KTM Macina Team XL
Wspomaganie do 25 km/h
Napęd elektryczny w rowerze KTM Macina Team XL jest aktywny do prędkości 25 km/h podczas pedałowania i dzięki temu spełnia przepisy ruchu drogowego. Możliwe jest poruszanie się ze wspomaganiem, wyłącznie do tej prędkości. To bezpieczna i komfortowa prędkość, zwłaszcza podczas poruszania się po mieście. Po jej przekroczeniu, rozpędzanie roweru jest możliwe, jednak bez wsparcia silnika. Rower nie zwalnia i nie hamuje samoczynnie. Naturalnie, w dowolnym momencie możliwa jest dezaktywacja wspomagania oraz poruszanie się rowerem bez wsparcia silnika. Dzięki temu, rower jest uniwersalny. Można jechać na nim z minimalnym wysiłkiem lub zrobić trening. Bądź też szybko podjechać pod górę i szybko z niej zjechać.
Rama wykonana z aluminium
Rama roweru została wykonana z aluminium. Dzięki wykorzystaniu tego materiału, możliwe jest stworzenie dość lekkiej, bardzo wytrzymałej ramy, o niebanalnym kształcie. Rama jest trwała i sztywna co sprawia, że rower będzie służył przez lata. Posiada on dobre właściwości jezdne i szybko reaguje na ruchy kierownicą, co jest istotne przy nagłym ominięciu dziury czy innej przeszkody. Maksymalny udźwig (waga roweru + bagaż + rowerzysta) wynosi .
Mniej = więcej
KTM Macina Team XL to rower MTB z przednim amortyzatorem - Suntour XCR 34 Air . Jest bardzo uniwersalny rower. Można się na nim poruszać zarówno w lesie jak również na jezdni czy drodze rowerowej. Amortyzator przedni (o skoku 120 mm ) sprawia, że jazda jest przyjemna i komfortowa. Jednocześnie siła mięśni nóg jest efektywnij przekazywana na koło niż w fullach MTB. Ponadto KTM Macina Team XL jest lżejszy od zbliżonych konstrukcji z podwójnym zawieszeniem.
Dobry napęd w rowerze, to rzecz najważniejsza
KTM Macina Team XL posiada 1x11 biegów. Za zmianę biegów odpowiedzialna jest tylna przerzutka Shimano Deore XT M8130 LG , zębatka tylna Shimano LG600 11-50T i korba KTM Trail ISIS 170 mm / FSA 38T . Za przeniesienie napędu na tylne koło odpowiedzialny jest łańcuch Shimano LG500 .
Linkglide - trwałość przemyślana na nowo
Shimano XT M8130 to zupełnie nowa przerzutka 1x11 . Zamiast HyperGlide+ bazuje na zupełnie nowej, przełomowej technologii o nazwie LinkGlide. Będzie ona wyznaczać nowy kierunek w świecie rowerów. LinkGlide umożliwia dłuższe użytkowanie napędu i szybszą zmianę biegów. To wyjątkowo trwały napęd, odporny na codzienne użytkowanie, gwarantujący płynną zmianę przełożeń i wydajność pedałowania w rowerach tradycyjnych oraz e-bike'ach o wysokim momencie obrotowym. Nowa kaseta LinkGlide posiada rozpiętość 11-50T i jest nieco cięższa, ale za to nieporównywalnie wytrzymalsza. W rowerze MTB, Hardtail to ogromne znaczenie. Duża różnica pomiędzy najmniejszą, a największą tarczą świadczy o uniwersalności tego napędu do zastosowań górskich, na podjazdach oraz wtedy, gdy chcesz zjechać w dół z dużą prędkością. Shimano XT M8130 LinkGlide to najwytrzymalsza grupa osprzętu montowana w rowerach górskich.
Pełnia możliwości i precyzyjna kontrola
Dzięki silnikowi centralnemu Bosch Performance CX Smart System możesz dojechać praktycznie wszędzie. To najbardziej uniwersalny i porządany rodzaj silnika montowany w rowerach elektrycznych. Pracuje płynnie, ma większy moment obrotowy od napędów w piaście tylnego koła i jest od nich bardziej czuły. Szybko reaguje na ukształtowanie terenu i sposób w jaki pedałujemy. Dzięki temu, że przenosi moc na koło poprzez łańcuch to wspomaganie jest bardzo płynne. Po pewnym czasie przestajemy zauważać, że silnik nas wspomaga, tylko czujemy swoje większe możliwości. Synchronizacja jest po prostu idealna! Jazda na KTM Macina Team XL do złudzenia przypomina jazdę na tradycyjnym rowerze, jednak jeździ się lżej. Silnik jest umieszczony nisko. Obniża to środek ciężkości roweru oraz korzystnie wpływa na zwrotność i kontrolę nad rowerem. Jednocześnie nie zmniejsza drastycznie prześwitu, tak potrzebnego podczas pokonywania większych przeszkód.
