Winora iRide Pure X10
Wspomaganie do 25 km/h
Elektryczny napęd w rowerze Winora iRide Pure X10 działa aktywnie do osiągnięcia prędkości 25 km/h podczas pedałowania, co jest zgodne z przepisami ruchu drogowego. Rower oferuje wsparcie tylko do tej konkretnej prędkości, co zapewnia bezpieczne i komfortowe poruszanie się w miejskich warunkach. Po przekroczeniu tej prędkości nadal można kontynuować jazdę, ale bez aktywnego wsparcia silnika. Rower nie zwalnia, ani nie hamuje automatycznie, co pozwala na utrzymanie prędkości i płynnej jazdy. Oczywiście istnieje możliwość dezaktywacji wspomagania w dowolnym momencie i jazdę rowerem bez wspomagania. Dzięki temu, jest uniwersalny. Można jechać na nim z minimalnym wysiłkiem lub zrobić trening. Bądź też szybko podjechać pod górę i szybko z niej zjechać.
Rama wykonana z aluminium
Rama roweru Winora iRide Pure X10 została wykonana z aluminium, co umożliwiło stworzenie lekkiej i wytrzymałej ramy o unikalnym kształcie. Aluminium gwarantuje trwałość i sztywność ramy, co przekłada się na długą żywotność roweru. Rama wykazuje doskonałe właściwości jezdne, błyskawicznie reagując na ruchy kierownicą, gdy jedziesz po trasie lub omijasz przeszkody czy dziury. Maksymalny udźwig roweru (łączna waga roweru, bagażu i rowerzysty), wynosi 130 kg .
Pora wyruszyć w podróż
Winora iRide Pure X10 ma w sobie duszę prawdziwego podróżnika. Jadąc na nim, każda wycieczka wywołuje uśmiech i sprawia ogromną przyjemność. Rower ten jest praktyczny, niezawodny i daje możliwość rozkoszowania się widokami. Zazwyczaj przyjemność z jazdy odczuwamy zjeżdżając w dół, a zdecydowanie rzadziej, gdy pod wzniesienie trzeba wyjechać. Na całe szczęście silnik Bosch Performance Line SX Smart System sprawia, że jazda tym rowerem jest bardzo przyjemna, niezależnie od tego jak ukształtowany jest teren. Winora iRide Pure X10 to rower trekkingowy, dlatego jest wygodniejszy od górskiego. Pozycja rowerzysty jest na nim bardziej wyprostowana. Można nim komfortowo przejechać jednorazowo dużo większy dystans bez zmęczenia.
Dobry napęd w rowerze, to rzecz najważniejsza
Winora iRide Pure X10 posiada 1x10 biegów. Za zmianę biegów odpowiedzialna jest tylna przerzutka Shimano Cues U6000 , zębatka tylna Shimano Cues LG300-10 i korba XLC . Za przeniesienie napędu na tylne koło odpowiedzialny jest łańcuch .
Shimano CUES RD-U6000 - nowoczesna przerzutka 1x10 - LinkGlide
Shimano RD-U6000 to innowacyjna przerzutka, która podnosi poziom precyzji zmiany biegów. Zaprojektowana została specjalnie do obsługi napędów 1x10 , oferuje zaawansowane technologie gwarantujące płynną jazdę przez bardzo długi czas. Dzięki zastosowaniu technologii Shadow RD, przerzutka U6000 mniej odstaje od ramy, co zmniejsza jej podatność na uszkodzenia w trudnym terenie lub podczas upadku. Zastosowanie technologii LinkGlide zapewnia nawet do 3x większej wytrzymałości w porównaniu do kaset HyperGlide. Zęby kasety są nie tylko grubsze lecz także inaczej wyprofilowane aby zmniejszyć czas potrzebny do przejścia łańcucha z jednej zębatki na drugą. Wbudowany system stabilizacji łańcucha (Shadow RD+) zabezpiecza go przed spadaniem, zapewniając nie tylko płynniejszą zmianę biegów, ale również bezpieczeństwo podczas jazdy na nierównościach. Przerzutka Shimano RD-U6000 oferuje precyzję i niezawodność przez długi, długi czas, a to wszystko dzięki technologii Linkglide. Seria U6000 to doskonałe rozwiązanie dla rowerzystów poszukujących wydajnych i trwałych napędów 1x10 .
