Haibike LYKE CF SE
Ekspert poleca Haibike LYKE CF SE ze względu na:
- niezwykle lekki rower z karbonowa ramą, kierownicą i karbonowymi kołami Mavic E- Crossmax XL R Carbon ,
- ultralekki silnik Fazua Ride 60, sztyca i zawieszenie FOX w powłoce Kashima
- osprzęt z najwyższej półki – hamulce XTR oraz napęd bezprzewodowy SRAM XX Eagle AXS
Wspomaganie do 25 km/h
Elektryczny napęd w rowerze Haibike LYKE CF SE działa aktywnie do osiągnięcia prędkości 25 km/h podczas pedałowania, co jest zgodne z przepisami ruchu drogowego. Rower oferuje wsparcie tylko do tej konkretnej prędkości, co zapewnia bezpieczne i komfortowe poruszanie się w miejskich warunkach. Po przekroczeniu tej prędkości nadal można kontynuować jazdę, ale bez aktywnego wsparcia silnika. Rower nie zwalnia, ani nie hamuje automatycznie, co pozwala na utrzymanie prędkości i płynnej jazdy. Oczywiście istnieje możliwość dezaktywacji wspomagania w dowolnym momencie i jazdę rowerem bez wspomagania. Dzięki temu, jest uniwersalny. Można jechać na nim z minimalnym wysiłkiem lub zrobić trening. Bądź też szybko podjechać pod górę i szybko z niej zjechać.
Rama wykonana z karbonu
Rama w Haibike LYKE CF SE została wykonana z włókna węglowego. Wykorzystanie tego drogiego i egzotycznego materiału umożliwiło stworzenie bardzo lekkiej i wytrzymałej ramy o nietypowym kształcie. Zastosowanie karbonu umożliwia także stworzenie sztywniejszej ramy (w porównaniu do aluminium). Carbon jest ręcznie układany w formie, dzięki czemu możliwe jest selektywne wzmocnienie konstrukcji oraz łatwiejsze uzyskanie skomplikowanego kształtu. Kolejnym atutem jest brak spawów, które są widoczne niemal we wszystkich aluminiowych ramach. Włókno karbonowe, dzięki swej sprężystości lepiej tłumi drgania, a jednocześnie jest odporne na uderzenia np. kamieni. Te wszystkie cechy sprawiają, że produkcja ramy jest droższa, dlatego można je spotkać tylko w rowerach premium, a Haibike LYKE CF SE zdecydowanie należy do tej kategorii.
Full ze sportowym zacięciem
Haibike LYKE CF SE to rower elektryczny zaliczany do kategorii All Mountain i przeznaczony do ekstremalnej jazdy w terenie. Posiada pełne zawieszenie o imponującym skoku 140 mm oraz kąt główki ramy i geometrię, które gwarantują dobre prowadzenie roweru podczas jazdy w terenie. Zastosowanie kół w rozmiarze 29 cali , zapewnia stabilność i pewność prowadzenia, umożliwiając jednocześnie szybkie i zwinne manewry. Haibike LYKE CF SE doskonale sprawdza się na długich technicznych podjazdach, oferując wydajność i duży skok zawieszenia. Pokonywanie zjazdów dostarcza niezapomnianych wrażeń i radości, a rower utrzymuje pewną i stabilną pozycję, zapewniając jednocześnie szybkość i precyzję skrętu. Z odpowiednio dobraną ilością przełożeń (1x12 ), rower umożliwia pokonywanie stromych podjazdów, a aktywacja najmocniejszego trybu wspomagania sprawia, że nawet najtrudniejsze wzniesienia stają się teraz osiągalne.
Elektryczna zmiana biegów
Rower Haibike LYKE CF SE posiada 1x12 biegów sterowanych elektrycznie . Przerzutka tylna Sram XX Eagle AXS zamiast linki i pancerza łączących ją z manetką, została wyposażona w silnik elektryczny. Zmienia ona przełożenia niezwykle płynnie oraz robi to w ekspresowym tempie! Dużą zaletą jest brak regularnej regulacji z powodu rozciągającej się linki / pancerza. Przerzutka obsługuje kasetę10-52T Sram, XX T-Type . Z przodu zamontowano korbę Rotor E-Kapic / Sram, Aluminium, 34T , a za przeniesienie napędu na tylne koło odpowiedzialny jest łańcuch .
