KTM Macina Prowler Prestige
Wspomaganie do 25 km/h
Napęd elektryczny w rowerze KTM Macina Prowler Prestige jest aktywny do prędkości 25 km/h podczas pedałowania i dzięki temu spełnia przepisy ruchu drogowego. Możliwe jest poruszanie się ze wspomaganiem, wyłącznie do tej prędkości. To bezpieczna i komfortowa prędkość, zwłaszcza podczas poruszania się po mieście. Po jej przekroczeniu, rozpędzanie roweru jest możliwe, jednak bez wsparcia silnika. Rower nie zwalnia i nie hamuje samoczynnie. Naturalnie, w dowolnym momencie możliwa jest dezaktywacja wspomagania oraz poruszanie się rowerem bez wsparcia silnika. Dzięki temu, rower jest uniwersalny. Można jechać na nim z minimalnym wysiłkiem lub zrobić trening. Bądź też szybko podjechać pod górę i szybko z niej zjechać.
Rama wykonana z karbonu
Rama roweru została wykonana z włókna węglowego. Wykorzystanie tego materiału umożliwia stworzenie bardzo lekkiej i wytrzymałej ramy o nietypowym kształcie. Carbon jest ręcznie układany w formie, co umożliwia miejscowe wzmocnienie konstrukcji oraz łatwiejsze uzyskanie skomplikowanego kształtu. Kolejnym atutem jest brak widocznych spawów, występujących w tanich, aluminiowych rowerach. Włókno karbonowe, dzięki swej sprężystości lepiej tłumi drgania, a jednocześnie jest odporne na uderzenia np. kamienii. Rama karbonowa o tej samej wytrzymałości jest (wyraźnie) lżejsza, niż jej aluminiowy odpowiednik.
Najlepszy rower górski
KTM Macina Prowler Prestige to rower elektryczny Enduro. W naszej opinii to najbardziej wszechstronna kategoria rowerów górskich. Dlaczego? Za sprawą typowego kąta główki ramy jaki możemy spotkać w rowerach Enduro. jest to wartość znajdująca się pomiędzy kategoriami Downhill oraz All Mountain. Łączy ze sobą to co najlepsze z obu kategorii. Możemy skorzystać z amortyzatora z większym skokiem (180 mm ), a jednocześnie rower lepiej podjeżdża pod wzniesienia. Koła w rozmiarze 27,5 cala, 29 cali sprawiają, że rower jest uniwersalną maszyną MTB. Na tym rowerze można wybrać się zarówno na jednodniowy trip lub dwutygodniowy bikepacking w górach.
Elektryczna zmiana biegów
Rower KTM Macina Prowler Prestige posiada 1x12 biegów sterowanych elektrycznie . Przerzutka tylna SRAM GX Eagle AXS została wyposażona w silnik elektryczny, który zmienia przełożenia płynniej i szybciej niż przerzutka na linkę. Jest także mniej podatna na rozregulowanie. Obsługuje ona zębatkę Sram GX Eagle XG-1275 10-52T . Z przodu zamontowano korbę KTM Trail ISIS 160 mm Q16 / Sram X-Sync 2 Eagle 36T Direct Mount , a za przeniesienie napędu na tylne koło odpowiedzialny jest łańcuch Sram NX Eagle 12s .
SRAM GX Eagle - sprawdzony napęd z nową kasetą 10-52T
Przerzutka tylna SRAM GX Eagle posiada te same sprawdzone technologie: X-HORIZON™, CAGE LOCK™, X-SYNC™, X-ACTUATION™ co dużo droższa SRAM XX1 Eagle. Obsługuje ona napęd jednorzędowy, z kasetą o ogromnej rozpiętości 10-52T . Tak duża różnica między największą, a najmniejszą zębatką daje wiele możliwości. Zarówno pokonywanie stromych podjazdów oraz uzyskiwanie sporych prędkości jest w zasięgu ręki, a w zasadzie nogi :) System CAGE LOCK™ pozwala na szybkie zablokowanie wózka przerzutki w pozycji „otwartej” i łatwy demontaż koła. Aby zmniejszyć szansę spadnięcia łańcucha, zęby przedniej zębatki zostały wyprofilowane w taki sposób, by pewnie trzymać go podczas jazdy po wybojach.
