełożeń (1x10 ) jest płynna, nawet podczas jazdy w terenie. Niskoprofilowa konstrukcja zmniejsza możliwość powstania uszkodzeń mechanicznych podczas jazdy. Technologia stabilizacji zapobiega spadaniu łańcucha i zapewnia cichą pracę układu napędowego na każdym przełożeniu. Model ten współpracuje z manetką wyposażoną w system RapidFire Plus, która pozwala zredukować biegi aż, o 3 jednym naciśnięciem dźwigni. Dodatkowo system 2-way release pozwala na zmianę przełożenia na cięższe zarówno kciukiem jak i palcem wskazującym.
Ogromne możliwości i pełna kontrola nad rowerem
Dzięki silnikowi centralnemu Shimano EP8 możesz dojechać praktycznie wszędzie. Silnik centralny to najbardziej uniwersalny i wydajny rodzaj silnika jaki montuje się w rowerach elektrycznych. Pracuje on płynnie i szybko reaguje na sposób pedałowania. Uruchomiony silnik działa jako integralne wsparcie dla rowerzysty, ponieważ przenoszenie mocy na koło odbywa się poprzez łańcuch. Na tym rowerze jeździ się dokładnie tak, jak na tradycyjnym jednak dużo lżej. Po wyłączeniu nie generuje on dużego, dodatkowego oporu. Wspomaganie działa tak płynnie, że po pierwszej przejażdżce stracą Państwo zainteresowanie tradycyjnymi rowerami. Silnik Shimano EP8 jest umieszczony bardzo nisko. Obniża to środek ciężkości całego roweru oraz korzystnie wpływa na zwrotność i kontrolę nad rowerem.
Shimano EP8 - najlepszy silnik Shimano!
Merida eBIG.Tour 400 EQ posiada najmocniejszy silnik Shimano - EP8. Mając do dyspozycji większy maksymalny moment obrotowy 85 Nm pozwoli pewnie pokonać strome podjazdy i trudne szlaki. EP8 płynnie i bezpośrednio dostarcza moc, zapewniając pełną kontrolę w każdych warunkach i naturalne wrażenia z jazdy. Ma on bardzo niską masę (2,6kg), co poprawia prowadzenie roweru. Dzięki zaprojektowaniu go zupełnie od nowa jest mniejszy i mocniejszy od modelu E8000 oraz pracuje on w sposób niezwykle cichy oraz. Pozwala skoncentrować się na trasie, a większy prześwit pomaga na technicznych szlakach. Łącznie mamy do wyboru trzy tryby wspomagania: Eco, Trail, Boost. Środkowy z nich daje zróżnicowany poziom wspomagania w zależności mocy z jaką pedałujesz. Trail został udoskonalony co sprawia, że silnik jeszcze bardziej płynnie i bezpośrednio dostarcza moc, zapewniając naturalne wrażenia z jazdy. Shimano EP8 to trwała i odporna na warunki atmosferyczne konstrukcja pozwalająca na jazdę w każdych warunkach. Tryb walk (6km/h) przydatny do prowadzenia roweru, działa na dowolnym przełożeniu. Do zmiany ustawień silnika służy aplikacja E-TUBE PROJECT (iOS / Android), która pozwala na dostosowanie parametrów systemu do Twojego stylu jazdy. Łączy się bezprzewodowo ze smartfonem i tabletem za pomocą Bluetooth. Za jej pomocą można także zaktualizować oprogramowanie układowe.
36 V system zasilania
Silnik roweru Merida eBIG.Tour 400 EQ jest zasilany napięciem 36 V , dzięki czemu napęd ma wyższą sprawność, a co za tym idzie większy zasięg w porównaniu do zestawów pracujących na niższym napięciu.
Solidne zasilanie roweru
Posiadając akumulator naładowany do pełna, mogą Państwo przejechać nawet do do 120 kilometrów na raz! Jego pojemność wynosi 630 Wh . Pracuje on na napięciu 36 V i został umieszczony wewnątrz ramy . Dzięki temu rower na pierwszy rzut oka, nie wygląda na elektryka. Akumulator jest wykonany w technologii litowo-jonowej. Nie posiada efektu pamięci oraz waży zaledwie kilka kilogramów. Można go doładować w dowolnym momencie bez obawy o zmniejszenie pojemności. Jest on zamykany na kluczyk (w zestawie), dlatego dostęp do niego będzie miał tylko właściciel. Jak go naładować? Za pomocą ładowarki dołączonej do roweru. Ładowanie jest możliwe zarówno z akumulatorem w ramie, jak też po wyjęciu go z roweru. Osoby zainteresowane informacjami dotyczącymi obliczania realnego zasięgu oraz parametrów dotyczących akumulatorów w rowerach elektrycznych zachęcamy do przeczytania artykułu pt „Ile kilometrów mogę przejechać na pełnej baterii?”, który znajduje się w naszej bazie wiedzy.
Dobry i prosty w obsłudze hamulec tarczowy
Shimano MT200 to bardzo dobry rodzaj hamulca dla początkujących rowerzystów. Zostały one wykonane w technologii One Way Bleeding (znanej z dużo droższych modeli), która zwiększa żywotność, wydajność oraz ułatwia obsługę serwisową. Dwupalcowa dźwignia z regulacją wychylenia Reach Adjust pozwala ustawić odległość klamki od kierownicy, aby móc zahamować w każdej chwili. Klocki są odsunięte od tarczy o 40% w stosunku do modelu MT400 dla ułatwienia regulacji. Jednocześnie Model MT200 zachowuje do 90% siły hamowania droższego modelu.
Wygodna jazda dzięki tłumieniu drgań - Suntour XCM34-Boost LOR DS
Dzięki temu amortyzatorowi jazda rowerem stanie się dużo wygodniejsza. Od teraz możesz jeździć po nierównym asfalcie czy nieutwardzonych drogach i odczuwać komfort. Podczas jazdy na Merida eBIG.Tour 400 EQ odciążasz swoje stawy oraz dłonie.