SRAM XX Eagle AXS - elektryczny napęd z nową kasetą 1x12
SRAM XX Eagle AXS to bezprecendensowa przerzutka dla rowerzystów poszukujących najnowocześniejszej technologii, dużego zakresu przełożeń, ultra szybkiej zmiany przełożeń i najwyższej precyzji. XX Eagle redefiniuje doświadczenie jazdy, eliminując problemy związane z zmianą biegów. Eagle Transmission pozwala zmieniać przełożenia pod obiążeniem dając przewagę nad konkurencją! Tak, możesz zmienić przełożenie na lżejsze lub mocniejsze i pedałować z pełną mocą w trakcie zmiany biegu! Jak pisaliśmy wyżej, XX Eagle AXS należy linii Eagle, wyróżniającej się szerokim zakresem przełożeń (Sram, XX T-Type / 10-52T ) co czyni ją idealną do jazdy nawet w wysokich górach. Bezprzewodowa technologia AXS pozwala na precyzyjne i natychmiastowe zmiany przełożeń całkowicie bez wysiłku, a brak linek i pancerzy eliminuje potrzebę regularnych regulacji i wymiany, co przekłada się na bezproblemową obsługę i potwarzalną zmianę biegów. Dzięki połączeniu z aplikacją mobilną, masz możliwość dostosowania zaawansowanych ustawień przerzutki. Konstrukcja przerzutki jest solidna i odporna na warunki terenowe, co sprawia, że radzi sobie z wymagającym terenem górskim. Technologia Overload Clutch chroni przerzutkę przed uszkodzeniami w przypadku uderzenia lub przeciążenia. Wymiana lub odłączenie akumulatora jest niezwykle łatwe. SRAM XX Eagle AXS to nowoczesna przerzutka górska, która podnosi poprzeczkę pod każdym względem.
Pełnia możliwości i precyzyjna kontrola
Dzięki silnikowi centralnemu Fazua Ride 60 , podróżowanie na Haibike LYKE CF SE możliwe jest praktycznie w każdym terenie. To najbardziej wszechstronny i najlepszy rodzaj silnika stosowany w rowerach elektrycznych. Jego działanie jest płynne, a do tego oferuje większy moment obrotowy niż napędy w piaście tylnego czy przedniego koła. Charakteryzuje się większą czułością na rozpoczęcie pedałowania. Szybko reaguje na zmieniający się teren oraz kadencję. Moc jest przenoszona na koło za pośrednictwem łańcucha, co sprawia, że wspomaganie jest niezwykle płynne. Po pewnym czasie użytkownik przestaje zauważać, że silnik pomaga mu w pedałowaniu, skupiając się jedynie na jeździe. Synchronizacja działania jest po prostu doskonała! Jazda na rowerze Haibike LYKE CF SE przypomina jazdę na zwykłym rowerze, ale jest znacznie lżejsza. Silnik umieszczony jest nisko, co obniża środek ciężkości roweru, korzystnie wpływając na zwrotność i kontrolę. Jednocześnie nie zmniejsza drastycznie prześwitu, co jest istotne podczas pokonywania większych przeszkód.
Fazua Ride 60 - moc w kompaktowej formie!
FAZUA RIDE 60 to innowacyjny silnik centralny, który rewolucjonizuje doświadczenia z jazdy na rowerze elektrycznym. Zaprojektowany z myślą o osiągnięciu maksymalnej wydajności (do 450W mocy maksymalnej) i zredukowaniu wagi roweru nawet o kilka kilogramów. RIDE 60 dostarcza mocnego wsparcia (aż 60Nm momentu obrotowego), jednocześnie zachowując naturalność jazdy i wysoki poziom wsparcia. Ten niezwykle lekki silnik (ok. 1,96kg) umożliwia płynne pokonywanie wymagających podjazdów w terenie. Zminimalizowany opór mechaniczny pozwala cieszyć się tradycyjnym pedałowaniem bez ograniczeń. Dzięki niewielkim rozmiarom i integracji z ramą, prześwit jest większy niż w elektrykach z "tradycyjnymi" silnikami. Dodatkowo, kompaktowa konstrukcja silnika nadaje rowerowi estetyczny i nowoczesny wygląd. Ten zaawansowany silnik centralny umożliwia dostosowanie mocy wspomagania za pomocą intuicyjnego i minimalistycznego kontrolera. Bezpieczny i wydajny silnik FAZUA RIDE 60 stanowi idealne rozwiązanie dla rowerzystów poszukujących doskonałej równowagi pomiędzy osiągami a lekkością, oferując niezapomniane doznania podczas każdej przejażdżki.
Jak ładować akumulator?
