Haibike AllMtn CF 6
Ekspert poleca Haibike AllMtn CF 6 ze względu na:
- lekką i wytrzymałą ramę wykonaną z karbonu,
- topową amortyzację amerykańskiej firmy RockShox
- mocny silnik Yamaha PW-X2 o momencie obrotowym sięgającym aż 80 Nm.
Wspomaganie do 25 km/h
Napęd elektryczny w rowerze Haibike AllMtn CF 6 jest aktywny do prędkości 25 km/h podczas pedałowania i dzięki temu spełnia przepisy ruchu drogowego. Możliwe jest poruszanie się ze wspomaganiem, wyłącznie do tej prędkości. To bezpieczna i komfortowa prędkość, zwłaszcza podczas poruszania się po mieście. Po jej przekroczeniu, rozpędzanie roweru jest możliwe, jednak bez wsparcia silnika. Rower nie zwalnia i nie hamuje samoczynnie. Naturalnie, w dowolnym momencie możliwa jest dezaktywacja wspomagania oraz poruszanie się rowerem bez wsparcia silnika. Dzięki temu, rower jest uniwersalny. Można jechać na nim z minimalnym wysiłkiem lub zrobić trening. Bądź też szybko podjechać pod górę i szybko z niej zjechać.
Rama wykonana z karbonu
Rama roweru została wykonana z włókna węglowego. Wykorzystanie tego materiału umożliwia stworzenie bardzo lekkiej i wytrzymałej ramy o nietypowym kształcie. Carbon jest ręcznie układany w formie, co umożliwia miejscowe wzmocnienie konstrukcji oraz łatwiejsze uzyskanie skomplikowanego kształtu. Kolejnym atutem jest brak widocznych spawów, występujących w tanich, aluminiowych rowerach. Włókno karbonowe, dzięki swej sprężystości lepiej tłumi drgania, a jednocześnie jest odporne na uderzenia np. kamienii. Rama karbonowa o tej samej wytrzymałości jest (wyraźnie) lżejsza, niż jej aluminiowy odpowiednik.
Full ze sportowym zacięciem
Haibike AllMtn CF 6 to rower elektryczny z kategorii All Mountain. Pełne zawieszenie o skoku 160 mm oraz kąt główki ramy , a także koła w rozmiarze 27,5 cala, 29 cali sprawiają, że pozycja na tym rowerze po prostu pozwala skupić się na jeździe. Na Haibike AllMtn CF 6 pokonasz długie techniczne podjazdy, a zjazdy dostarczą dużo wrażeń i radości. Rower prowadzi się bardzo pewnie i stabilnie, a jednocześnie szybko skręci tam gdzie chcesz. Ilość przełożeń (1x12 ) została dobrana w taki sposób, że można na nim podjechać strome podjazdy, a po włączeniu najmocniejszego trybu wspomagania, nawet niemożliwe do pokonania podjazdy, staną się osiągalne.
Dobry napęd w rowerze, to rzecz najważniejsza
Haibike AllMtn CF 6 posiada 1x12 biegów. Za zmianę biegów odpowiedzialna jest tylna przerzutka Sram GX Eagle , zębatka tylna Sram Eagle PG1230 11-50T i korba Haibike Components The Crank ++ . Za przeniesienie napędu na tylne koło odpowiedzialny jest łańcuch Sram SX Eagle .
SRAM GX Eagle - sprawdzony napęd z nową kasetą 11-50T
Przerzutka tylna SRAM GX Eagle posiada te same sprawdzone technologie: X-HORIZON™, CAGE LOCK™, X-SYNC™, X-ACTUATION™ co dużo droższa SRAM XX1 Eagle. Obsługuje ona napęd jednorzędowy, z kasetą o ogromnej rozpiętości 11-50T . Tak duża różnica między największą, a najmniejszą zębatką daje wiele możliwości. Zarówno pokonywanie stromych podjazdów oraz uzyskiwanie sporych prędkości jest w zasięgu ręki, a w zasadzie nogi :) System CAGE LOCK™ pozwala na szybkie zablokowanie wózka przerzutki w pozycji „otwartej” i łatwy demontaż koła. Aby zmniejszyć szansę spadnięcia łańcucha, zęby przedniej zębatki zostały wyprofilowane w taki sposób, by pewnie trzymać go podczas jazdy po wybojach.
Pełnia możliwości i precyzyjna kontrola
Dzięki silnikowi centralnemu Yamaha PW-X2 możesz dojechać praktycznie wszędzie. To najbardziej uniwersalny i porządany rodzaj silnika montowany w rowerach elektrycznych. Pracuje płynnie, ma większy moment obrotowy od napędów w piaście tylnego koła i jest od nich bardziej czuły. Szybko reaguje na ukształtowanie terenu i sposób w jaki pedałujemy. Dzięki temu, że przenosi moc na koło poprzez łańcuch to wspomaganie jest bardzo płynne. Po pewnym czasie przestajemy zauważać, że silnik nas wspomaga, tylko czujemy swoje większe możliwości. Synchronizacja jest po prostu idealna! Jazda na Haibike AllMtn CF 6 do złudzenia przypomina jazdę na tradycyjnym rowerze, jednak jeździ się lżej. Silnik jest umieszczony nisko. Obniża to środek ciężkości roweru oraz korzystnie wpływa na zwrotność i kontrolę nad rowerem. Jednocześnie nie zmniejsza drastycznie prześwitu, tak potrzebnego podczas pokonywania większych przeszkód.
