Ecobike SX3
Ekspert
poleca Ecobike SX3 ze względu na:
- zamontowanie baterii wewnątrz ramy, przekładające się na lepsze wyważenie roweru,
- przerzutki w systemie 3x9 pozwalające na idealne dopasowanie przełożenia w każdych warunkach,
- hydrauliczne hamulce tarczowe zwiększające bezpieczeństwo.
Wspomaganie do 25 km/h
Napęd elektryczny w rowerze Ecobike SX3 jest aktywny do prędkości 25 km/h podczas pedałowania i dzięki temu spełnia przepisy ruchu drogowego. Możliwe jest poruszanie się ze wspomaganiem, wyłącznie do tej prędkości. To bezpieczna i komfortowa prędkość, zwłaszcza podczas poruszania się po mieście. Po jej przekroczeniu, rozpędzanie roweru jest możliwe, jednak bez wsparcia silnika. Rower nie zwalnia i nie hamuje samoczynnie. Naturalnie, w dowolnym momencie możliwa jest dezaktywacja wspomagania oraz poruszanie się rowerem bez wsparcia silnika. Dzięki temu, rower jest uniwersalny. Można jechać na nim z minimalnym wysiłkiem lub zrobić trening. Bądź też szybko podjechać pod górę i szybko z niej zjechać.
Rama wykonana z aluminium
Rama roweru została wykonana z aluminium. Dzięki wykorzystaniu tego materiału, możliwe jest stworzenie dość lekkiej, bardzo wytrzymałej ramy, o niebanalnym kształcie. Rama jest trwała i sztywna co sprawia, że rower będzie służył przez lata. Posiada on dobre właściwości jezdne i szybko reaguje na ruchy kierownicą, co jest istotne przy nagłym ominięciu dziury czy innej przeszkody. Maksymalny udźwig (waga roweru + bagaż + rowerzysta) wynosi 125 kg .
Mniej = więcej
Ecobike SX3 to rower MTB z przednim amortyzatorem - SunTour XCM HLO DS . Jest bardzo uniwersalny rower. Można się na nim poruszać zarówno w lesie jak również na jezdni czy drodze rowerowej. Amortyzator przedni (o skoku 100 mm ) sprawia, że jazda jest przyjemna i komfortowa. Jednocześnie siła mięśni nóg jest efektywnij przekazywana na koło niż w fullach MTB. Ponadto Ecobike SX3 jest lżejszy od zbliżonych konstrukcji z podwójnym zawieszeniem.
Dobry napęd w rowerze, to rzecz najważniejsza
Ecobike SX3 posiada 3x9 biegów. Za zmianę biegów odpowiedzialna jest tylna przerzutka Microshift Marvo LT , zębatka tylna SUNRACE MFE90 9CU 13-32T i korba Shimano 170 mm / 44x32x22T . Za przeniesienie napędu na tylne koło odpowiedzialny jest łańcuch KMC X9 .
Lekka i prosta w obsłudze przerzutka
W rowerze Ecobike SX3 zamontowana została przerzutka zewnętrzna Microshift Marvo LT , która umożliwia zmianę biegów i regulację. Ponieważ obsługuje zewnętrzne zębatki, to możliwa jest zmiana zestopniowania przełożeń. W zależności od potrzeb użytkownika. Dodatkowo przerzutka zewnętrzna jest dość lekka, a jej konerwacja i regulacja jest nieskomplikowana.
Przemyślana konstrukcja tylnonapędowa
W tym rowerze zastosowano silnik tylny, który wspomaga rowerzystę do do 25 km/h . Silnik został zamontowany w tylnym kole i współpracuje z akumulatorem 468 Wh / 36 V . Jedną z jego największych zalet jest bezpośrednie przeniesienie mocy silnika, wprost na oponę. Kolejna to mniejsze zużycie łańcucha (ponieważ silnik działa niezależnie od mocy z jaką pedałujemy). Montaż i demontaż koła z silnikiem jest niezwykle prosty, dzięki zastosowaniu hermetycznego złącza. Po uruchomieniu wspomagania i ruszeniu, poczujemy od razu mocne przyspieszenie. Można je porównać do wiatru, który zawiał nam w plecy. Jazda ze wspomaganiem to wspaniałe uczucie!
Jak ładować akumulator?
Po rozładowaniu akumulatora można go naładować w rowerze lub po wyjęciu z roweru. Zrobisz to za pomocą ładowarki (230V/2A) dołączonej do zestawu. Naładuje ona akumulator 468 Wh do pełna w
około 8 godzin.
Regularne, częste doładowanie nie wpływa negatywnie na akumulator, ponieważ został wykonany w technologii litowo-jonowej. Po około 800 cyklach ładowania bateria powinna zachować 60-80% oryginalnej pojemności.
Zasilanie z wnętrza ramy
Nowo zaprojektowana rama pozwoliła na umieszczenie akumulatora wewnątrz ramy. Dzięki temu Ecobike SX3 na pierwszy rzut oka, nie wygląda na elektryka. Bardzo pozytywnie wpłynęło to na wyważenie roweru, a także na ochronę akumulatora. Jest on bowiem dodatkowo osłonięty przed warunkami atmosferycznymi oraz uderzeniami. Rower pracuje na napięciu 36 V . W pełni naładowana bateria (468 Wh ) pozwala na przejechanie nawet do 90 kilometrów na raz! Można ją naładować w ramie oraz po wyjęciu z ramy za pomocą ładowarki dołączonej do zestawu. Zainteresowanych informacjami dotyczącymi akumulatorów w rowerach, elektrycznych zachęcamy do przeczytania artykułów w naszej bazie wiedzy.
Czytelny wyświetlacz LCD
W rowerze Ecobike SX3 został zainstalowany wyświetlacz LCD. Pokazuje on istotne parametry jak stan naładowania baterii i aktualną prędkość oraz przebyty dystans. Służy także do zmiany trybu wspomagania.
Pełna kontrola nad mocą hamowania
Tarczowe hamulce hydrauliczne Alhonga nie boją się deszczu oraz trudnych warunków. Będą hamować mocniej i pewniej niż inne konstrukcje, a do tego nie zużyją obręczy! Zastosowanie płynu zamiast linki umożliwia płynną regulację siły hamowania co wypływa na bezpieczeństwo. Ponadto klocki w hamulcach tarczowych wystarczają na dłużej co obniża koszt użytkowania roweru.
Wygoda i tłumienie nierówności
Przedni amortyzator SunTour XCM HLO DS o skoku 100 mm sprawia, że jazda rowerem staje się dużo wygodniejsza. Amortyzacja sprężynowa umożliwia jazdę po nierównym asfalcie czy nieutwardzonych drogach bez utraty komfortu.
Funkcja WALK do 6 km/h
Rower Ecobike SX3 posiada funkcję wspomagania do prędkości 6 km/h. Nazywana jest trybem WALK. Jest bardzo przydatna podczas prowadzenia roweru. Działa zarówno na płaskim terenie, jak również podczas prowadzenia pod wzniesienie czy na rampie rowerowej.
„Zaparkuj” rower gdzie tylko chcesz
Ecobike SX3 można postawić w dowolnym miejscu, ponieważ posiada stabilną podpórkę. Przerwę w jeździe możesz zrobić w dowolnym miejscu, bez konieczności szukania oparcia/stojaka lub zamartwienia że rower się zniszczy / obije.