Lovelec Atik
 
	Ekspert 
  poleca Lovelec Atik  ze względu na: 
	
- najniższą cenę wśród rowerów E-MTB w ofercie Czeskiego producenta Lovelec,
 
- 24 przełożenia oparte o przerzutki Shimano Altus,
 
- hydrauliczne hamulce tarczowe.
 
	
 
	Wspomaganie do 25 km/h
	
Napęd  elektryczny w rowerze Lovelec Atik   jest aktywny do prędkości 25 km/h podczas pedałowania i dzięki temu spełnia przepisy ruchu drogowego. Możliwe jest poruszanie się ze wspomaganiem, wyłącznie do tej prędkości. To bezpieczna i komfortowa prędkość, zwłaszcza podczas poruszania się po mieście. Po jej przekroczeniu, rozpędzanie roweru jest możliwe, jednak bez wsparcia silnika. Rower nie zwalnia i nie hamuje samoczynnie. Naturalnie, w dowolnym momencie możliwa jest dezaktywacja wspomagania oraz poruszanie się rowerem bez wsparcia silnika. Dzięki temu, rower jest uniwersalny. Można jechać na nim z minimalnym wysiłkiem lub zrobić trening. Bądź też szybko podjechać pod górę i szybko z niej zjechać.
	
 
Rama wykonana z aluminium
	
Rama roweru została wykonana z aluminium. Dzięki wykorzystaniu tego materiału, możliwe jest stworzenie dość lekkiej, bardzo wytrzymałej ramy, o niebanalnym kształcie. Rama jest trwała i sztywna co sprawia, że rower będzie służył przez lata. Posiada on dobre właściwości jezdne i szybko reaguje na ruchy kierownicą, co jest istotne przy nagłym ominięciu dziury czy innej przeszkody.  Maksymalny udźwig (waga roweru + bagaż + rowerzysta) wynosi 140 kg .
	
 
 
	Mniej = więcej
	
				Lovelec Atik  to rower MTB z przednim amortyzatorem - Suntour XCE . Jest bardzo uniwersalny rower. Można się na nim poruszać zarówno  w lesie jak również na jezdni czy drodze rowerowej. Amortyzator przedni (o skoku 100 mm ) sprawia, że jazda jest przyjemna i komfortowa. Jednocześnie siła mięśni nóg jest efektywnij przekazywana na koło niż w fullach MTB. Ponadto Lovelec Atik  jest lżejszy od zbliżonych konstrukcji z podwójnym zawieszeniem. 
		
		
 
 
 
Dobry napęd w rowerze, to rzecz najważniejsza
	
Lovelec Atik  posiada 3x8  biegów. Za zmianę biegów odpowiedzialna jest tylna przerzutka Shimano Altus , zębatka tylna SunRace MFM567  13-34T  i korba 42-34-24T . Za przeniesienie napędu na tylne koło odpowiedzialny jest łańcuch  KMC, Z8 .
 
 
Lekka i prosta w obsłudze przerzutka
	
W rowerze Lovelec Atik  zamontowana została przerzutka zewnętrzna Shimano Altus , która umożliwia zmianę biegów i regulację. Ponieważ obsługuje zewnętrzne zębatki, to możliwa jest zmiana zestopniowania przełożeń. W zależności od potrzeb użytkownika. Dodatkowo przerzutka zewnętrzna jest dość lekka, a jej konerwacja i regulacja jest nieskomplikowana.
	
 
 
Przemyślana konstrukcja tylnonapędowa
	
W tym rowerze zastosowano silnik tylny, który wspomaga rowerzystę do do 25 km/h . Silnik został zamontowany w tylnym kole i współpracuje z akumulatorem  zależnie od wariantu / 36 V . Jedną z jego największych zalet jest bezpośrednie przeniesienie mocy silnika, wprost na oponę. Kolejna to mniejsze zużycie łańcucha (ponieważ silnik działa niezależnie od mocy z jaką pedałujemy). Montaż i demontaż koła z silnikiem jest niezwykle prosty, dzięki zastosowaniu hermetycznego złącza. Po uruchomieniu wspomagania i ruszeniu, poczujemy od razu mocne przyspieszenie. Można je porównać do wiatru, który zawiał nam w plecy. Jazda ze wspomaganiem to wspaniałe uczucie!
	
