Haibike ALLTRAIL 6 27,5"
Wspomaganie do 25 km/h
Napęd elektryczny w rowerze Haibike ALLTRAIL 6 27,5" jest aktywny do prędkości 25 km/h podczas pedałowania i dzięki temu spełnia przepisy ruchu drogowego. Możliwe jest poruszanie się ze wspomaganiem, wyłącznie do tej prędkości. To bezpieczna i komfortowa prędkość, zwłaszcza podczas poruszania się po mieście. Po jej przekroczeniu, rozpędzanie roweru jest możliwe, jednak bez wsparcia silnika. Rower nie zwalnia i nie hamuje samoczynnie. Naturalnie, w dowolnym momencie możliwa jest dezaktywacja wspomagania oraz poruszanie się rowerem bez wsparcia silnika. Dzięki temu, rower jest uniwersalny. Można jechać na nim z minimalnym wysiłkiem lub zrobić trening. Bądź też szybko podjechać pod górę i szybko z niej zjechać.
Rama wykonana z aluminium
Rama roweru została wykonana z aluminium. Dzięki wykorzystaniu tego materiału, możliwe jest stworzenie dość lekkiej, bardzo wytrzymałej ramy, o niebanalnym kształcie. Rama jest trwała i sztywna co sprawia, że rower będzie służył przez lata. Posiada on dobre właściwości jezdne i szybko reaguje na ruchy kierownicą, co jest istotne przy nagłym ominięciu dziury czy innej przeszkody. Maksymalny udźwig (waga roweru + bagaż + rowerzysta) wynosi 120 kg .
Komfort i osiągi
Często posiadanie dwóch, jest lepsze od jednego. To samo dotyczy amortyzacji w rowerze. Zamontowanie amortyzatora w rowerze, to naszym zdaniem największe wydarzenie od czasu wynalezienia opony pneumatycznej. Umożliwiło to poruszanie się rowerem w miejscach gdzie dotychczas dało się poruszać wyłącznie pieszo. Zamontowanie dampera było równie przełomowe. Pozwala on nie tylko pojechać dalej, zjechać szybciej ale także znacząco podnosi komfort jazdy. W bardzo krótkim czasie powyższe rozwiązania opanowały rowery górskie. Jak bardzo? Dzisiaj rowery posiadające wyłącznie przedni amortyzator bardzo rzadko spotyka się w terenie. Nie bez przyczyny. I nie chodzi tylko o dodatkowy komfort, ale także o prędkości z jakimi da się pokonać dany teren. Ponadto podwójna amortyzacja zwiększa nasze bezpieczeństwo, bo rower łatwiej pokonuje wyboje i nierówności.
Dobry napęd w rowerze, to rzecz najważniejsza
Haibike ALLTRAIL 6 27,5" posiada 1x12 biegów. Za zmianę biegów odpowiedzialna jest tylna przerzutka Sram SX Eagle , zębatka tylna Sram Eagle PG1210 11-50T i korba Haibike Components The Crank + . Za przeniesienie napędu na tylne koło odpowiedzialny jest łańcuch Sram SX Eagle .
SRAM SX Eagle - nowoczesny napęd 1x12
SRAM SX Eagle to jednorzędowy napęd 1x12 , który wykorzystuje sprawdzone rozwiązania i technologie zaczerpnięte z wyższych modeli: CAGE LOCK™, X-ACTUATION™, X-SYNC™, X-HORIZON™. Obsługuje on kasetę 12-rzędów o rozpiętości 11-50T . Tak duża różnica między najmniejszą, a największą zębatką umożliwia pokonywanie stromych podjazdów oraz uzyskiwanie wysokich prędkości bez konieczności posiadania przedniej przerzutki. Przednia zębatka została wyprofilowana, tak aby zmniejszyć ryzyko spadania łańcucha.