Pełnia możliwości i precyzyjna kontrola
Dzięki silnikowi centralnemu Bosch Performance Line SX Smart System , podróżowanie na Winora iRide Pure X10 możliwe jest praktycznie w każdym terenie. To najbardziej wszechstronny i najlepszy rodzaj silnika stosowany w rowerach elektrycznych. Jego działanie jest płynne, a do tego oferuje większy moment obrotowy niż napędy w piaście tylnego czy przedniego koła. Charakteryzuje się większą czułością na rozpoczęcie pedałowania. Szybko reaguje na zmieniający się teren oraz kadencję. Moc jest przenoszona na koło za pośrednictwem łańcucha, co sprawia, że wspomaganie jest niezwykle płynne. Po pewnym czasie użytkownik przestaje zauważać, że silnik pomaga mu w pedałowaniu, skupiając się jedynie na jeździe. Synchronizacja działania jest po prostu doskonała! Jazda na rowerze Winora iRide Pure X10 przypomina jazdę na zwykłym rowerze, ale jest znacznie lżejsza. Silnik umieszczony jest nisko, co obniża środek ciężkości roweru, korzystnie wpływając na zwrotność i kontrolę. Jednocześnie nie zmniejsza drastycznie prześwitu, co jest istotne podczas pokonywania większych przeszkód.
Niewielka i lekka ładowarka
W zestawie z rowerem znajduje się poręczna ładowarka Bosch Compact 2A. Jest dużo mniejsza i lżejsza w porównaniu do wersji 4A. Jej waga wynosi zaledwie 600 gramów, dzięki temu mogą ją Państwo zawsze mieć pod ręką. Czas ładowania akumulatora 400 Wh do poziomu 100% trwa
około 6,5 godziny.
Potrzebujesz niesamowicie szybkiego ładowania? Gorąco polecamy sprawdzić zasilacz Bosch Fast Charger 6A (sprzedawany osobno). Pojemność akumulatora po 700 – 800 cyklach powinna wynosić około 60 – 80% pierwotnej pojemności. Jeśli są Państwo zainteresowani tym tematem, to polecamy nasz artykuł pt. "Jak użytkować baterię w rowerze elektrycznym?”, który znajduje się w Bazie Wiedzy.
Zasilanie z wnętrza ramy
Innowacyjny design ramy pozwolił na umieszczenie akumulatora w jej wnętrzu. Dzięki temu Winora iRide Pure X10 na pierwszy rzut oka, w ogóle nie wygląda na "elektryka". Bardzo pozytywnie wpłynęło to na wyważenie roweru, a także na ochronę akumulatora, gdyż jest on osłonięty przed warunkami atmosferycznymi oraz chroniony przed uderzeniami. Napęd elektryczny pracuje na napięciu 36 V . W pełni naładowana bateria (400 Wh ) pozwala na przejechanie nawet do 80 kilometrów na raz! Można ją naładować za pomocą ładowarki dołączonej do zestawu. Zainteresowanych informacjami dotyczącymi akumulatorów w rowerach elektrycznych, zachęcamy do przeczytania artykułów w naszej bazie wiedzy.
Rower bez wyświetlacza? To możliwe i wygodne!
Bosch wraz z wdrożeniem nowej generacji silników Smart System opracował szereg nowych wyświetlaczy i paneli sterujących wspomaganiem elektrycznym. Należą do nich m.in. Mini Remote oraz Mini Remote Dropbar i stanowią praktyczne rozszerzenie dla montowanego na ramie włącznika o nazwie System Controller. Umożliwiają wygodną obsługę roweru elektrycznego bez konieczności montowania wyświetlacza na kierownicy. Moduły te zapewniają dostęp do większej liczby funkcji, w tym wspomagania prowadzenia roweru (z funkcją Hold Hill) oraz sterowania oświetleniem roweru (jeśli obecne). Mini Remote i Mini Remote Dropbar są kompatybilne z System Controller i łączą się z nim za pomocą technologii Bluetooth, co eliminuje ilość kabli na kierownicy i poprawia estetykę "kokpitu".Seria Mini Remote jest wyposażona w trzy przyciski o podwójnej funkcjonalności, które umożliwiają zmianę trybu jazdy, kontrolę oświetlenia, inteligentne wspomaganie pchania oraz sterowanie wyświetlaczem. Ich ergonomiczny design pozwala na intuicyjną obsługę, a ikony na przyciskach ułatwiają szybkie znalezienie odpowiedniej funkcji. Przyciski posiadają miękką powierzchnię, co zapewnia bezproblemową zmianę trybu także w dżdżyste dni. Mini Remote Dropbar został zaprojektowany specjalnie do kierownic typu dropbar o średnicy 31,8 mm i powstał z myślą o lekkich rowerów elektrycznych, np. eGravel, czy eRoad. Mini Remote korzysta z baterii CR1620.
