Haibike NDURO 7
Wspomaganie do 25 km/h
Elektryczny napęd w rowerze Haibike NDURO 7 działa aktywnie do osiągnięcia prędkości 25 km/h podczas pedałowania, co jest zgodne z przepisami ruchu drogowego. Rower oferuje wsparcie tylko do tej konkretnej prędkości, co zapewnia bezpieczne i komfortowe poruszanie się w miejskich warunkach. Po przekroczeniu tej prędkości nadal można kontynuować jazdę, ale bez aktywnego wsparcia silnika. Rower nie zwalnia, ani nie hamuje automatycznie, co pozwala na utrzymanie prędkości i płynnej jazdy. Oczywiście istnieje możliwość dezaktywacji wspomagania w dowolnym momencie i jazdę rowerem bez wspomagania. Dzięki temu, jest uniwersalny. Można jechać na nim z minimalnym wysiłkiem lub zrobić trening. Bądź też szybko podjechać pod górę i szybko z niej zjechać.
Rama wykonana z aluminium
Rama roweru Haibike NDURO 7 została wykonana z aluminium, co umożliwiło stworzenie lekkiej i wytrzymałej ramy o unikalnym kształcie. Aluminium gwarantuje trwałość i sztywność ramy, co przekłada się na długą żywotność roweru. Rama wykazuje doskonałe właściwości jezdne, błyskawicznie reagując na ruchy kierownicą, gdy jedziesz po trasie lub omijasz przeszkody czy dziury. Maksymalny udźwig roweru (łączna waga roweru, bagażu i rowerzysty), wynosi 120 kg .
Najlepszy rower górski
Haibike NDURO 7 reprezentuje kategorię Enduro, uważaną za najbardziej wszechstronną wśród rowerów górskich. Kąt główki ramy oraz geometria stanowią idealne połączenie cech charakterystycznych dla rowerów z kategorii Downhill i All Mountain. To właśnie tutaj spotykamy się z optymalnym kompromisem, umożliwiającym korzystanie z większego skoku amortyzatora (180 mm ), a jednocześnie sprawną jazdę pod górę. Koła w rozmiarze 27,5 cala, 29 cali czynią z niego uniwersalne narzędzie do podboju górskich tras. Bez względu na to, czy planujesz jednodniową przygodę czy dwutygodniowy bikepacking, Haibike NDURO 7 z pewnością spełni oczekiwania każdego miłośnika rowerowych wyzwań.
Dobry napęd w rowerze, to rzecz najważniejsza
Haibike NDURO 7 posiada 1x12 biegów. Za zmianę biegów odpowiedzialna jest tylna przerzutka Shimano SLX M7100 , zębatka tylna Shimano M6100 10-51T i korba Haibike Components The Crank +++ . Za przeniesienie napędu na tylne koło odpowiedzialny jest łańcuch .
Tylna przerzutka Shimano SLX M7100
Przerzutka Shimano SLX M7100 to model czerpiący pełnymi garściami z rozwiązań wykorzystanych w wyższym modelu Deore XT M8100. W swojej najnowszej odsłonie, przerzutka obsługuje kasetę Shimano M6100 12-rzędów o rozpiętości przełożeń 10-51T . Większa ilość biegów wpływa pozytywnie na odczucia z jazdy. Zapewnia nie tylko większą rozpiętość przełożeń, (łatwiejsze podjeżdżanie pod wzniesienia) ale także lepsze zestopniowanie przełożeń (optymalny dobór kadencji). Jednak wielka kaseta to nie cały napęd. Potrzebuje ona manetki oraz mocnej i sprawnej przerzutki, aby precyzyjnie popychać i zrzucać łańcuch po całym zakresie przełożeń. Nie każdy wie, lecz od naciśnięcia manetki do reakcji przerzutki na zmianę przełożenia, mija mniej niż sekunda. A przerzutki MTB nie mają łatwego życia: błoto, mocno wyboisty teren, strome podjazdy - to ich chleb powszedni. Aby poradzić sobie z tym wszystkim, przerzutka Shimano SLXM700 została starannie zaprojektowana z użyciem technologii sprawdzonych w wyższych modelach przerzutek. Jedną z nich jest system RD+, który gwarantuje stabilną pracę łańcucha i minimalizuje ryzyko spadania łańcucha podczas jazdy w trudnym terenie. Co więcej, umożliwia zmianę biegów z mniejszym wysiłkiem (nawet do 20% mniej). Shimano SLX M7100 wyposażona jest w większe górne kółko przerzutki (13T) dla lepszego prowadzenia linii łańcucha, przy zachowaniu niskiej wagi wynoszącej około 320 gramów. Nowa odsłona Shimano SLX to świetny napęd 1x12 , który zmienia biegi szybko i pewnie, podczas podjazdów i zjazdów w każdym terenie.