Pełnia możliwości i precyzyjna kontrola
Dzięki silnikowi centralnemu Yamaha PW-ST możesz dojechać praktycznie wszędzie. To najbardziej uniwersalny i porządany rodzaj silnika montowany w rowerach elektrycznych. Pracuje płynnie, ma większy moment obrotowy od napędów w piaście tylnego koła i jest od nich bardziej czuły. Szybko reaguje na ukształtowanie terenu i sposób w jaki pedałujemy. Dzięki temu, że przenosi moc na koło poprzez łańcuch to wspomaganie jest bardzo płynne. Po pewnym czasie przestajemy zauważać, że silnik nas wspomaga, tylko czujemy swoje większe możliwości. Synchronizacja jest po prostu idealna! Jazda na Haibike ALLTRAIL 6 27,5" do złudzenia przypomina jazdę na tradycyjnym rowerze, jednak jeździ się lżej. Silnik jest umieszczony nisko. Obniża to środek ciężkości roweru oraz korzystnie wpływa na zwrotność i kontrolę nad rowerem. Jednocześnie nie zmniejsza drastycznie prześwitu, tak potrzebnego podczas pokonywania większych przeszkód.
Sprawdzone i jeszcze ciche wspomaganie
Yamaha PW-ST to silnik centralny przeznaczony do rowerów górskich. Wspomaga rowerzystę do 25 km/h i został zaprojektowany z myślą o codziennym użytkowaniu w wymagającym terenie, pełnym podjazdów. Model ten wyposażony został w cztery czujniki: 1. prędkości, 2. nacisku na pedały, 3. obrotu korby, a także 4. czujnik nachylenia. Dzięki nim, na bieżąco monitoruje warunki w jakich się poruszasz i może płynnie dostosować moc wspomagania. Funkcja automatyczna jest tak bardzo wygodna, że można zapomnieć, iż jedziemy elektrykiem. Oprogramowanie silnika zostało udoskonalone, aby zapewnić stabilną płynną kontrolę nad wspomaganiem. Pozwala to na jazdę bez zmartwień, nawet podczas ruszania w połowie stromego wzniesienia. Wystarczy wsiąść i ruszyć. Funkcję można dezaktywować i sterować wspomaganiem samodzielnie. Do wyboru są cztery tryby wspomagania: Eco+, Eco, Standard, High. Moment obrotowy silnika Yamaha PW-ST wynosi 70Nm. Oprogramowanie silnika zostało udoskonalone, aby zapewnić stabilną płynną kontrolę nad wspomaganiem. Pozwala to na jazdę bez zmartwień, nawet podczas ruszania w połowie stromego wzniesienia.
Szybka ładowarka 4A
W zestawie z rowerem otrzymają Państwo ładowarkę 4A. Z wyglądu przypomina zasilacz do laptopa, choć jest od niego nieco większa. Można nią naładować akumulator w biurze, czy mieszkaniu (po zdemontowaniu baterii z roweru), a także zaparkować rower w garażu i wpiąć do go ładowania (bez demontażu baterii). Po 800 cyklach ładowania, akumulator powinien utrzymać około 60 – 80% nominalnej pojemności. Więcej na temat ładowania i użytkowania akumulatora dowiedzą się Państwo z instrukcji dołączonej do roweru. Przybliżony czas ładowania akumulatora 630 Wh do poziomu 100% wynosi
około 5 godzin!
Zasilanie z wnętrza ramy
Nowo zaprojektowana rama pozwoliła na umieszczenie akumulatora wewnątrz ramy. Dzięki temu Haibike ALLTRAIL 6 27,5" na pierwszy rzut oka, nie wygląda na elektryka. Bardzo pozytywnie wpłynęło to na wyważenie roweru, a także na ochronę akumulatora. Jest on bowiem dodatkowo osłonięty przed warunkami atmosferycznymi oraz uderzeniami. Rower pracuje na napięciu 36 V . W pełni naładowana bateria (630 Wh ) pozwala na przejechanie nawet do 120 kilometrów na raz! Można ją naładować w ramie oraz po wyjęciu z ramy za pomocą ładowarki dołączonej do zestawu. Zainteresowanych informacjami dotyczącymi akumulatorów w rowerach, elektrycznych zachęcamy do przeczytania artykułów w naszej bazie wiedzy.