 
    
 
	Silnik w piaście koła
	
W rowerze Lovelec Atik  zastosowano silnik AKM zamontowany w piaście tylnego koła. Posiada moment obrotowy dochodzący do 40 Nm i 250W mocy nominalnej. Obsługa silnika odbywa się z wyświetlacza. 5-stopniowe  wspomaganie można samodzielnie zmieniać, za poomocą przycisków +/-. Dzięki wbudowanemu wolnobiegowi, podczas jazdy bez wspomagania, tylne koło kręci się lekko, jak w tradycyjnym rowerze.
	
 
 
Jak ładować akumulator?
	
Po rozładowaniu akumulatora można go naładować w rowerze lub po wyjęciu z roweru. Zrobisz to za pomocą ładowarki (230V/2A) dołączonej do zestawu. Naładuje ona akumulator zależnie od wariantu  do pełna w
około 12 godzin.
    Regularne, częste doładowanie nie wpływa negatywnie na akumulator, ponieważ został wykonany w technologii litowo-jonowej. Po około 800 cyklach ładowania bateria powinna zachować 60-80% oryginalnej pojemności. 
  	
 
 
Pojemny akumulator, lepsze wyważenie roweru
	   
Lovelec Atik  został wyposażony w akumulator o pojemności zależnie od wariantu / 36 V  umieszczony na ramie . Do zestawu dołączona jest ładowarka umożliwiająca ładowanie go w rowerze lub po wyjęciu z roweru. Z wyglądu przypomina zasilacz do laptopa, lecz jest nieco większa. Zasięg na w pełni naładowanym akumulatorze wynosi nawet zależnie od wariantu   kilometrów.  Akumulator wykonany w technologii litowo-jonowej  daje możliwość naładowania go przy dowolnym stopniu rozładowania. Nie wypłynie to negatywnie na jego pojemność. Bateria jest zabezpieczona zamkiem (klucze w zestawie). Waga akumulatora zależy od jego pojemności (750Wh waży ~4,5 kg, a 280Wh ~2,8 kg). 
    
    	
 
 
	Czytelny wyświetlacz LCD
	
W rowerze Lovelec Atik  został zainstalowany wyświetlacz LCD. Pokazuje on istotne parametry jak stan naładowania baterii i aktualną prędkość oraz przebyty dystans. Służy także do zmiany trybu wspomagania.
	
 
 
Hamulec hydrauliczny TEKTRO T275
	
Tektro HD-T275  to aluminiowe, hydrauliczne hamulce tarczowe. Posiadają one 2-tłoczki i tarcze atribute , co zapewnia wysoką siłę hamowania. Niezależnie od tego czy jedziesz przez miasto w deszczowych warunkach, czy zwiedzasz lokalne szlaki, to hamulce Tektro HD-T275  zapewniają dobrą modulację siły hamowania, co podnosi Twoje bezpieczeństwo.  Hamulce pracują na oleju mineralnym. Okładziny zastosowane w tym hamulcu to: E10.11
 
 
	Wygoda i tłumienie nierówności
	
Przedni amortyzator Suntour XCE  o skoku 100 mm  sprawia, że jazda rowerem staje się dużo wygodniejsza. Amortyzacja sprężynowa  umożliwia jazdę po nierównym asfalcie czy nieutwardzonych drogach bez utraty komfortu. 
 
 
 
Funkcja WALK do 6 km/h
	
Rower Lovelec Atik posiada funkcję wspomagania do prędkości 6 km/h. Nazywana jest trybem WALK. Jest bardzo przydatna podczas prowadzenia roweru. Działa zarówno na płaskim terenie, jak również podczas prowadzenia pod wzniesienie czy na rampie rowerowej.