Najmocniejszy silnik Bosch’a w nowej odsłonie
Dzięki nowemu silnikowi Bosch Performance CX Smart System nie będziesz chciał zejść z tego roweru! Bosch CX Smart to najmocniejszy model silnika, tego producenta. Ta wersja jest wyposażona w standardową tarczę korby (zamiast małej tarczy i wewnętrznego przełożenia 2.5 x). Takie rozwiązanie sprawiło, że silnik pracuje jeszcze swobodniej i lżej. Wyjeżdżanie pod górę jest jeszcze prostsze za sprawą aż 85Nm momentu obrotowego. Bosch CX Smart System może wspomóc Cię nawet o 340% w najbardziej wymagających sytuacjach. Do dyspozycji mamy cztery tryby wspomagania oraz tryb automatyczny (eMTB), który inteligentnie monitoruje warunki jazdy i dobiera do nich moc wspomagania. To jednak nie wszystko. Tryb WALK (wspomaganie podczas prowadzenia roweru) także ma więcej mocy niż dotychczas! CX Smart System współpracuje z napędem 1x11 . Dzięki protokołowi komunikacji (wszystkie elementy systemu wspomagania rozmawiają ze sobą) masz do dyspozycji zupełnie nowe funkcjonalności. Pierwsza z nich to jazda bez konieczności montażu wyświetlacza. Umożliwia to przeniesienie elektroniki z wyświetlacza do LED Remote, który jest zamontowany na stałę. Kolejne funkcjonalności to aktualizacje oprogramowania sprzętowego Over The Air, współpraca z aplikacją Bosch Flow App, udostępnianie danych z wycieczki do Apple Health, a także dostosowanie momentu obrotowego osobno dla każdego z trybów wspomagania i wiele więcej. Bosch CX Smart System otwiera zupełnie nowe możliwości.
Kilka godzin albo mniej
KTM Macina Team XL został wyposażony w mocną ładowarkę Bosch 4A. Waży około 800 gramów, dlatego można ją łatwo zabrać ze sobą na rower. Żywotność baterii wynosi około 700 – 800 cykli. Po tym czasie akumulator powinien posiadać około 60 – 80 % oryginalnej pojemności. Zainteresowanych tym tematem, odsyłamy do artykułów w Bazie Wiedzy. Naładowanie akumulatora 750 Wh do poziomu 100% trwa
mniej niż 6 godzin!
Zasilanie z wnętrza ramy
Nowo zaprojektowana rama pozwoliła na umieszczenie akumulatora wewnątrz ramy. Dzięki temu KTM Macina Team XL na pierwszy rzut oka, nie wygląda na elektryka. Bardzo pozytywnie wpłynęło to na wyważenie roweru, a także na ochronę akumulatora. Jest on bowiem dodatkowo osłonięty przed warunkami atmosferycznymi oraz uderzeniami. Rower pracuje na napięciu 36 V . W pełni naładowana bateria (750 Wh ) pozwala na przejechanie nawet do 140 kilometrów na raz! Można ją naładować w ramie oraz po wyjęciu z ramy za pomocą ładowarki dołączonej do zestawu. Zainteresowanych informacjami dotyczącymi akumulatorów w rowerach, elektrycznych zachęcamy do przeczytania artykułów w naszej bazie wiedzy.
Wyświetlacz Kiox Smart System
Bosch Kiox 300 to wyświetlacz zaprojektowany z myślą o łączności. Wchodzi w skład nowej serii inteligentnych produktów Bosch "The Smart System". Dzięki aktualizacjom over-the-air Kiox 300 zawsze posiada aktualne oprogramowanie. Pomimo niewielkich rozmiarów, jest bardzo czytelny w pełnym słońcu. Oczywiście wyświetlacz jest w kolorowy. W przeciwieństwie do poprzedniego modelu wyświetlacz nie posiada przycisków w swojej obudowie oraz jest od niego mniejszy. Do obsługi funkcji służy panel LED z 5 przyciskami, umieszczony po lewej stronie kierownicy. Dzieki temu, po raz pierwszy wspomagania można używać także bez wyświetlacza! Panel LED pokazuje stopień naładowania i poziom wspomagania.
Hamulec hydrauliczny Tektro HD-M535
Tektro HD-M535 to 4-tłoczkowe hamulce, które zapewniają wysoką siłę hamowania w każdym terenie. Niezależnie od tego czy jedziesz w dół polną drogą, czy błotnistym górskim szlakiem. Cztery tłoczki w Tektro M535 w połączeniu z klockami półmetalicznymi i tarczami 203 mm / 180 mm zapewnią pewność i wyczucie siły hamowania. W nowym modelu zastosowano grubszy przewód hamulcowy oraz okładziny z większą ilością mieszanki ściernej. Hamulce pracują na oleju mineralnym. Gwarantuje to dobrą modulację siły hamowania oraz łatwość obsługi i konserwacji.
Amortyzator Suntour XCR
Suntour XCR to amortyzator przeznaczony do rekreacyjnej jazdy MTB, który spełnia wszystkie wymagania kolarza górskiego - amatora. Widelec Suntour XCR 34 Air został wykonany ze stopu aluminium. Amortyzacja powietrzna w rowerze KTM Macina Team XL zapewnia dobre tłumienie drgań, co w połączeniu ze skokiem wynoszącym 120 mm i kołami 29 cali gwarantuje duży komfort podczas jazdy w nierównym terenie.
Funkcja WALK do 6 km/h
Rower KTM Macina Team XL posiada funkcję wspomagania do prędkości 6 km/h. Nazywana jest trybem WALK. Jest bardzo przydatna podczas prowadzenia roweru. Działa zarówno na płaskim terenie, jak również podczas prowadzenia pod wzniesienie czy na rampie rowerowej.
Amortyzacja siodełka = większy komfort
Sztyca amortyzowana sprawia, że każda przejażdżka jest komfortowa. W uproszczeniu, działa ona podobnie jak niewielki amortyzator. Pomaga tłumić wstrząsy, które powstają w wyniku jazdy po nierównych drogach, wybojach, koleinach, dziurach oraz podczas pokonywania krawężników. Można powiedzieć, że "wygładza drogę". Polecamy je szczególnie osobom, które mają problemy z kręgosłupem, a także tym, którzy cenią wysoki komfort.