Ecobike X-Cross M
Wspomaganie do 25 km/h
Elektryczny napęd w rowerze Ecobike X-Cross M działa aktywnie do osiągnięcia prędkości 25 km/h podczas pedałowania, co jest zgodne z przepisami ruchu drogowego. Rower oferuje wsparcie tylko do tej konkretnej prędkości, co zapewnia bezpieczne i komfortowe poruszanie się w miejskich warunkach. Po przekroczeniu tej prędkości nadal można kontynuować jazdę, ale bez aktywnego wsparcia silnika. Rower nie zwalnia, ani nie hamuje automatycznie, co pozwala na utrzymanie prędkości i płynnej jazdy. Oczywiście istnieje możliwość dezaktywacji wspomagania w dowolnym momencie i jazdę rowerem bez wspomagania. Dzięki temu, jest uniwersalny. Można jechać na nim z minimalnym wysiłkiem lub zrobić trening. Bądź też szybko podjechać pod górę i szybko z niej zjechać.
Rama wykonana z aluminium
Rama roweru Ecobike X-Cross M została wykonana z aluminium, co umożliwiło stworzenie lekkiej i wytrzymałej ramy o unikalnym kształcie. Aluminium gwarantuje trwałość i sztywność ramy, co przekłada się na długą żywotność roweru. Rama wykazuje doskonałe właściwości jezdne, błyskawicznie reagując na ruchy kierownicą, gdy jedziesz po trasie lub omijasz przeszkody czy dziury. Maksymalny udźwig roweru (łączna waga roweru, bagażu i rowerzysty), wynosi 125 kg .
Pora wyruszyć w podróż
Ecobike X-Cross M ma w sobie duszę prawdziwego podróżnika. Jadąc na nim, każda wycieczka wywołuje uśmiech i sprawia ogromną przyjemność. Rower ten jest praktyczny, niezawodny i daje możliwość rozkoszowania się widokami. Zazwyczaj przyjemność z jazdy odczuwamy zjeżdżając w dół, a zdecydowanie rzadziej, gdy pod wzniesienie trzeba wyjechać. Na całe szczęście silnik Bafang tylny sprawia, że jazda tym rowerem jest bardzo przyjemna, niezależnie od tego jak ukształtowany jest teren. Ecobike X-Cross M to rower trekkingowy, dlatego jest wygodniejszy od górskiego. Pozycja rowerzysty jest na nim bardziej wyprostowana. Można nim komfortowo przejechać jednorazowo dużo większy dystans bez zmęczenia.
Dobry napęd w rowerze, to rzecz najważniejsza
Ecobike X-Cross M posiada 1x9 biegów. Za zmianę biegów odpowiedzialna jest tylna przerzutka Shimano Alivio , zębatka tylna Shimano Altus 11-34T i korba PRO WHEEL VIGOR-248AC (48T x 170 mm) . Za przeniesienie napędu na tylne koło odpowiedzialny jest łańcuch .
Lekka i prosta w obsłudze przerzutka
W rowerze Ecobike X-Cross M zastosowano przerzutkę zewnętrzną Shimano Alivio , umożliwiającą wygodną zmianę biegów oraz regulację. Dzięki obsłudze zębatek zewnętrznych można dostosować przełożenie do indywidualnych preferencji użytkownika. Dodatkowo przerzutka zewnętrzna charakteryzuje się niską wagą, a jej konserwacja oraz regulacja są łatwe i nieskomplikowane.
Przemyślana konstrukcja tylnonapędowa
W rowerze Ecobike X-Cross M wykorzystano silnik umieszczony z tyłu, wspomagający rowerzystę do prędkości maksymalnej do 25 km/h . Silnik jest umieszczony w piaście tylnego koła i współpracuje z akumulatorem o pojemności 522 Wh / 36 V . Jego znaczącą zaletą jest bezpośrednie przenoszenie mocy z silnika bezpośrednio na oponę. Dodatkowo charakteryzuje się mniejszym zużyciem łańcucha, gdyż nie używa go do przeniesienia mocy na tylne koło lecz robi to bezpośrednio. Proces montażu i demontażu koła z silnikiem jest niezwykle prosty, dzięki zastosowaniu hermetycznego złącza. Po uruchomieniu wspomagania i ruszeniu, użytkownik odczuje natychmiastowe i silne przyspieszenie, porównywane czasem do wiatru, wiejącego w plecy. Jazda ze wspomaganiem na Ecobike X-Cross M to wspaniałe uczucie!