Pełnia możliwości i precyzyjna kontrola
Dzięki silnikowi centralnemu Bosch Performance CX Smart System możesz dojechać praktycznie wszędzie. To najbardziej uniwersalny i porządany rodzaj silnika montowany w rowerach elektrycznych. Pracuje płynnie, ma większy moment obrotowy od napędów w piaście tylnego koła i jest od nich bardziej czuły. Szybko reaguje na ukształtowanie terenu i sposób w jaki pedałujemy. Dzięki temu, że przenosi moc na koło poprzez łańcuch to wspomaganie jest bardzo płynne. Po pewnym czasie przestajemy zauważać, że silnik nas wspomaga, tylko czujemy swoje większe możliwości. Synchronizacja jest po prostu idealna! Jazda na KTM Macina Prowler Prestige do złudzenia przypomina jazdę na tradycyjnym rowerze, jednak jeździ się lżej. Silnik jest umieszczony nisko. Obniża to środek ciężkości roweru oraz korzystnie wpływa na zwrotność i kontrolę nad rowerem. Jednocześnie nie zmniejsza drastycznie prześwitu, tak potrzebnego podczas pokonywania większych przeszkód.
Najmocniejszy silnik Bosch’a w nowej odsłonie
Dzięki nowemu silnikowi Bosch Performance CX Smart System nie będziesz chciał zejść z tego roweru! Bosch CX Smart to najmocniejszy model silnika, tego producenta. Ta wersja jest wyposażona w standardową tarczę korby (zamiast małej tarczy i wewnętrznego przełożenia 2.5 x). Takie rozwiązanie sprawiło, że silnik pracuje jeszcze swobodniej i lżej. Wyjeżdżanie pod górę jest jeszcze prostsze za sprawą aż 85Nm momentu obrotowego. Bosch CX Smart System może wspomóc Cię nawet o 340% w najbardziej wymagających sytuacjach. Do dyspozycji mamy cztery tryby wspomagania oraz tryb automatyczny (eMTB), który inteligentnie monitoruje warunki jazdy i dobiera do nich moc wspomagania. To jednak nie wszystko. Tryb WALK (wspomaganie podczas prowadzenia roweru) także ma więcej mocy niż dotychczas! CX Smart System współpracuje z napędem 1x12 . Dzięki protokołowi komunikacji (wszystkie elementy systemu wspomagania rozmawiają ze sobą) masz do dyspozycji zupełnie nowe funkcjonalności. Pierwsza z nich to jazda bez konieczności montażu wyświetlacza. Umożliwia to przeniesienie elektroniki z wyświetlacza do LED Remote, który jest zamontowany na stałę. Kolejne funkcjonalności to aktualizacje oprogramowania sprzętowego Over The Air, współpraca z aplikacją Bosch Flow App, udostępnianie danych z wycieczki do Apple Health, a także dostosowanie momentu obrotowego osobno dla każdego z trybów wspomagania i wiele więcej. Bosch CX Smart System otwiera zupełnie nowe możliwości.
Kilka godzin albo mniej
KTM Macina Prowler Prestige został wyposażony w mocną ładowarkę Bosch 4A. Waży około 800 gramów, dlatego można ją łatwo zabrać ze sobą na rower. Żywotność baterii wynosi około 700 – 800 cykli. Po tym czasie akumulator powinien posiadać około 60 – 80 % oryginalnej pojemności. Zainteresowanych tym tematem, odsyłamy do artykułów w Bazie Wiedzy. Naładowanie akumulatora 750 Wh do poziomu 100% trwa
mniej niż 6 godzin!
Zasilanie z wnętrza ramy
Nowo zaprojektowana rama pozwoliła na umieszczenie akumulatora wewnątrz ramy. Dzięki temu KTM Macina Prowler Prestige na pierwszy rzut oka, nie wygląda na elektryka. Bardzo pozytywnie wpłynęło to na wyważenie roweru, a także na ochronę akumulatora. Jest on bowiem dodatkowo osłonięty przed warunkami atmosferycznymi oraz uderzeniami. Rower pracuje na napięciu 36 V . W pełni naładowana bateria (750 Wh ) pozwala na przejechanie nawet do 140 kilometrów na raz! Można ją naładować w ramie oraz po wyjęciu z ramy za pomocą ładowarki dołączonej do zestawu. Zainteresowanych informacjami dotyczącymi akumulatorów w rowerach, elektrycznych zachęcamy do przeczytania artykułów w naszej bazie wiedzy.
Najwytrzymalszy wyświetlacz Bosch na rynku
Wyświetlacz LCD Bosch Kiox posiada kolorowy ekran o przekątnej 1,9 cala i gwarantuje dobrą czytelność zarówno w pełnym słońcu jak i po zmroku. Podświetlenie automatycznie dostosowuje się do panującego oświetlenia. Kiox montowany jest do gniazda na mostku za pomocą bardzo mocnych magnesów. To bardzo zaawansowany wyświetlacz, który został pokryty szkłem Gorilla Glass (znanym z wyświetlaczy smartfonów), które lepiej chroni ekran od zarysowań i uszkodzeń. Poza dużą ilością funkcji i możliwością konfiguracji został także wyposażony w złącze USB, a także moduł Bluetooth (BLE). Współpracuje on na przykład z czujnikiem tętna firmy Polar (mocowany na klatce piersiowej). Dzięki temu możesz kontrolować swój puls podczas treningu oraz prędkość patrząc na jeden wyświetlacz, który znajduje się na kierownicy.
