Haibike LYKE CF SE
Wspomaganie do 25 km/h
Napęd elektryczny w rowerze Haibike LYKE CF SE jest aktywny do prędkości 25 km/h podczas pedałowania i dzięki temu spełnia przepisy ruchu drogowego. Możliwe jest poruszanie się ze wspomaganiem, wyłącznie do tej prędkości. To bezpieczna i komfortowa prędkość, zwłaszcza podczas poruszania się po mieście. Po jej przekroczeniu, rozpędzanie roweru jest możliwe, jednak bez wsparcia silnika. Rower nie zwalnia i nie hamuje samoczynnie. Naturalnie, w dowolnym momencie możliwa jest dezaktywacja wspomagania oraz poruszanie się rowerem bez wsparcia silnika. Dzięki temu, rower jest uniwersalny. Można jechać na nim z minimalnym wysiłkiem lub zrobić trening. Bądź też szybko podjechać pod górę i szybko z niej zjechać.
Rama wykonana z karbonu
Rama roweru została wykonana z włókna węglowego. Wykorzystanie tego materiału umożliwia stworzenie bardzo lekkiej i wytrzymałej ramy o nietypowym kształcie. Carbon jest ręcznie układany w formie, co umożliwia miejscowe wzmocnienie konstrukcji oraz łatwiejsze uzyskanie skomplikowanego kształtu. Kolejnym atutem jest brak widocznych spawów, występujących w tanich, aluminiowych rowerach. Włókno karbonowe, dzięki swej sprężystości lepiej tłumi drgania, a jednocześnie jest odporne na uderzenia np. kamienii. Rama karbonowa o tej samej wytrzymałości jest (wyraźnie) lżejsza, niż jej aluminiowy odpowiednik.
Full ze sportowym zacięciem
Haibike LYKE CF SE to rower elektryczny z kategorii All Mountain. Pełne zawieszenie o skoku 140 mm oraz kąt główki ramy , a także koła w rozmiarze 29 cali sprawiają, że pozycja na tym rowerze po prostu pozwala skupić się na jeździe. Na Haibike LYKE CF SE pokonasz długie techniczne podjazdy, a zjazdy dostarczą dużo wrażeń i radości. Rower prowadzi się bardzo pewnie i stabilnie, a jednocześnie szybko skręci tam gdzie chcesz. Ilość przełożeń (1x12 ) została dobrana w taki sposób, że można na nim podjechać strome podjazdy, a po włączeniu najmocniejszego trybu wspomagania, nawet niemożliwe do pokonania podjazdy, staną się osiągalne.
Dobry napęd w rowerze, to rzecz najważniejsza
Haibike LYKE CF SE posiada 1x12 biegów. Za zmianę biegów odpowiedzialna jest tylna przerzutka Shimano XTR M9100 , zębatka tylna Shimano XT M8100 10-51T i korba Rotor E-Kapic . Za przeniesienie napędu na tylne koło odpowiedzialny jest łańcuch Shimano XT M8100 .
Niezwykle recyzyjna i najlżejsza przerzutka Shimano XTR M9100
Od czasu kiedy została zaprezentowana pierwsza przerzutka Shimano XTR mija właśnie 30 lat. Od tamtego czasu zmieniło się bardzo dużo. XTR to najbardziej zaawansowana technicznie grupa Shimano, przeznaczona do wyścigów Enduro. Charakteryzuje się ona ekstremalnie niską wagą i niespotykanie precyzyjną zmianą przełożeń. Model XTR M9100 ma ich do dyspozycji, aż 1x12 z kasetą o bardzo dużej rozpiętości przełożeń (10-51T ). Zastosowanie lekkich materiałów pozwoliło na uzyskanie tak bardzo dużego zakresu przełożeń oraz ich ilości bez znacznego zwiększania wagi. Shimano XTR używają zawodowcy oraz zaawansowani amatorzy startujący w wyścigach Enduro. Do obsługi przerzutki wykorzystujemy manetkę RapidFire Plus, która pozwala zreduować aż o 3 biegi za jednym naciśniciem. System 2-way release to zmiana biegu w dół za pomocą palca wskazującego bądź kciuka.
Pełnia możliwości i precyzyjna kontrola
Dzięki silnikowi centralnemu Fazua Ride60 możesz dojechać praktycznie wszędzie. To najbardziej uniwersalny i porządany rodzaj silnika montowany w rowerach elektrycznych. Pracuje płynnie, ma większy moment obrotowy od napędów w piaście tylnego koła i jest od nich bardziej czuły. Szybko reaguje na ukształtowanie terenu i sposób w jaki pedałujemy. Dzięki temu, że przenosi moc na koło poprzez łańcuch to wspomaganie jest bardzo płynne. Po pewnym czasie przestajemy zauważać, że silnik nas wspomaga, tylko czujemy swoje większe możliwości. Synchronizacja jest po prostu idealna! Jazda na Haibike LYKE CF SE do złudzenia przypomina jazdę na tradycyjnym rowerze, jednak jeździ się lżej. Silnik jest umieszczony nisko. Obniża to środek ciężkości roweru oraz korzystnie wpływa na zwrotność i kontrolę nad rowerem. Jednocześnie nie zmniejsza drastycznie prześwitu, tak potrzebnego podczas pokonywania większych przeszkód.