Silnik tylny Bafang
Bafang to producent zaawansowanego silnika tylnego, który zrewolucjonizował jazdę na rowerze elektrycznym. Jest to jedna z najczęściej montowanych marek silników w rowerach elektrycznych. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii, silnik Bafang pomimo iż mieści się w piaście tylnego koła i waży nie wiele, to dysponuje aż 40 Nm momentu obrotowego. To zapewnia nie tylko efektywne wspomaganie podczas jazdy, ale także umożliwia kontrolę nad parametrami systemu za pomocą intuicyjnego panelu sterowania. To wszechstronne rozwiązanie dla rowerzystów poszukujących równowagi między mocą i wydajnością, a przyjemnością z jazdy na rowerze elektrycznym. Lekka konstrukcja silnika tylnego Bafang integruje się w kole roweru, zapewniając estetyczny wygląd i bezpośrednie przeniesienie napędu na tylną oponę. Ten model silnika umożliwia zastosowanie różnych trybów wspomagania, dostosowując się do indywidualnych preferencji i warunków terenowych. Dodatkowo, silnik Bafang działa bardzo cicho i nie generuje dodatkowego oporu po wyłączeniu wspomagania, co sprawia, że jazda wymaga niewielkiego wysiłku. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii ten silnik zapewnia nie tylko efektywne wsparcie podczas jazdy, ale także umożliwia kontrolę nad wspomaganiem za pomocą intuicyjnego panelu sterowania.
Jak ładować akumulator?
Po rozładowaniu akumulatora można go naładować w rowerze lub po wyjęciu z roweru. Zrobisz to za pomocą ładowarki (230V/2A) dołączonej do zestawu. Naładuje ona akumulator 522 Wh do pełna w
około 9 godzin.
Regularne, częste doładowanie nie wpływa negatywnie na akumulator, ponieważ został wykonany w technologii litowo-jonowej. Po około 800 cyklach ładowania bateria powinna zachować 60-80% oryginalnej pojemności.
Zasilanie z wnętrza ramy
Innowacyjny design ramy pozwolił na umieszczenie akumulatora w jej wnętrzu. Dzięki temu Ecobike X-Cross M na pierwszy rzut oka, w ogóle nie wygląda na "elektryka". Bardzo pozytywnie wpłynęło to na wyważenie roweru, a także na ochronę akumulatora, gdyż jest on osłonięty przed warunkami atmosferycznymi oraz chroniony przed uderzeniami. Napęd elektryczny pracuje na napięciu 36 V . W pełni naładowana bateria (522 Wh ) pozwala na przejechanie nawet do 100 kilometrów na raz! Można ją naładować za pomocą ładowarki dołączonej do zestawu. Zainteresowanych informacjami dotyczącymi akumulatorów w rowerach elektrycznych, zachęcamy do przeczytania artykułów w naszej bazie wiedzy.
Pełna kontrola nad mocą hamowania
Tarczowe hamulce hydrauliczne Alhonga HJ-HT472 zamontowane w rowerze Ecobike X-Cross M nie boją się deszczu oraz trudnych warunków atmosferycznych. Hamują mocniej i pewniej niż inne szczękowe, a do tego nie zużywają obręczy! Zastosowanie cieczy zamiast linki, umożliwia płynną modulację siły hamowania, co wypływa na bezpieczeństwo i minimalizuje ryzyko uślizgu koła. Ponadto okładziny w hamulcach tarczowych wystarczają na dłużej, co wydłuża interwały serwisowe.
Amortyzator SunTour NEX 25
Suntour NEX 25 to amortyzator przeznaczony do rowerów miejskich i trekkingowych, zapewniający podstawowy komfort jazdy na zróżnicowanych nawierzchniach. Dzięki zastosowaniu sprężyny o skoku 63 mm doskonale sprawdzi się na niewielkich nierównościach terenu, na gorszej nawierzchni oraz poprawi stabilność prowadzenia roweru. Jego prostota idzie w parze z funkcjonalnością, dzięki konstrukcji sprężynowej, która gwarantuje niezawodność, trwałość, łatwość obsługi i tanią eksploatację. SR Suntour NEX E25 to amortyzator idealny do codziennego użytku. Amortyzator obsługuje hamulec hydrauliczny, tarczowy .
Wygoda i tłumienie nierówności
Amortyzator przedni w rowerze pełni kilka istotnych funkcji, dlaczego dobrze go mieć w rowerze? Ponieważ podnosi komfort jazdy, absorbuje wstrząsy i nierówności terenu, co przekłada się na zwiększenie komfortu jazdy. Podczas jazdy po wybojach, leśnym szlakiem lub polną drogą pozwala oponom lepiej przylegać do podłoża, co podnosi przyczepność kół roweru. W rowerze Ecobike X-Cross M został zamontowany amortyzator SunTour SF15 o skoku 63 mm .
Funkcja WALK do 6 km/h
Rower Ecobike X-Cross M posiada funkcję wspomagania prowadzenia roweru do prędkości 6 km/h. Najczęściej jest nazywana trybem WALK. Działa on zarówno na płaskim terenie, jak również podczas prowadzenia pod wzniesienie, czy schody z rampą rowerową.