Pełnia możliwości i precyzyjna kontrola
Dzięki silnikowi centralnemu Yamaha PW-X3 , podróżowanie na Haibike NDURO 7 możliwe jest praktycznie w każdym terenie. To najbardziej wszechstronny i najlepszy rodzaj silnika stosowany w rowerach elektrycznych. Jego działanie jest płynne, a do tego oferuje większy moment obrotowy niż napędy w piaście tylnego czy przedniego koła. Charakteryzuje się większą czułością na rozpoczęcie pedałowania. Szybko reaguje na zmieniający się teren oraz kadencję. Moc jest przenoszona na koło za pośrednictwem łańcucha, co sprawia, że wspomaganie jest niezwykle płynne. Po pewnym czasie użytkownik przestaje zauważać, że silnik pomaga mu w pedałowaniu, skupiając się jedynie na jeździe. Synchronizacja działania jest po prostu doskonała! Jazda na rowerze Haibike NDURO 7 przypomina jazdę na zwykłym rowerze, ale jest znacznie lżejsza. Silnik umieszczony jest nisko, co obniża środek ciężkości roweru, korzystnie wpływając na zwrotność i kontrolę. Jednocześnie nie zmniejsza drastycznie prześwitu, co jest istotne podczas pokonywania większych przeszkód.
Przenośna i mocna ładowarka elektryczna
Do roweru dołączona jest ładowarka 4A. Jest kompaktowa i można nią naładować akumulator w biurze, czy mieszkaniu (po zdemontowaniu baterii z roweru), a także zaparkować rower w garażu i wpiąć do go ładowania (bez demontażu baterii). Po 800 cyklach ładowania, akumulator powinien utrzymać około 60 – 80% nominalnej pojemności. Więcej informacji w temacie ładowania i użytkowania akumulatora zostało zwarte w instrukcji dołączonej do roweru. Przybliżony czas ładowania akumulatora 720 Wh do poziomu 100% wynosi
około 5 godzin!
Zasilanie z wnętrza ramy
Innowacyjny design ramy pozwolił na umieszczenie akumulatora w jej wnętrzu. Dzięki temu Haibike NDURO 7 na pierwszy rzut oka, w ogóle nie wygląda na "elektryka". Bardzo pozytywnie wpłynęło to na wyważenie roweru, a także na ochronę akumulatora, gdyż jest on osłonięty przed warunkami atmosferycznymi oraz chroniony przed uderzeniami. Napęd elektryczny pracuje na napięciu 36 V . W pełni naładowana bateria (720 Wh ) pozwala na przejechanie nawet do 140 kilometrów na raz! Można ją naładować za pomocą ładowarki dołączonej do zestawu. Zainteresowanych informacjami dotyczącymi akumulatorów w rowerach elektrycznych, zachęcamy do przeczytania artykułów w naszej bazie wiedzy.
Minimalistyczny, sportowy wyświetlacz eMTB
Interface X to nowoczesny i minimalistyczny wyświetlacz od Yamahy, stworzony specjalnie z myślą o użytkownikach rowerów eMTB. Jego design jest minimalistyczny. Domyślnie zapewnia on dostęp wyłącznie do najistotniejszych funkcji. Tych, które są niezbędne podczas jazdy, ale ma asa w rękawie dla osób, które chcą wiedzieć więcej. Interface X został wyposażony w technologie Bluetooth LE, jak i ANT+. Dzięki temu oferuje możliwość łączenia się z urządzeniami takimi jak Sigma, Echowell czy Garmin, co pozwala na wyświetlanie jeszcze większej ilości informacji na zewnętrznym ekranie. Ponadto, jest on kompatybilny z aplikacjami takimi jak Echowell e-Sync Connection (iOS/Android), z użyciem połączenia Bluetooth. Dzięki temu rowerzysta może korzystać z dodatkowych parametrów jazdy w sposób wygodny i nowoczesny. Zestaw do sterowania składa się z wyświetlacza LED, który prezentuje aktualny tryb wspomagania i stan naładowania akumulatora oraz manipulatora z przyciskami umieszczonymi po lewej stronie kierownicy. Jego kompaktowe rozmiary i sposób montażu pozwalają zachować uporządkowany kokpit, co wyróżnia go spośród innych systemów. Dodatkowo, wyświetlacz wyposażono w zintegrowany port USB (max. 5V/1A), pozwalający na ładowanie urządzeń takich jak smartfon czy nawigacja oraz diagnostykę systemu.
