BULLS Lacuba EVO 10 UNI black
Wspomaganie do 25 km/h
Napęd elektryczny w rowerze BULLS Lacuba EVO 10 UNI black jest aktywny do prędkości 25 km/h podczas pedałowania i dzięki temu spełnia przepisy ruchu drogowego. Możliwe jest poruszanie się ze wspomaganiem, wyłącznie do tej prędkości. To bezpieczna i komfortowa prędkość, zwłaszcza podczas poruszania się po mieście. Po jej przekroczeniu, rozpędzanie roweru jest możliwe, jednak bez wsparcia silnika. Rower nie zwalnia i nie hamuje samoczynnie. Naturalnie, w dowolnym momencie możliwa jest dezaktywacja wspomagania oraz poruszanie się rowerem bez wsparcia silnika. Dzięki temu, rower jest uniwersalny. Można jechać na nim z minimalnym wysiłkiem lub zrobić trening. Bądź też szybko podjechać pod górę i szybko z niej zjechać.
Rama wykonana z aluminium
Rama roweru została wykonana z aluminium. Dzięki wykorzystaniu tego materiału, możliwe jest stworzenie dość lekkiej, bardzo wytrzymałej ramy, o niebanalnym kształcie. Rama jest trwała i sztywna co sprawia, że rower będzie służył przez lata. Posiada on dobre właściwości jezdne i szybko reaguje na ruchy kierownicą, co jest istotne przy nagłym ominięciu dziury czy innej przeszkody. Maksymalny udźwig (waga roweru + bagaż + rowerzysta) wynosi 150 kg .
Rama na której każdemu będzie wygodnie
Rama w BULLS Lacuba EVO 10 UNI black została zaprojektowana tak, aby jeździło się na nim wygodne mężczyznom i kobietom o zbliżonym wzroście. BULLS Lacuba EVO 10 UNI black to rower bardzo uniwersalny. Dzięki jedno rurowej konstrukcji wsiadanie i schodzenie z roweru jest prostsze i wygodniejsze. Umożliwia także jazdę w dowolnym stroju od sportowego do formalnego.
Pora wyruszyć w podróż
BULLS Lacuba EVO 10 UNI black ma w sobie duszę podróżnika. Jadąc nim, każda wycieczka wywołuje uśmiech i sprawia ogromną przyjemność. Rower powinien być praktyczny, niezawodny i dawać możliwość rozkoszowania się widokami. Jazda rowerem to czysta przyjemność. Przyjemności zazwyczaj nie odczuwamy jednak w trakcie podjeżdżania pod górę. Na całe szczęście silnik Brose Drive S Mag sprawia, że jazda tym rowerem jest bardzo przyjemna, niezależnie od tego jak ukształtowany jest teren. BULLS Lacuba EVO 10 UNI black to rower trekkingowy dlatego jest wygodniejszy od górskiego. Można nim komfortowo przejechać jednorazowo dużo większy dystans bez zmęczenia.
Dobry napęd w rowerze, to rzecz najważniejsza
BULLS Lacuba EVO 10 UNI black posiada 1x10 biegów. Za zmianę biegów odpowiedzialna jest tylna przerzutka Shimano Deore M5120 , zębatka tylna Shimano Deore CS-M4100 11-42T i korba FSA 170mm . Za przeniesienie napędu na tylne koło odpowiedzialny jest łańcuch KMC E10S .
Shimano Deore M5120 - napęd 1x10 na którym można polegać
W przerzutce Shimano Deore M5120 zastosowano technologię SHIMANO SHADOW RD+ która sprawia, że zmiana przełożeń (1x10 ) jest płynna, nawet podczas jazdy w terenie. Niskoprofilowa konstrukcja zmniejsza możliwość powstania uszkodzeń mechanicznych podczas jazdy. Technologia stabilizacji zapobiega spadaniu łańcucha, a praca napędu jest cicha na każdym przełożeniu. Model ten współpracuje z manetką wyposażoną w system RapidFire Plus, która pozwala zredukować biegi aż, o 3 jednym naciśnięciem dźwigni. Dodatkowo system 2-way release pozwala na zmianę przełożenia na cięższe zarówno kciukiem jak i palcem wskazującym.