Ustaw idealną wysokość mostka
Regulowany mostek pozwala lepiej dopasować wysokość kierownicy do Twoich potrzeb i preferencji. Każdy z nas jest inaczej zbudowany i ma swoje upodobania. Właśnie dlatego, nawet profesjonalnie dobrany rower (rodzaj oraz rozmiar ramy) może wymagać drobnych regulacji dla poprawienia komfortu użytkownika. Co umożliwia regulowany mostek? Podniesienie / obniżenie kierownicy oraz zmianę kąta nachylenia, po to by uzyskać najbardziej komfortową pozycję na rowerze jak to możliwe.
Bagażnik rowerowy
Ten rower został wyposażony w bagażnik. Możesz na nim przewieźć laptopa, torebkę, przesyłkę czy fotelik z dzieckiem. Szybki dojazd do pracy, przedszkola, na targ, na zakupy to żaden problem. Omijaj korki, uniezależnij się od rozkładu jazdy komunikacji miejskiej i załatw wszystkie sprawunki bez dźwigania! Jeżdżąc rowerem nie musisz płacić za parking, a dzięki dołączeniu sakw (sprzedawane osobno) można zrobić zakupy na kilka dni. Szybko, sprawnie i ekologicznie. rower elektryczny Ecobike X-Cross M zmieni Twój styl życia.
Schludny wygląd w każdej sytuacji
Błotniki docenia każdy rowerzysta. Oczywiście zwiększają one nieznacznie wagę roweru, ale ich obecność, gdy na drodze pojawiają się kałuże jest wręcz nieoceniona. Zgodnie ze starą prawdą "deszcz pada tylko wtedy gdy zapomnisz parasola". O ile padający deszcz, tylko nas zmoczy, o tyle woda spod kół, może już pobrudzić ubranie. Błotniki pomagają chronić nasze buty i odzież przed brudną wodą spod kół. Regularna jazda rowerem korzystnie wpływa na zdrowie, więc nie warto z niej rezygnować z powodu niesprzyjającej pogody. Dzięki fabrycznie zamontowanym błotnikom, decyzja o wyborze roweru zamiast samochodu jest zdecydowanie łatwiejsza!
Dzwonek czyli sygnał dźwiękowy
Dzwonek, gdy jedziemy w ruchu miejskim jest bardzo przydatnym urządzeniem. Sygnał dźwiękowy ostrzeże uczestników ruchu (pieszych czy innych rowerzystów) o nagłej sytuacji. To stosunkowo proste urządzenie, znacząco poprawia bezpieczeństwo.
Osłona łańcucha? Bardzo przydatny dodatek!
Osłona łańcucha w rowerze zapewnia szereg korzyści dla rowerzysty. Chroni łańcuch przed zabrudzeniem i zanieczyszczeniami, co prowadzi do wydłużenia jego żywotności i redukcji potrzeby częstej konserwacji. Dodatkowo, osłona łańcucha pomaga w minimalizacji ryzyka ubrudzenia ubrań lub zaczepienia ich w napęd, co zwiększa bezpieczeństwo podczas jazdy. Dzięki temu, rowerzysta może cieszyć się płynną i "czystszą" jazdą.
„Zaparkuj” rower gdzie tylko chcesz
Podpórka rowerowa to niezastąpiony element, który zapewnia wiele korzyści podczas użytkowania roweru. Po zakończeniu jazdy umożliwia stabilne ustawienie roweru, eliminując konieczność opierania go, a w efekcie obijanie się ramy. Umożliwia także łatwiejszy załadunek, rozładowanie zakupów z bagażnika czy sakw, a także komfortowe przechowywanie roweru. To banalne w swojej prostocie i bardzo praktyczne rozwiązanie, które poprawia komfort i funkcjonalność podczas codziennego użytkowania roweru.
Miększe, siodełko żelowe
Żelowe siodełko rowerowe oferuje kilka korzyści podczas jazdy. Dzięki swojej elastyczności i miękkości, zapewnia lepsze dopasowanie do kształtu ciała, co redukuje dyskomfort podczas długich przejażdżek. Dodatkowo, żelowe siodełko lepiej absorbuje wstrząsy i drgania, poprawiając komfort jazdy na nierównych powierzchniach. Na ogół takie siodełko trzeba dokupić osobno, jednak w rowerze Ecobike X-Cross M jest ono na wyposażeniu, aby zapewnić komfort jazdy już od pierwszych kilometrów.
Amortyzacja siodełka = większy komfort
Sztyca amortyzowana w rowerze daje kilka korzyści. Po pierwsze, absorbuje wstrząsy i drgania, które przechodzą z nawierzchni drogi na rower, co znacznie poprawia komfort jazdy, zwłaszcza na nierównych powierzchniach. Dzięki temu doświadczysz mniej wibracji oraz mniejsze obciążenie na plecach i kręgosłupie. Ponadto, sztyca amortyzowana pomaga zredukować zmęczenie podczas długich przejażdżek oraz daje poprawia stabilność prowadzenia roweru podczas jazdy po nierównościach.