Szybka ładowarka 4A
W zestawie z rowerem otrzymają Państwo ładowarkę 4A. Z wyglądu przypomina zasilacz do laptopa, choć jest od niego nieco większa. Można nią naładować akumulator w biurze, czy mieszkaniu (po zdemontowaniu baterii z roweru), a także zaparkować rower w garażu i wpiąć do go ładowania (bez demontażu baterii). Po 800 cyklach ładowania, akumulator powinien utrzymać około 60 – 80% nominalnej pojemności. Więcej na temat ładowania i użytkowania akumulatora dowiedzą się Państwo z instrukcji dołączonej do roweru. Przybliżony czas ładowania akumulatora 600 Wh do poziomu 100% wynosi
około 4 godziny!
Zasilanie z wnętrza ramy
Nowo zaprojektowana rama pozwoliła na umieszczenie akumulatora wewnątrz ramy. Dzięki temu Haibike AllMtn CF 6 na pierwszy rzut oka, nie wygląda na elektryka. Bardzo pozytywnie wpłynęło to na wyważenie roweru, a także na ochronę akumulatora. Jest on bowiem dodatkowo osłonięty przed warunkami atmosferycznymi oraz uderzeniami. Rower pracuje na napięciu 36 V . W pełni naładowana bateria (600 Wh ) pozwala na przejechanie nawet do 120 kilometrów na raz! Można ją naładować w ramie oraz po wyjęciu z ramy za pomocą ładowarki dołączonej do zestawu. Zainteresowanych informacjami dotyczącymi akumulatorów w rowerach, elektrycznych zachęcamy do przeczytania artykułów w naszej bazie wiedzy.
Minimalistyczny i czytelny wyświetlacz LCD
Wyświetlacz Yamaha A został wyposażony w ekran LCD o przekątnej wynoszącej 1,7 cala. W obudowie obok wyświetlacza, znajduje się także 5 przycisków (strzałka w górę i w dół, ON/OFF, WALK, włącznik oświetlenia). Pomimo niewielkich rozmiarów, pokazuje wszystkie niezbędne informacje jak: aktualna prędkość, poziom naładowania akumulatora, stopień wspomagania, ilość przejechanych kilometrów oraz zasięg. Więcej informacji znajdą Państwo w naszym filmie:
Pełna kontrola nad mocą hamowania
Tarczowe hamulce hydrauliczne TRP Slate T4 nie boją się deszczu oraz trudnych warunków. Będą hamować mocniej i pewniej niż inne konstrukcje, a do tego nie zużyją obręczy! Zastosowanie płynu zamiast linki umożliwia płynną regulację siły hamowania co wypływa na bezpieczeństwo. Ponadto klocki w hamulcach tarczowych wystarczają na dłużej co obniża koszt użytkowania roweru.
RockShox Yari RC
RockShox Yari RC to sprawdzone oraz cieszące się uznaniem na całym świecie amortyzatory, przeznaczone do ciężkiej jazdy w terenie. Posiada 160 mm skoku. Niestraszne mu zarówno wypady na pobliskie szlaki jak i regularne wizyty w bikeparkach. Jego budowa została oparta na komorze powietrznej. Pozwala na idealne dobranie twardości amortyzatora za pomocą pompki (sprzedawana osobno). Lagi mają średnicę 35mm i poprawiają sztywność. Zastosowano w nim technologię Debon Air, która poprawia czułość pracy amortyzatora podczas jazdy po nierównościach. Yari współpracuje z kołem 27,5 cala, 29 cali na sztywną oś. Yari to dobry amortyzator dla rowerzystów, którzy każdą chwilę chcą spędzać w terenie.
Funkcja WALK do 6 km/h
Rower Haibike AllMtn CF 6 posiada funkcję wspomagania do prędkości 6 km/h. Nazywana jest trybem WALK. Jest bardzo przydatna podczas prowadzenia roweru. Działa zarówno na płaskim terenie, jak również podczas prowadzenia pod wzniesienie czy na rampie rowerowej.
Właściwa wysokość siodełka? Zawsze!
Stromy podjazd, szybki zjazd. Powtórka. To chleb codzienny rowerów górskich. Aby najefektywniej wykorzystać moc naszych mięśni, siodełko musi być ustawione odpowiednio wysoko. Aby uzyskać lepszą kontrolę nad rowerem podczas zjazdu, trzeba je odpowiednio obniżyć. Gdybyś miał to robić ręcznie, za pomocą kluczy, to spędzał byś tyle samo czasu z kluczem w ręku co na szlaku. Niby można, tylko po co? Przecież można lepiej! Właśnie taki problem rozwiązuje sztyca regulowana (ang. dropper), w którą został wyposażony ten rower. Dzięki niej podnoszenie i opuszczanie siodełka jest łatwe, płynne i może odbywać się w trakcie jazdy. Co najważniejsze: bez użycia narzędzi! Zrobisz to za pomocą manetki zainstalowanej na kierownicy, a wewnętrzna budowa sztycy nie pozwala na obracanie się siodełka. Każdy kto choć raz spróbował jeździć rowerem ze sztycą regulowaną nie chce wracać do czasów gdy jej nie miał!