FAZUA RIDE 3A Charger to wydajna ładowarka do baterii Fazua. Działa z wyjątkową wydajnością, dostarczając prąd o natężeniu aż 3 Amperów. Proces ładowania jest szybki i skuteczny, umożliwiając pełne naładowanie baterii w ciągu 3-4 godzin. Już po 2 godzinach poziom naładowania będzie wynosił 80%. Ładowarka jest wyposażona we wtyczkę dedykowaną do akumulatora Fazua. Podłączenie ładowarki do zasilania skutkuje świeceniem diody LED na zielono, sygnalizującej gotowość do działania. Gdy ładowarka jest podłączona do baterii 430 Wh to dioda świeci na czerwono, aż do momentu pełnego naładowania baterii. FAZUA RIDE Charger to praktyczna, niewielka i efektywna ładowarka, która pozwoli Ci szybko wrócić na szlak.
Zasilanie z wnętrza ramy
Innowacyjny design ramy pozwolił na umieszczenie akumulatora w jej wnętrzu. Dzięki temu Haibike LYKE CF SE na pierwszy rzut oka, w ogóle nie wygląda na "elektryka". Bardzo pozytywnie wpłynęło to na wyważenie roweru, a także na ochronę akumulatora, gdyż jest on osłonięty przed warunkami atmosferycznymi oraz chroniony przed uderzeniami. Napęd elektryczny pracuje na napięciu 36 V . W pełni naładowana bateria (430 Wh ) pozwala na przejechanie nawet do 80 kilometrów na raz! Można ją naładować za pomocą ładowarki dołączonej do zestawu. Zainteresowanych informacjami dotyczącymi akumulatorów w rowerach elektrycznych, zachęcamy do przeczytania artykułów w naszej bazie wiedzy.
Kompaktowy i minimalistyczny panel sterujący
FAZUA RING CONTROL to minimalistyczny panel sterujący na kierownicy, wykorzystujący niezwykle intuicyjny i minimalistyczny design. Za jego pomocą możesz wybierać tryb wsparcia, włączyć oświetlenie i funkcję WALK, a to wszystko bez odrywania wzroku od trasy. Obsługa sterownika jest niezwykle łatwa i intuicyjna. Panel RING CONTROL pozwala dostosować parametry wsparcia w sposób natychmiastowy, zapewniając kontrolę nad rowerem bez zbędnego rozpraszania uwagi. Ergonomiczne umiejscowienie na kierownicy sprawia, że dostęp do funkcji jest wygodny i bezproblemowy. Wystarczy jeden ruch kciukiem. To doskonałe narzędzie dla rowerzystów, którzy cenią prostotę obsługi i chcą mieć pełną kontrolę nad swoim doświadczeniem jazdy.
4-tłoczkowe hamulce Shimano XTR - szybciej zatrzymać się nie da!
Shimano XTR M9120 to ultralekki i ultramocny hamulec czterotłoczkowy z najwyższej serii. Został zaprojektowany dla zawodowców i zaawansowanych amatorów jazdy Enduro, którzy potrzebują najlepszych hamulców. Moc hamowania jest porównywalna z Shimano Saint, choć XTR jest od nich dużo lżejszy. Każdy zacisk XTR został wykonany z pojedynczego bloku, ultralekkiego stopu aluminium kutego na zimno (Mono-Body). Wyeliminowanie połączeń zapewnia najwyższy poziom sztywności i poprawia wytrzymałość. Tłoczki ceramiczne dają niespotykaną modulację siły hamowania i poczucie kontroli nad rowerem. W serii XTR M91000 siła hamowania wzrosła o 10%, a temperatura pracy spadła o 20 stopni Celsjusza (z tarczami XTR Ice Tech Freeza 203 mm / 180 mm ). Do hamulców pasują okładziny metaliczne (N03C) i żywiczne (N03A).
FOX 36 Float Performance
FOX 36 Float Performance to połączenie zaawansowanej technologii, doskonałej wydajności i solidnej konstrukcji. To niesamowity amortyzator spełniający najwyższe oczekiwania miłośników jazdy górskiej. Widelec ten został stworzony, aby sprostać wyzwaniom najbardziej wymagających tras, zapewniając rowerzyście pełną kontrolę i komfort podczas zjazdów. Skok amortyzatora wynosi: 140 mm i współpracuje on z kołami w rozmiarze 29 cali . Niezwykła responsywność i precyzyjne tłumienie są możliwe dzięki zastosowania tłumika FIT4. Dzięki tej technologii, amortyzator FOX 36 reaguje błyskawicznie na wszelkie nierówności terenu, eliminując drgania i zapewniając płynność jazdy nawet w najbardziej wymagających warunkach. Jego obsługa jest bardzo łatwa nawet jeśli to Twój pierwszy kontakt z amortyzatorem premium. Dodatkowo posiada on tzw. lockout (możliwość zablokowania pracy amortyzatora np. podczas pedałowania). FOX 36 Float Performance to nie jest zwykły widelec, to innowacyjne rozwiązanie dla wymagających riderów, gotowe sprostać każdemu wyzwaniu na trasie.