Zasilanie z wnętrza ramy
Nowo zaprojektowana rama pozwoliła na umieszczenie akumulatora wewnątrz ramy. Dzięki temu Haibike LYKE CF SE na pierwszy rzut oka, nie wygląda na elektryka. Bardzo pozytywnie wpłynęło to na wyważenie roweru, a także na ochronę akumulatora. Jest on bowiem dodatkowo osłonięty przed warunkami atmosferycznymi oraz uderzeniami. Rower pracuje na napięciu 36 V . W pełni naładowana bateria (430 Wh ) pozwala na przejechanie nawet do 80 kilometrów na raz! Można ją naładować w ramie oraz po wyjęciu z ramy za pomocą ładowarki dołączonej do zestawu. Zainteresowanych informacjami dotyczącymi akumulatorów w rowerach, elektrycznych zachęcamy do przeczytania artykułów w naszej bazie wiedzy.
4-tłoczkowe hamulce Shimano XTR - szybciej zatrzymać się nie da!
Shimano XTR M9120 to czterotłoczkowy, ultralekki i ultramocny model hamulców dla zawodowców i zaawansowanych amatorów jazdy Enduro. Jego moc hamowania jest porównywalna z modelem DH Shimano Saint, a jednocześnie jest od nich dużo lżejszy. Zacisk XTR M9120 został wykonany z pojedynczego, ultralekkiego bloku stopu aluminium kutego na zimno (Mono-Body). Wyeliminowanie połączeń zapewnia najwyższy poziom sztywności i poprawia wytrzymałość. Tłoczki ceramiczne dają niespotykaną modulację siły hamowania i poczucie kontroli nad rowerem. W nowym modelu siła hamowania wzrostła o 10%, a temperatura pracy spadła aż o 20 stopni Celsjusza (z tarczami XTR Ice Tech Freeza 180 /203 mm). Hamulce współpracują z okładzinami metalicznymi (N03C) i żywicznymi (N03A).
FOX 36 Float Performance
FOX 36 Float Performance to bezkompromisowy amortyzator, stworzony z myślą o agresywnej jeździe w bardzo wymagającym terenie, gdzie liczy się wytrzymałość, kultura pracy oraz niezawodność. Amortyzator z serii 36 zbudowany jest na goleniach o średnicy 36mm. Są pokryte powłoką, która zapewnia jeszcze większą płynność pracy amortyzatora. Jest to doskonała propozycja dla osób poszukujących zawieszenia o najwyżej kultury pracy. Dzięki zastosowaniu tłumików FIT4 bądź Grip 2 (w zależności od modelu), wyposażonych w regulacje wolnej, szybkiej kompresji, tłumienia powrotu oraz sprężyny powietrznej "float", amortyzator można precyzyjnie dopasować do swoich wymagań, jak i terenu w którym jeździmy. Montaż koła odbywa się przy użyciu sztywnej osi. Skok amortyzatora wynosi: 140 mm i współpracuje on z kołami w rozmiarze 29 cali .
Funkcja WALK do 6 km/h
Rower Haibike LYKE CF SE posiada funkcję wspomagania do prędkości 6 km/h. Nazywana jest trybem WALK. Jest bardzo przydatna podczas prowadzenia roweru. Działa zarówno na płaskim terenie, jak również podczas prowadzenia pod wzniesienie czy na rampie rowerowej.
Właściwa wysokość siodełka? Zawsze!
Stromy podjazd, szybki zjazd. Powtórka. To chleb codzienny rowerów górskich. Aby najefektywniej wykorzystać moc naszych mięśni, siodełko musi być ustawione odpowiednio wysoko. Aby uzyskać lepszą kontrolę nad rowerem podczas zjazdu, trzeba je odpowiednio obniżyć. Gdybyś miał to robić ręcznie, za pomocą kluczy, to spędzał byś tyle samo czasu z kluczem w ręku co na szlaku. Niby można, tylko po co? Przecież można lepiej! Właśnie taki problem rozwiązuje sztyca regulowana (ang. dropper), w którą został wyposażony ten rower. Dzięki niej podnoszenie i opuszczanie siodełka jest łatwe, płynne i może odbywać się w trakcie jazdy. Co najważniejsze: bez użycia narzędzi! Zrobisz to za pomocą manetki zainstalowanej na kierownicy, a wewnętrzna budowa sztycy nie pozwala na obracanie się siodełka. Każdy kto choć raz spróbował jeździć rowerem ze sztycą regulowaną nie chce wracać do czasów gdy jej nie miał!