Lovelec Drago
Ekspert
poleca Lovelec Drago ze względu na:
- jeden z największych akumulatorów dostępnych w rowerach elektrycznych (20Ah), przekładający się na zasięg do 150 km na jednym ładowaniu,
- amortyzator Suntour X1 Air oparty o sprężynę powietrzną z możliwością blokady przy użyciu manetki na kierownicy,
- 11 biegową przerzutkę Shimano Deore
Wspomaganie do 25 km/h
Napęd elektryczny w rowerze Lovelec Drago jest aktywny do prędkości 25 km/h podczas pedałowania i dzięki temu spełnia przepisy ruchu drogowego. Możliwe jest poruszanie się ze wspomaganiem, wyłącznie do tej prędkości. To bezpieczna i komfortowa prędkość, zwłaszcza podczas poruszania się po mieście. Po jej przekroczeniu, rozpędzanie roweru jest możliwe, jednak bez wsparcia silnika. Rower nie zwalnia i nie hamuje samoczynnie. Naturalnie, w dowolnym momencie możliwa jest dezaktywacja wspomagania oraz poruszanie się rowerem bez wsparcia silnika. Dzięki temu, rower jest uniwersalny. Można jechać na nim z minimalnym wysiłkiem lub zrobić trening. Bądź też szybko podjechać pod górę i szybko z niej zjechać.
Rama wykonana z aluminium
Rama roweru została wykonana z aluminium. Dzięki wykorzystaniu tego materiału, możliwe jest stworzenie dość lekkiej, bardzo wytrzymałej ramy, o niebanalnym kształcie. Rama jest trwała i sztywna co sprawia, że rower będzie służył przez lata. Posiada on dobre właściwości jezdne i szybko reaguje na ruchy kierownicą, co jest istotne przy nagłym ominięciu dziury czy innej przeszkody. Maksymalny udźwig (waga roweru + bagaż + rowerzysta) wynosi 140 kg .
Mniej = więcej
Lovelec Drago to rower MTB z przednim amortyzatorem - Suntour XCR Air . Jest bardzo uniwersalny rower. Można się na nim poruszać zarówno w lesie jak również na jezdni czy drodze rowerowej. Amortyzator przedni (o skoku 100 mm ) sprawia, że jazda jest przyjemna i komfortowa. Jednocześnie siła mięśni nóg jest efektywnij przekazywana na koło niż w fullach MTB. Ponadto Lovelec Drago jest lżejszy od zbliżonych konstrukcji z podwójnym zawieszeniem.
Dobry napęd w rowerze, to rzecz najważniejsza
Lovelec Drago posiada 1x11 biegów. Za zmianę biegów odpowiedzialna jest tylna przerzutka Shimano Deore M5100 , zębatka tylna zależnie od wariantu 11-51T, 11-50T i korba Prowheel, 175 mm, 38T . Za przeniesienie napędu na tylne koło odpowiedzialny jest łańcuch KMC .
Shimano Deore M5100 - napęd 1x11 na którym można polegać
W przerzutce Shimano Deore M5100 zastosowano technologię SHIMANO SHADOW RD+, która sprawia, że zmiana przełożeń jest płynna, nawet podczas jazdy trudnym w terenie. Niskoprofilowa konstrukcja zmniejsza ryzyko uszkodzenia mechanicznego przerzutki. Technologia stabilizacji zapobiega spadaniu łańcucha i zapewnia cichą pracę układu napędowego na każdym przełożeniu. Napęd pracuje także dużo ciszej. Model ten współpracuje z napędami 1x11. Manetka wyposażona w system RapidFire Plus, pozwala zredukować biegi, aż o 3 za jednym naciśnięciem manetki. Dodatkowo system 2-way release pozwala na zmianę przełożenia, zarówno kciukiem jak i palcem wskazującym.