Pełna amortyzacja dla największej wygody i prędkości
Amortyzator przedni w rowerze pełni kilka istotnych funkcji, dlaczego dobrze go mieć w rowerze? Ponieważ podnosi komfort jazdy, absorbuje wstrząsy i nierówności terenu, co przekłada się na zwiększenie komfortu jazdy. Podczas jazdy po wybojach, leśnym szlakiem lub polną drogą pozwala oponom lepiej przylegać do podłoża, co podnosi przyczepność kół roweru. Damper doskonale pomaga w tłumieniu nierówności, „wygładzeniu nawierzchni”. Umożliwia także dalsze i mocniejsze skoki, dzięki wytłumieniu nagłego odbiciu przy lądowaniu utrzymuje rower w stabilnej pozycji. Dodatkowo, damper minimalizuje możliwość (1) dobijania amortyzatora, które może występować podczas szybkiego zjazdu w bardzo trudnym terenie, (2) pompowania podczas pedałowania pod wzniesienie. Posiada możliwość dostosowywania poziomu tłumienia, co pozwala na dostosowanie pracy zawieszenia do własnych preferencji i warunków terenowych. Dzięki damperowi, jazda rowerem staje się bardziej kontrolowana, komfortowa i efektywna, przynosząc korzyści zarówno na trasach górskich, jak i podczas codziennych przejażdżek. W rowerze Haibike LYKE CF SE zamontowano przedni amortyzator FOX 36 Float Factory oraz tylny amortyzator FOX Float X Factory (damper). Zawieszenie posiada 140 mm skoku.
Damper z prawdziwego zdarzenia
Damper doskonale pomaga w tłumieniu nierówności, „wygładzeniu nawierzchni”. Umożliwia także dalsze i mocniejsze skoki, dzięki wytłumieniu nagłego odbicia przy lądowaniu utrzymuje rower w stabilnej pozycji. Dodatkowo, damper minimalizuje możliwość (1) dobijania amortyzatora, które może występować podczas szybkiego zjazdu w bardzo trudnym terenie, (2) pompowania podczas pedałowania pod wzniesienie. Posiada możliwość dostosowywania poziomu tłumienia, co pozwala na dostosowanie pracy zawieszenia do własnych preferencji i warunków terenowych. Dzięki damperowi, jazda rowerem staje się bardziej kontrolowana, komfortowa i efektywna, przynosząc korzyści zarówno na trasach górskich, jak i podczas codziennych przejażdżek. W rowerze Haibike LYKE CF SE zamontowano tylny amortyzator (FOX Float X Factory ). Zawieszenie posiada 140 mm skoku.
Właściwa wysokość siodełka? Zawsze!
Stromy podjazd, szybki zjazd. Powtórka. To chleb codzienny rowerów górskich. Aby najefektywniej wykorzystać moc naszych mięśni, siodełko musi być ustawione odpowiednio wysoko. Aby uzyskać lepszą kontrolę nad rowerem podczas zjazdu, trzeba je odpowiednio obniżyć. Gdybyś miał to robić ręcznie, za pomocą kluczy, to spędzał byś tyle samo czasu z kluczem w ręku co na szlaku. Niby można, tylko po co? Przecież można lepiej! Właśnie taki problem rozwiązuje sztyca regulowana (ang. dropper), w którą został wyposażony ten rower. Dzięki niej podnoszenie i opuszczanie siodełka jest łatwe, płynne i może odbywać się w trakcie jazdy. Co najważniejsze: bez użycia narzędzi! Zrobisz to za pomocą manetki zainstalowanej na kierownicy, a wewnętrzna budowa sztycy nie pozwala na obracanie się siodełka. Każdy kto choć raz spróbował jeździć rowerem ze sztycą regulowaną nie chce wracać do czasów gdy jej nie miał!
Funkcja WALK do 6 km/h
Rower Haibike LYKE CF SE posiada funkcję wspomagania prowadzenia roweru do prędkości 6 km/h. Najczęściej jest nazywana trybem WALK. Działa on zarówno na płaskim terenie, jak również podczas prowadzenia pod wzniesienie, czy schody z rampą rowerową.