KTM MACINA Prowler Exonic
Wspomaganie do 25 km/h
Napęd elektryczny w rowerze KTM MACINA Prowler Exonic jest aktywny do prędkości 25 km/h podczas pedałowania i dzięki temu spełnia przepisy ruchu drogowego. Możliwe jest poruszanie się ze wspomaganiem, wyłącznie do tej prędkości. To bezpieczna i komfortowa prędkość, zwłaszcza podczas poruszania się po mieście. Po jej przekroczeniu, rozpędzanie roweru jest możliwe, jednak bez wsparcia silnika. Rower nie zwalnia i nie hamuje samoczynnie. Naturalnie, w dowolnym momencie możliwa jest dezaktywacja wspomagania oraz poruszanie się rowerem bez wsparcia silnika. Dzięki temu, rower jest uniwersalny. Można jechać na nim z minimalnym wysiłkiem lub zrobić trening. Bądź też szybko podjechać pod górę i szybko z niej zjechać.
Rama wykonana z karbonu
Rama roweru została wykonana z włókna węglowego. Wykorzystanie tego materiału umożliwia stworzenie bardzo lekkiej i wytrzymałej ramy o nietypowym kształcie. Carbon jest ręcznie układany w formie, co umożliwia miejscowe wzmocnienie konstrukcji oraz łatwiejsze uzyskanie skomplikowanego kształtu. Kolejnym atutem jest brak widocznych spawów, występujących w tanich, aluminiowych rowerach. Włókno karbonowe, dzięki swej sprężystości lepiej tłumi drgania, a jednocześnie jest odporne na uderzenia np. kamienii. Rama karbonowa o tej samej wytrzymałości jest (wyraźnie) lżejsza, niż jej aluminiowy odpowiednik.
Full ze sportowym zacięciem
KTM MACINA Prowler Exonic to rower elektryczny z kategorii All Mountain. Pełne zawieszenie o skoku 180 mm oraz kąt główki ramy , a także koła w rozmiarze 27,5 cala, 29 cali sprawiają, że pozycja na tym rowerze po prostu pozwala skupić się na jeździe. Na KTM MACINA Prowler Exonic pokonasz długie techniczne podjazdy, a zjazdy dostarczą dużo wrażeń i radości. Rower prowadzi się bardzo pewnie i stabilnie, a jednocześnie szybko skręci tam gdzie chcesz. Ilość przełożeń (1x12 ) została dobrana w taki sposób, że można na nim podjechać strome podjazdy, a po włączeniu najmocniejszego trybu wspomagania, nawet niemożliwe do pokonania podjazdy, staną się osiągalne.
Elektryczna zmiana biegów
Rower KTM MACINA Prowler Exonic posiada 1x12 biegów sterowanych elektrycznie . Przerzutka tylna SRAM XX1 Eagle AXS została wyposażona w silnik elektryczny, który zmienia przełożenia płynniej i szybciej niż przerzutka na linkę. Jest także mniej podatna na rozregulowanie. Obsługuje ona zębatkę SRAM XX1 Eagle XG-1299 Rainbow 10-52T . Z przodu zamontowano korbę Sram X-Sync 2 Eagle 36T DM , a za przeniesienie napędu na tylne koło odpowiedzialny jest łańcuch SRAM XX1 Eagle 12s .
Wyświetlacz Kiox Smart System
Bosch Kiox 300 to wyświetlacz zaprojektowany z myślą o łączności. Wchodzi w skład nowej serii inteligentnych produktów Bosch "The Smart System". Dzięki aktualizacjom over-the-air Kiox 300 zawsze posiada aktualne oprogramowanie. Pomimo niewielkich rozmiarów, jest bardzo czytelny w pełnym słońcu. Oczywiście wyświetlacz jest w kolorowy. W przeciwieństwie do poprzedniego modelu wyświetlacz nie posiada przycisków w swojej obudowie oraz jest od niego mniejszy. Do obsługi funkcji służy panel LED z 5 przyciskami, umieszczony po lewej stronie kierownicy. Dzieki temu, po raz pierwszy wspomagania można używać także bez wyświetlacza! Panel LED pokazuje stopień naładowania i poziom wspomagania.
Pełnia możliwości i precyzyjna kontrola
Dzięki silnikowi centralnemu Bosch Performance Line CX Race Smart System możesz dojechać praktycznie wszędzie. To najbardziej uniwersalny i porządany rodzaj silnika montowany w rowerach elektrycznych. Pracuje płynnie, ma większy moment obrotowy od napędów w piaście tylnego koła i jest od nich bardziej czuły. Szybko reaguje na ukształtowanie terenu i sposób w jaki pedałujemy. Dzięki temu, że przenosi moc na koło poprzez łańcuch to wspomaganie jest bardzo płynne. Po pewnym czasie przestajemy zauważać, że silnik nas wspomaga, tylko czujemy swoje większe możliwości. Synchronizacja jest po prostu idealna! Jazda na KTM MACINA Prowler Exonic do złudzenia przypomina jazdę na tradycyjnym rowerze, jednak jeździ się lżej. Silnik jest umieszczony nisko. Obniża to środek ciężkości roweru oraz korzystnie wpływa na zwrotność i kontrolę nad rowerem. Jednocześnie nie zmniejsza drastycznie prześwitu, tak potrzebnego podczas pokonywania większych przeszkód.