Wyhamuj niezwykle szybko
4-tłoczkowe hamulce Shimano serii M8120 potrafią zatrzymać rower w każdych warunkach. To najwyższy model przeznaczony dla zaawansowanych rowerzystów, montowany w dobrej klasy rowerach. Świetnie sprawdza się w rowerach Enduro / All Mountain. Nie ważne czy jedziesz 50 km/h po asfalcie czy w błotnistym terenie. Deore XT M8120 to mocne hamulce 4-tłoczkowe . Mają do dyspozycji tarcze w rozmiarze 203 mm / 180 mm . Dwupalcowa klamka z regulacją wychylenia Reach Adjust, pozwala ustawić odległość dźwigni od kierownicy, abyś zawsze mógł bezpiecznie się zatrzymać. Zaciski współpracują z okładzinami żywicznymi Shimano N03A / D03S lub metalicznymi D02S / N04C.
Pełna amortyzacja dla największej wygody i prędkości
Przednia amortyzacja powietrzna sprawia, że jazda rowerem staje się bardziej komfortowa. Podwójna amortyzacja to już czysta przyjemność. Przedni amortyzator (FOX Float 38 Performance ) pozwala na szybszą jazdę po nierównej drodze oraz podczas zjeżdżania w dół. Możliwa jest niezależna regulacja obu amortyzatorów.
Damper z prawdziwego zdarzenia
Tylny amortyzator (FOX DHX2 PerformanceElite 2Position ) w rowerze KTM Macina Prowler Prestige doskonale pomaga w tłumieniu nierówności oraz kamieni i korzeni podczas jazdy w terenie. Pozwala to zwiększyć średnią prędkość zjazdu lub poprawić komfort jazdy gdy jedziemy wyboistą drogą. Dzięki podwójnej amortyzacji będziesz mógł robić na rowerze rzeczy, o których wcześniej nawet nie pomyślałeś! Zawieszenie posiada 180 mm skoku.
Regulowana sztyca - FOX Transfer Performance
FOX Transfer Performance internal to sztyca regulowana typu dropper przeznaczona do rowerów górskich. Cechuje się ona ponadprzeciętną kulturą pracy oraz wytrzymałością, a wewnętrzne prowadzenie przewodu sprawia, iż rower wygląda nowocześniej, a sam przewód jest odporniejszy na uszkodzenia mechaniczne. Sztyca pozwala dobrać właściwą wysokość siodełka w trakcie jazdy. Jest to niezwykle ważne podczas szybkich zmian, podjeżdżania, zjeżdżania oraz skoków. Jej obecność w rowerze podnosi komfort jazdy i zapewnia lepszą kontrolę nad rowerem.
Funkcja WALK do 6 km/h
Rower KTM Macina Prowler Prestige posiada funkcję wspomagania do prędkości 6 km/h. Nazywana jest trybem WALK. Jest bardzo przydatna podczas prowadzenia roweru. Działa zarówno na płaskim terenie, jak również podczas prowadzenia pod wzniesienie czy na rampie rowerowej.
Właściwa wysokość siodełka? Zawsze!
Stromy podjazd, szybki zjazd. Powtórka. To chleb codzienny rowerów górskich. Aby najefektywniej wykorzystać moc naszych mięśni, siodełko musi być ustawione odpowiednio wysoko. Aby uzyskać lepszą kontrolę nad rowerem podczas zjazdu, trzeba je odpowiednio obniżyć. Gdybyś miał to robić ręcznie, za pomocą kluczy, to spędzał byś tyle samo czasu z kluczem w ręku co na szlaku. Niby można, tylko po co? Przecież można lepiej! Właśnie taki problem rozwiązuje sztyca regulowana (ang. dropper), w którą został wyposażony ten rower. Dzięki niej podnoszenie i opuszczanie siodełka jest łatwe, płynne i może odbywać się w trakcie jazdy. Co najważniejsze: bez użycia narzędzi! Zrobisz to za pomocą manetki zainstalowanej na kierownicy, a wewnętrzna budowa sztycy nie pozwala na obracanie się siodełka. Każdy kto choć raz spróbował jeździć rowerem ze sztycą regulowaną nie chce wracać do czasów gdy jej nie miał!