Pełnia możliwości i precyzyjna kontrola
Dzięki silnikowi centralnemu Brose Drive S Mag możesz dojechać praktycznie wszędzie. To najbardziej uniwersalny i porządany rodzaj silnika montowany w rowerach elektrycznych. Pracuje płynnie, ma większy moment obrotowy od napędów w piaście tylnego koła i jest od nich bardziej czuły. Szybko reaguje na ukształtowanie terenu i sposób w jaki pedałujemy. Dzięki temu, że przenosi moc na koło poprzez łańcuch to wspomaganie jest bardzo płynne. Po pewnym czasie przestajemy zauważać, że silnik nas wspomaga, tylko czujemy swoje większe możliwości. Synchronizacja jest po prostu idealna! Jazda na BULLS Lacuba EVO 10 UNI black do złudzenia przypomina jazdę na tradycyjnym rowerze, jednak jeździ się lżej. Silnik jest umieszczony nisko. Obniża to środek ciężkości roweru oraz korzystnie wpływa na zwrotność i kontrolę nad rowerem. Jednocześnie nie zmniejsza drastycznie prześwitu, tak potrzebnego podczas pokonywania większych przeszkód.
Najmocniejszy silnik Brose w wersji odchudzonej
BULLS Lacuba EVO 10 UNI black został wyposażony w silnik centralny Brose Drive S Mag, który posiada ekstremalnie wysoki moment obrotowy, który wynosi aż 90Nm. Dlaczego o tym piszemy? Ponieważ (w uproszczeniu), im więcej Niutonometrów tym łatwiejsze jest wyjeżdżanie pod górę. Jest to szczególnie ważne podczas jazdy w bardzo stromym terenie. Brose to firma z wieloletnim doświadczeniem w branży motoryzacyjnej. Specjalizuje się ona w produkcji silników elektrycznych do zawieszenia, wspomagania kierownicy, pomp oraz innych części do samochodów klasy premium występujących na rynku niemieckim. Silnik oprócz swoich niezwykłych osiągów jest lekki i prawie niesłyszalny. Jest to możliwe, dzięki zastosowaniu wewnętrznego paska zębatego. Trwałość elementów eksploatacyjnych wynosi minimum kilkanaście tysięcy kilometrów. Silnik po wyłączeniu wspomagania nie stawia oporów, więc jazda jest lekka jak w rowerze tradycyjnym. Bardzo dużą zaletą jest możliwość współpracy z napędami 2-rzędowymi (np. 2x10s czy 2x11s). W tym rowerze silnik współpracuje z napędem 1x10 .Wersja Drive S Mag to lżejsza wersja silnika Drive S. Został on wykonany ze stopów magnezu i jest lżejszy o 500 gramów!
Zasilanie z wnętrza ramy
Nowo zaprojektowana rama pozwoliła na umieszczenie akumulatora wewnątrz ramy. Dzięki temu BULLS Lacuba EVO 10 UNI black na pierwszy rzut oka, nie wygląda na elektryka. Bardzo pozytywnie wpłynęło to na wyważenie roweru, a także na ochronę akumulatora. Jest on bowiem dodatkowo osłonięty przed warunkami atmosferycznymi oraz uderzeniami. Rower pracuje na napięciu 36 V . W pełni naładowana bateria (925 Wh ) pozwala na przejechanie nawet do 180 kilometrów na raz! Można ją naładować w ramie oraz po wyjęciu z ramy za pomocą ładowarki dołączonej do zestawu. Zainteresowanych informacjami dotyczącymi akumulatorów w rowerach, elektrycznych zachęcamy do przeczytania artykułów w naszej bazie wiedzy.
Hamulec hydrauliczny Tektro serii 390
Tektro HD-390 to 2-tłoczkowe hamulce, które zapewniają odpowiednio dużą siłę hamowania w każdym terenie. Na BULLS Lacuba EVO 10 UNI black możesz bezpiecznie zwiedzać nowe, nieznane tereny. Współpracuje on z tarczami w rozmiarze 180 mm / 180 mm dla uzyskania wyższej sprawności. W modelu 390 zastosowano grubszy przewód hamulcowy oraz okładziny żywiczne z większą ilością mieszanki ściernej. Hamulce pracują na oleju mineralnym. Gwarantuje to dobrą modulację siły hamowania oraz łatwość obsługi i konserwacji. Kompatybilne okładziny hamulcowe to: E11.11
Amortyzator SunTour NCX
SunTour NCX to typowo trekkingowa amortyzacja sprężynowa o skoku 63 mm . To bardzo dobry model amortyzatora. Tłumi nierówności drogi, zarówno miejskiej jak i nieutwardzonej ścieżki. Dolne golenie zostały wykonane ze stopu magnezu, dla obniżenia wagi i zachowania wysokiej sztywności. W prawej goleni amortyzatora znajduje się mechanizm blokady / regulacji tłumienia z blokadą.
Funkcja WALK do 6 km/h
Rower BULLS Lacuba EVO 10 UNI black posiada funkcję wspomagania do prędkości 6 km/h. Nazywana jest trybem WALK. Jest bardzo przydatna podczas prowadzenia roweru. Działa zarówno na płaskim terenie, jak również podczas prowadzenia pod wzniesienie czy na rampie rowerowej.