Hamulce czterotłoczkowe Magura MT5
Magura MT5 to czterotłoczkowy hamulec tarczowy, oparty na sprawdzonej technologii zapożyczonej z modelu MT7 PRO. Zaprojektowany specjalnie do rowerów All Mountain, Enduro czy DH. MT5 łączy solidną konstrukcję i doskonałą siłę hamowania, ze stosunkowo niską wagą. A to wszystko dzięki wykorzystaniu zaawansowanych materiałów, takich jak kompozyt Carbotecture i stopy aluminium. Wykorzystanie technologii Easy Bleed ułatwia proces odpowietrzania, a regulacja klamki pozwala dostosować jej odległość od kierownicy w zależności od indywidualnych preferencji użytkownika. Hamulec pracuje na oleju mineralnym Royal Blood, co przekłada się na precyzyjne i skuteczne hamowanie oraz spory zakres modulacji w różnorodnych warunkach terenowych. Kompatybilność z okładzinami Magura 9P dodaje elastyczności, umożliwiając personalizację i dopasowanie do konkretnych potrzeb rowerzysty. Magura MT5 to nie tylko gwarancja bezpieczeństwa na trasach All Mountain i Enduro, ale także przyjemności z jazdy, dzięki wydajności i innowacyjnym rozwiązaniom technologicznym.
Pełna amortyzacja dla największej wygody i prędkości
Amortyzator przedni w rowerze pełni kilka istotnych funkcji, dlaczego dobrze go mieć w rowerze? Ponieważ podnosi komfort jazdy, absorbuje wstrząsy i nierówności terenu, co przekłada się na zwiększenie komfortu jazdy. Podczas jazdy po wybojach, leśnym szlakiem lub polną drogą pozwala oponom lepiej przylegać do podłoża, co podnosi przyczepność kół roweru. Damper doskonale pomaga w tłumieniu nierówności, „wygładzeniu nawierzchni”. Umożliwia także dalsze i mocniejsze skoki, dzięki wytłumieniu nagłego odbiciu przy lądowaniu utrzymuje rower w stabilnej pozycji. Dodatkowo, damper minimalizuje możliwość (1) dobijania amortyzatora, które może występować podczas szybkiego zjazdu w bardzo trudnym terenie, (2) pompowania podczas pedałowania pod wzniesienie. Posiada możliwość dostosowywania poziomu tłumienia, co pozwala na dostosowanie pracy zawieszenia do własnych preferencji i warunków terenowych. Dzięki damperowi, jazda rowerem staje się bardziej kontrolowana, komfortowa i efektywna, przynosząc korzyści zarówno na trasach górskich, jak i podczas codziennych przejażdżek. W rowerze Haibike NDURO 7 zamontowano przedni amortyzator FOX Performance 38 oraz tylny amortyzator FOX Float X2 Performance (damper). Zawieszenie posiada 180 mm skoku.
Damper z prawdziwego zdarzenia
Damper doskonale pomaga w tłumieniu nierówności, „wygładzeniu nawierzchni”. Umożliwia także dalsze i mocniejsze skoki, dzięki wytłumieniu nagłego odbicia przy lądowaniu utrzymuje rower w stabilnej pozycji. Dodatkowo, damper minimalizuje możliwość (1) dobijania amortyzatora, które może występować podczas szybkiego zjazdu w bardzo trudnym terenie, (2) pompowania podczas pedałowania pod wzniesienie. Posiada możliwość dostosowywania poziomu tłumienia, co pozwala na dostosowanie pracy zawieszenia do własnych preferencji i warunków terenowych. Dzięki damperowi, jazda rowerem staje się bardziej kontrolowana, komfortowa i efektywna, przynosząc korzyści zarówno na trasach górskich, jak i podczas codziennych przejażdżek. W rowerze Haibike NDURO 7 zamontowano tylny amortyzator (FOX Float X2 Performance ). Zawieszenie posiada 180 mm skoku.
Dropper-Post Remote - sztyca regulowana
Dropper-Post Remote to zaawansowana sztyca regulowana, która znacząco podnosi wydajność i komfort jazdy rowerem górskim. Dzięki temu innowacyjnemu rozwiązaniu, możesz dynamicznie dostosowywać wysokość siodełka w trakcie jazdy. Sztyca Dropper-Post Remote cechuje się solidną konstrukcją i precyzyjnym działaniem. Mechanizm regulacji działa sprawnie, umożliwiając szybkie opuszczanie i podnoszenie siodełka za pomocą wygodnej dźwigni umieszczonej na kierownicy. To szczególnie przydatne podczas technicznych zjazdów, gdzie niska pozycja siodła zwiększa kontrolę i bezpieczeństwo. Dropper-Post Remote to lepsza ergonomia jazdy zarówno pod górę jak i w dół. Sztyca regulowana Dropper to absolutny "must-have" w rowerze każdego entuzjasty off-road'u.
Funkcja WALK do 6 km/h
Rower Haibike NDURO 7 posiada funkcję wspomagania prowadzenia roweru do prędkości 6 km/h. Najczęściej jest nazywana trybem WALK. Działa on zarówno na płaskim terenie, jak również podczas prowadzenia pod wzniesienie, czy schody z rampą rowerową.