Minimalistyczny i czytelny wyświetlacz LCD
Wyświetlacz Yamaha A został wyposażony w ekran LCD o przekątnej wynoszącej 1,7 cala. W obudowie obok wyświetlacza, znajduje się także 5 przycisków (strzałka w górę i w dół, ON/OFF, WALK, włącznik oświetlenia). Pomimo niewielkich rozmiarów, pokazuje wszystkie niezbędne informacje jak: aktualna prędkość, poziom naładowania akumulatora, stopień wspomagania, ilość przejechanych kilometrów oraz zasięg. Więcej informacji znajdą Państwo w naszym filmie:
Ulepszone hamulce 4-tłoczkowe
Shimano MT420 to czterotłoczkowe hydrauliczne hamulce tarczowe przeznaczone do rowerów MTB, Cross Country czy All Mountain. Cechuje je większa o 20% siła hamowania w porównaniu z modelem MT400. Czterotłoczkowy MT420 posiada także zwiększoną (do 150%) wytrzymałość na zużycie w porównaniu z modelem MT400 (2-tłoczkowe). Wewnątrz znajduje się olej mineralny, dzięki czemu rowerzysta może precyzyjnie kontrolować siłę hamowania. Zostały one wyposażone w technologię One Way Bleeding, która ułatwia odpowietrzanie hamulców dla uzyskania najwyższej siły hamowania. Zaciski współpracują z żywicznymi okładzinami Shimano D03S lub metalicznymi D02S.
RockShox 35 Silver TK
Im rower większy, tym większe wymagania. Aby im sprostać, RockShox stworzył amortyzator 35 Silver. Zapewnia wysoką sprawność i kulturę pracy oraz wygląd amortyzatora klasy premium. Zaprojektowany został do zastosowań w rowerach górskich MTB. TurnKey lockout daje możliwość zablokowania amortyzatora. Jednocześnie zawór blow-off uratuje Cię w sytuacji gdy jadąc na zablokowanym amortyzatorze trafisz na dziurę lub korzeń. Skok amortyzatora wynosi: 150 mm .
Funkcja WALK do 6 km/h
Rower Haibike ALLTRAIL 6 27,5" posiada funkcję wspomagania do prędkości 6 km/h. Nazywana jest trybem WALK. Jest bardzo przydatna podczas prowadzenia roweru. Działa zarówno na płaskim terenie, jak również podczas prowadzenia pod wzniesienie czy na rampie rowerowej.
Właściwa wysokość siodełka? Zawsze!
Stromy podjazd, szybki zjazd. Powtórka. To chleb codzienny rowerów górskich. Aby najefektywniej wykorzystać moc naszych mięśni, siodełko musi być ustawione odpowiednio wysoko. Aby uzyskać lepszą kontrolę nad rowerem podczas zjazdu, trzeba je odpowiednio obniżyć. Gdybyś miał to robić ręcznie, za pomocą kluczy, to spędzał byś tyle samo czasu z kluczem w ręku co na szlaku. Niby można, tylko po co? Przecież można lepiej! Właśnie taki problem rozwiązuje sztyca regulowana (ang. dropper), w którą został wyposażony ten rower. Dzięki niej podnoszenie i opuszczanie siodełka jest łatwe, płynne i może odbywać się w trakcie jazdy. Co najważniejsze: bez użycia narzędzi! Zrobisz to za pomocą manetki zainstalowanej na kierownicy, a wewnętrzna budowa sztycy nie pozwala na obracanie się siodełka. Każdy kto choć raz spróbował jeździć rowerem ze sztycą regulowaną nie chce wracać do czasów gdy jej nie miał!