Hamulec tarczowy Shimano MT410
Shimano MT410 to solidne hamulce dla rowerzystów, którzy szukają niezawodności i wydajności. W każdym zacisku znajdują się po dwa tłoczki odpowiedzialne za dociskanie okładziny hamulca do tarczy. Zapewniają one skuteczne zatrzymanie roweru na krótkim odcinku, z dużą precyzją i wyczuciem siły hamowania. Hamulce MT410 charakteryzują się prostotą obsługi i konserwacji. Te hamulce są idealnym wyborem dla entuzjastów rekreacyjnych wycieczek górskich oraz trekkingowych. Shimano MT410 oferują solidność, wydajność i niezawodność. Części zamienne: okładziny żywiczne Shimano B05S-RX.
Wygoda i tłumienie nierówności
Amortyzator przedni w rowerze pełni kilka istotnych funkcji, dlaczego dobrze go mieć w rowerze? Ponieważ podnosi komfort jazdy, absorbuje wstrząsy i nierówności terenu, co przekłada się na zwiększenie komfortu jazdy. Podczas jazdy po wybojach, leśnym szlakiem lub polną drogą pozwala oponom lepiej przylegać do podłoża, co podnosi przyczepność kół roweru. W rowerze Winora iRide Pure X10 został zamontowany amortyzator Feathershock o skoku 30 mm .
Funkcja WALK do 6 km/h
Rower Winora iRide Pure X10 posiada funkcję wspomagania prowadzenia roweru do prędkości 6 km/h. Najczęściej jest nazywana trybem WALK. Działa on zarówno na płaskim terenie, jak również podczas prowadzenia pod wzniesienie, czy schody z rampą rowerową.
Ustaw idealną wysokość mostka
Regulowany mostek pozwala lepiej dopasować wysokość kierownicy do Twoich potrzeb i preferencji. Każdy z nas jest inaczej zbudowany i ma swoje upodobania. Właśnie dlatego, nawet profesjonalnie dobrany rower (rodzaj oraz rozmiar ramy) może wymagać drobnych regulacji dla poprawienia komfortu użytkownika. Co umożliwia regulowany mostek? Podniesienie / obniżenie kierownicy oraz zmianę kąta nachylenia, po to by uzyskać najbardziej komfortową pozycję na rowerze jak to możliwe.
Schludny wygląd w każdej sytuacji
Błotniki docenia każdy rowerzysta. Oczywiście zwiększają one nieznacznie wagę roweru, ale ich obecność, gdy na drodze pojawiają się kałuże jest wręcz nieoceniona. Zgodnie ze starą prawdą "deszcz pada tylko wtedy gdy zapomnisz parasola". O ile padający deszcz, tylko nas zmoczy, o tyle woda spod kół, może już pobrudzić ubranie. Błotniki pomagają chronić nasze buty i odzież przed brudną wodą spod kół. Regularna jazda rowerem korzystnie wpływa na zdrowie, więc nie warto z niej rezygnować z powodu niesprzyjającej pogody. Dzięki fabrycznie zamontowanym błotnikom, decyzja o wyborze roweru zamiast samochodu jest zdecydowanie łatwiejsza!
Właściwa ochrona oraz niska waga
Osłona tarczy korby pomaga chronić odzież przed zabrudzeniem i uszkodzeniem, a jednocześnie nie powiększa znacząco wagi roweru.
„Zaparkuj” rower gdzie tylko chcesz
Podpórka rowerowa to niezastąpiony element, który zapewnia wiele korzyści podczas użytkowania roweru. Po zakończeniu jazdy umożliwia stabilne ustawienie roweru, eliminując konieczność opierania go, a w efekcie obijanie się ramy. Umożliwia także łatwiejszy załadunek, rozładowanie zakupów z bagażnika czy sakw, a także komfortowe przechowywanie roweru. To banalne w swojej prostocie i bardzo praktyczne rozwiązanie, które poprawia komfort i funkcjonalność podczas codziennego użytkowania roweru.
Amortyzacja siodełka = większy komfort
Sztyca amortyzowana w rowerze daje kilka korzyści. Po pierwsze, absorbuje wstrząsy i drgania, które przechodzą z nawierzchni drogi na rower, co znacznie poprawia komfort jazdy, zwłaszcza na nierównych powierzchniach. Dzięki temu doświadczysz mniej wibracji oraz mniejsze obciążenie na plecach i kręgosłupie. Ponadto, sztyca amortyzowana pomaga zredukować zmęczenie podczas długich przejażdżek oraz daje poprawia stabilność prowadzenia roweru podczas jazdy po nierównościach.