Kilka godzin albo mniej
KTM MACINA Prowler Exonic został wyposażony w mocną ładowarkę Bosch 4A. Waży około 800 gramów, dlatego można ją łatwo zabrać ze sobą na rower. Żywotność baterii wynosi około 700 – 800 cykli. Po tym czasie akumulator powinien posiadać około 60 – 80 % oryginalnej pojemności. Zainteresowanych tym tematem, odsyłamy do artykułów w Bazie Wiedzy. Naładowanie akumulatora 750 Wh do poziomu 100% trwa
mniej niż 6 godzin!
Zasilanie z wnętrza ramy
Nowo zaprojektowana rama pozwoliła na umieszczenie akumulatora wewnątrz ramy. Dzięki temu KTM MACINA Prowler Exonic na pierwszy rzut oka, nie wygląda na elektryka. Bardzo pozytywnie wpłynęło to na wyważenie roweru, a także na ochronę akumulatora. Jest on bowiem dodatkowo osłonięty przed warunkami atmosferycznymi oraz uderzeniami. Rower pracuje na napięciu 36 V . W pełni naładowana bateria (750 Wh ) pozwala na przejechanie nawet do 150 kilometrów na raz! Można ją naładować w ramie oraz po wyjęciu z ramy za pomocą ładowarki dołączonej do zestawu. Zainteresowanych informacjami dotyczącymi akumulatorów w rowerach, elektrycznych zachęcamy do przeczytania artykułów w naszej bazie wiedzy.
Hamulce czterotłoczkowe Magura MT7
Magura MT7 to najwyższy model z serii czterotłoczkowych hamulców tej firmy, stworzony do enduro i downhill’u. Czyli sytuacji, w których potrzebne jest uzyskanie maksymalnej mocy hamowania w ułamku sekundy. Bez wysiłku ze strony rowerzysty. MT7 to bardzo mocny, a jednocześnie lekki jak piórko hamulec. Do jego budowy wykorzystano zaawansowane i lekkie materiały jak stopy aluminium czy kompozyt opracowany przez Magurę o nazwie Carbotecture. W MT7 zastosowano technologię Easy Bleed, dzięki czemu wymiana oleju mineralnego jest bardzo prosta. Klamki posiadają regulację odległości od kierownicy. Kompatybilne okładziny: Magura 9P.
FOX 38 Float Performance
FOX 38 Float Performance to bezkompromisowy amortyzator stworzony z myślą o szybkiej, agresywnej i płynnej jeździe, w najtrudniejszym terenie. Amortyzator cechuje duża wytrzymałość, kultura pracy oraz niezawodność. Liczba w nazwie, wskazuje na grubość goleni górnych (38mm). Daje to niespotykaną sztywność, nawet podczas ekstremalnie szybkiej jazdy po głazach czy dużej ilości korzeni. Dzięki zastosowaniu tłumika Grip / Grip2 wyposażonego w regulację szybkiej i wolnej kompresji, tłumienia powrotu, a także sprężyny powietrznej FLOAT EVOL, amortyzator można dopasować do swoich wymagań jak i terenu w którym jeździmy – z ekstremalną precyzją. Koło zamontowane jest na sztywną oś, z użyciem systemu FLOAT AXLE, który zmniejsza tarcie w porównaniu ze zwykłym mocowaniem. Skok amortyzatora wynosi: 180 mm i współpracuje on z kołami w rozmiarze 27,5 cala, 29 cali .
Bezprzewodowa sztyca - RockShox Reverb AXS
RockShox Reverb AXS wireless to innowacyjna sztyca typu dropper pozbawiona linki. Komunikacja między manetką na kierownicy, a samą sztycą oparta jest o niezawodny, bezprzewodowy system AXS. Jest odporny na zakłócenia oraz niesamowicie szybko przesyła sygnał. Dodatkowo, producent udostępnia aplikację „SRAM AXS” dostępną na telefon pozwalająca na sprawdzenie stanu naładowania akumulatora, zmianę charakterystyki pracy komponentów, przeprowadzanie aktualizacji czy też informowanie użytkownika o wymaganych serwisach.
Funkcja WALK do 6 km/h
Rower KTM MACINA Prowler Exonic posiada funkcję wspomagania do prędkości 6 km/h. Nazywana jest trybem WALK. Jest bardzo przydatna podczas prowadzenia roweru. Działa zarówno na płaskim terenie, jak również podczas prowadzenia pod wzniesienie czy na rampie rowerowej.
Właściwa wysokość siodełka? Zawsze!
Stromy podjazd, szybki zjazd. Powtórka. To chleb codzienny rowerów górskich. Aby najefektywniej wykorzystać moc naszych mięśni, siodełko musi być ustawione odpowiednio wysoko. Aby uzyskać lepszą kontrolę nad rowerem podczas zjazdu, trzeba je odpowiednio obniżyć. Gdybyś miał to robić ręcznie, za pomocą kluczy, to spędzał byś tyle samo czasu z kluczem w ręku co na szlaku. Niby można, tylko po co? Przecież można lepiej! Właśnie taki problem rozwiązuje sztyca regulowana (ang. dropper), w którą został wyposażony ten rower. Dzięki niej podnoszenie i opuszczanie siodełka jest łatwe, płynne i może odbywać się w trakcie jazdy. Co najważniejsze: bez użycia narzędzi! Zrobisz to za pomocą manetki zainstalowanej na kierownicy, a wewnętrzna budowa sztycy nie pozwala na obracanie się siodełka. Każdy kto choć raz spróbował jeździć rowerem ze sztycą regulowaną nie chce wracać do czasów gdy jej nie miał!