Lovelec Atik
Ekspert
poleca Lovelec Atik ze względu na:
- najniższą cenę wśród rowerów E-MTB w ofercie Czeskiego producenta Lovelec,
- 24 przełożenia oparte o przerzutki Shimano Altus,
- hydrauliczne hamulce tarczowe.
Wspomaganie do 25 km/h
Napęd elektryczny w rowerze Lovelec Atik jest aktywny do prędkości 25 km/h podczas pedałowania i dzięki temu spełnia przepisy ruchu drogowego. Możliwe jest poruszanie się ze wspomaganiem, wyłącznie do tej prędkości. To bezpieczna i komfortowa prędkość, zwłaszcza podczas poruszania się po mieście. Po jej przekroczeniu, rozpędzanie roweru jest możliwe, jednak bez wsparcia silnika. Rower nie zwalnia i nie hamuje samoczynnie. Naturalnie, w dowolnym momencie możliwa jest dezaktywacja wspomagania oraz poruszanie się rowerem bez wsparcia silnika. Dzięki temu, rower jest uniwersalny. Można jechać na nim z minimalnym wysiłkiem lub zrobić trening. Bądź też szybko podjechać pod górę i szybko z niej zjechać.
Rama wykonana z aluminium
Rama roweru została wykonana z aluminium. Dzięki wykorzystaniu tego materiału, możliwe jest stworzenie dość lekkiej, bardzo wytrzymałej ramy, o niebanalnym kształcie. Rama jest trwała i sztywna co sprawia, że rower będzie służył przez lata. Posiada on dobre właściwości jezdne i szybko reaguje na ruchy kierownicą, co jest istotne przy nagłym ominięciu dziury czy innej przeszkody. Maksymalny udźwig (waga roweru + bagaż + rowerzysta) wynosi 140 kg .
Mniej = więcej
Lovelec Atik to rower MTB z przednim amortyzatorem - Suntour XCE . Jest bardzo uniwersalny rower. Można się na nim poruszać zarówno w lesie jak również na jezdni czy drodze rowerowej. Amortyzator przedni (o skoku 100 mm ) sprawia, że jazda jest przyjemna i komfortowa. Jednocześnie siła mięśni nóg jest efektywnij przekazywana na koło niż w fullach MTB. Ponadto Lovelec Atik jest lżejszy od zbliżonych konstrukcji z podwójnym zawieszeniem.
Dobry napęd w rowerze, to rzecz najważniejsza
Lovelec Atik posiada 3x8 biegów. Za zmianę biegów odpowiedzialna jest tylna przerzutka Shimano Altus , zębatka tylna SunRace MFM567 13-34T i korba 42-34-24T . Za przeniesienie napędu na tylne koło odpowiedzialny jest łańcuch KMC, Z8 .
Lekka i prosta w obsłudze przerzutka
W rowerze Lovelec Atik zamontowana została przerzutka zewnętrzna Shimano Altus , która umożliwia zmianę biegów i regulację. Ponieważ obsługuje zewnętrzne zębatki, to możliwa jest zmiana zestopniowania przełożeń. W zależności od potrzeb użytkownika. Dodatkowo przerzutka zewnętrzna jest dość lekka, a jej konerwacja i regulacja jest nieskomplikowana.
Przemyślana konstrukcja tylnonapędowa
W tym rowerze zastosowano silnik tylny, który wspomaga rowerzystę do do 25 km/h . Silnik został zamontowany w tylnym kole i współpracuje z akumulatorem zależnie od wariantu / 36 V . Jedną z jego największych zalet jest bezpośrednie przeniesienie mocy silnika, wprost na oponę. Kolejna to mniejsze zużycie łańcucha (ponieważ silnik działa niezależnie od mocy z jaką pedałujemy). Montaż i demontaż koła z silnikiem jest niezwykle prosty, dzięki zastosowaniu hermetycznego złącza. Po uruchomieniu wspomagania i ruszeniu, poczujemy od razu mocne przyspieszenie. Można je porównać do wiatru, który zawiał nam w plecy. Jazda ze wspomaganiem to wspaniałe uczucie!
Silnik w piaście koła
W rowerze Lovelec Atik zastosowano silnik AKM zamontowany w piaście tylnego koła. Posiada moment obrotowy dochodzący do 40 Nm i 250W mocy nominalnej. Obsługa silnika odbywa się z wyświetlacza. 5-stopniowe wspomaganie można samodzielnie zmieniać, za poomocą przycisków +/-. Dzięki wbudowanemu wolnobiegowi, podczas jazdy bez wspomagania, tylne koło kręci się lekko, jak w tradycyjnym rowerze.
Jak ładować akumulator?
Po rozładowaniu akumulatora można go naładować w rowerze lub po wyjęciu z roweru. Zrobisz to za pomocą ładowarki (230V/2A) dołączonej do zestawu. Naładuje ona akumulator zależnie od wariantu do pełna w
około 12 godzin.
Regularne, częste doładowanie nie wpływa negatywnie na akumulator, ponieważ został wykonany w technologii litowo-jonowej. Po około 800 cyklach ładowania bateria powinna zachować 60-80% oryginalnej pojemności.
Pojemny akumulator, lepsze wyważenie roweru
Lovelec Atik został wyposażony w akumulator o pojemności zależnie od wariantu / 36 V umieszczony na ramie . Do zestawu dołączona jest ładowarka umożliwiająca ładowanie go w rowerze lub po wyjęciu z roweru. Z wyglądu przypomina zasilacz do laptopa, lecz jest nieco większa. Zasięg na w pełni naładowanym akumulatorze wynosi nawet zależnie od wariantu kilometrów. Akumulator wykonany w technologii litowo-jonowej daje możliwość naładowania go przy dowolnym stopniu rozładowania. Nie wypłynie to negatywnie na jego pojemność. Bateria jest zabezpieczona zamkiem (klucze w zestawie). Waga akumulatora zależy od jego pojemności (750Wh waży ~4,5 kg, a 280Wh ~2,8 kg).
Czytelny wyświetlacz LCD
W rowerze Lovelec Atik został zainstalowany wyświetlacz LCD. Pokazuje on istotne parametry jak stan naładowania baterii i aktualną prędkość oraz przebyty dystans. Służy także do zmiany trybu wspomagania.
Hamulec hydrauliczny TEKTRO T275
Tektro HD-T275 to aluminiowe, hydrauliczne hamulce tarczowe. Posiadają one 2-tłoczki i tarcze atribute , co zapewnia wysoką siłę hamowania. Niezależnie od tego czy jedziesz przez miasto w deszczowych warunkach, czy zwiedzasz lokalne szlaki, to hamulce Tektro HD-T275 zapewniają dobrą modulację siły hamowania, co podnosi Twoje bezpieczeństwo. Hamulce pracują na oleju mineralnym. Okładziny zastosowane w tym hamulcu to: E10.11
Wygoda i tłumienie nierówności
Przedni amortyzator Suntour XCE o skoku 100 mm sprawia, że jazda rowerem staje się dużo wygodniejsza. Amortyzacja sprężynowa umożliwia jazdę po nierównym asfalcie czy nieutwardzonych drogach bez utraty komfortu.
Funkcja WALK do 6 km/h
Rower Lovelec Atik posiada funkcję wspomagania do prędkości 6 km/h. Nazywana jest trybem WALK. Jest bardzo przydatna podczas prowadzenia roweru. Działa zarówno na płaskim terenie, jak również podczas prowadzenia pod wzniesienie czy na rampie rowerowej.