Pełnia możliwości i precyzyjna kontrola
Dzięki silnikowi centralnemu DAPU - centralny możesz dojechać praktycznie wszędzie. To najbardziej uniwersalny i porządany rodzaj silnika montowany w rowerach elektrycznych. Pracuje płynnie, ma większy moment obrotowy od napędów w piaście tylnego koła i jest od nich bardziej czuły. Szybko reaguje na ukształtowanie terenu i sposób w jaki pedałujemy. Dzięki temu, że przenosi moc na koło poprzez łańcuch to wspomaganie jest bardzo płynne. Po pewnym czasie przestajemy zauważać, że silnik nas wspomaga, tylko czujemy swoje większe możliwości. Synchronizacja jest po prostu idealna! Jazda na Lovelec Drago do złudzenia przypomina jazdę na tradycyjnym rowerze, jednak jeździ się lżej. Silnik jest umieszczony nisko. Obniża to środek ciężkości roweru oraz korzystnie wpływa na zwrotność i kontrolę nad rowerem. Jednocześnie nie zmniejsza drastycznie prześwitu, tak potrzebnego podczas pokonywania większych przeszkód.
Jak ładować akumulator?
Po rozładowaniu akumulatora można go naładować w rowerze lub po wyjęciu z roweru. Zrobisz to za pomocą ładowarki (230V/2A) dołączonej do zestawu. Naładuje ona akumulator 720 Wh do pełna w
około 11,5 godziny.
Regularne, częste doładowanie nie wpływa negatywnie na akumulator, ponieważ został wykonany w technologii litowo-jonowej. Po około 800 cyklach ładowania bateria powinna zachować 60-80% oryginalnej pojemności.
Zasilanie z wnętrza ramy
Nowo zaprojektowana rama pozwoliła na umieszczenie akumulatora wewnątrz ramy. Dzięki temu Lovelec Drago na pierwszy rzut oka, nie wygląda na elektryka. Bardzo pozytywnie wpłynęło to na wyważenie roweru, a także na ochronę akumulatora. Jest on bowiem dodatkowo osłonięty przed warunkami atmosferycznymi oraz uderzeniami. Rower pracuje na napięciu 36 V . W pełni naładowana bateria (720 Wh ) pozwala na przejechanie nawet do 140 kilometrów na raz! Można ją naładować w ramie oraz po wyjęciu z ramy za pomocą ładowarki dołączonej do zestawu. Zainteresowanych informacjami dotyczącymi akumulatorów w rowerach, elektrycznych zachęcamy do przeczytania artykułów w naszej bazie wiedzy.
Czytelny wyświetlacz LCD
W rowerze Lovelec Drago został zainstalowany wyświetlacz LCD. Pokazuje on istotne parametry jak stan naładowania baterii i aktualną prędkość oraz przebyty dystans. Służy także do zmiany trybu wspomagania.
Pełna kontrola nad mocą hamowania
Tarczowe hamulce hydrauliczne zależnie od wariantu nie boją się deszczu oraz trudnych warunków. Będą hamować mocniej i pewniej niż inne konstrukcje, a do tego nie zużyją obręczy! Zastosowanie płynu zamiast linki umożliwia płynną regulację siły hamowania co wypływa na bezpieczeństwo. Ponadto klocki w hamulcach tarczowych wystarczają na dłużej co obniża koszt użytkowania roweru.
Wygoda i tłumienie nierówności
Przedni amortyzator Suntour XCR Air o skoku 100 mm sprawia, że jazda rowerem staje się dużo wygodniejsza. Amortyzacja powietrzna umożliwia jazdę po nierównym asfalcie czy nieutwardzonych drogach bez utraty komfortu.
Funkcja WALK do 6 km/h
Rower Lovelec Drago posiada funkcję wspomagania do prędkości 6 km/h. Nazywana jest trybem WALK. Jest bardzo przydatna podczas prowadzenia roweru. Działa zarówno na płaskim terenie, jak również podczas prowadzenia pod wzniesienie czy na rampie rowerowej.