Haibike AllMtn 7
Ekspert poleca Haibike AllMtn 7 ze względu na:
- wysokiej klasy amortyzacja powietrzna FOX Float Performance o skoku 160 mm, bardzo mocne 4-tłoczkowe hamulce Magura MT7 oraz precyzyjną przerzutkę SRAM GX 1x12
- koła „mullet” (29”/27,5”) poprawiające stabilność roweru na podjazdach i zjazdach,
- silnik z najwyższej serii Yamaha PW-X3 aż 85 Nm momentu obrotowego i pojemna bateria 720 Wh, zapewnia mocne wsparcie podczas jazdy i duży zasięg
Wspomaganie do 25 km/h
Elektryczny napęd w rowerze Haibike AllMtn 7 działa aktywnie do osiągnięcia prędkości 25 km/h podczas pedałowania, co jest zgodne z przepisami ruchu drogowego. Rower oferuje wsparcie tylko do tej konkretnej prędkości, co zapewnia bezpieczne i komfortowe poruszanie się w miejskich warunkach. Po przekroczeniu tej prędkości nadal można kontynuować jazdę, ale bez aktywnego wsparcia silnika. Rower nie zwalnia, ani nie hamuje automatycznie, co pozwala na utrzymanie prędkości i płynnej jazdy. Oczywiście istnieje możliwość dezaktywacji wspomagania w dowolnym momencie i jazdę rowerem bez wspomagania. Dzięki temu, jest uniwersalny. Można jechać na nim z minimalnym wysiłkiem lub zrobić trening. Bądź też szybko podjechać pod górę i szybko z niej zjechać.
Rama wykonana z aluminium
Rama roweru Haibike AllMtn 7 została wykonana z aluminium, co umożliwiło stworzenie lekkiej i wytrzymałej ramy o unikalnym kształcie. Aluminium gwarantuje trwałość i sztywność ramy, co przekłada się na długą żywotność roweru. Rama wykazuje doskonałe właściwości jezdne, błyskawicznie reagując na ruchy kierownicą, gdy jedziesz po trasie lub omijasz przeszkody czy dziury. Maksymalny udźwig roweru (łączna waga roweru, bagażu i rowerzysty), wynosi 120 kg .
Full ze sportowym zacięciem
Haibike AllMtn 7 to rower elektryczny zaliczany do kategorii All Mountain i przeznaczony do ekstremalnej jazdy w terenie. Posiada pełne zawieszenie o imponującym skoku 160 mm oraz kąt główki ramy i geometrię, które gwarantują dobre prowadzenie roweru podczas jazdy w terenie. Zastosowanie kół w rozmiarze 27,5 cala, 29 cali , zapewnia stabilność i pewność prowadzenia, umożliwiając jednocześnie szybkie i zwinne manewry. Haibike AllMtn 7 doskonale sprawdza się na długich technicznych podjazdach, oferując wydajność i duży skok zawieszenia. Pokonywanie zjazdów dostarcza niezapomnianych wrażeń i radości, a rower utrzymuje pewną i stabilną pozycję, zapewniając jednocześnie szybkość i precyzję skrętu. Z odpowiednio dobraną ilością przełożeń (1x12 ), rower umożliwia pokonywanie stromych podjazdów, a aktywacja najmocniejszego trybu wspomagania sprawia, że nawet najtrudniejsze wzniesienia stają się teraz osiągalne.
Dobry napęd w rowerze, to rzecz najważniejsza
Haibike AllMtn 7 posiada 1x12 biegów. Za zmianę biegów odpowiedzialna jest tylna przerzutka Sram GX Eagle , zębatka tylna Sram Eagle PG1230 11-50T i korba Haibike Components The Crank ++ . Za przeniesienie napędu na tylne koło odpowiedzialny jest łańcuch .
SRAM GX Eagle - sprawdzony napęd z nową kasetą 1x12
Przerzutka tylna SRAM GX Eagle korzysta z tych samych sprawdzonych technologii, co znacznie droższa SRAM XX1 Eagle. Są to m.in X-HORIZON™, CAGE LOCK™, X-SYNC™, X-ACTUATION™. Jest ona przeznaczona do obsługi napędu jednorzędowego, z kasetą o imponującej rozpiętości 11-50T . Tak duża rozpiętość przełożeń oferuje szerokie możliwości, zarówno w pokonywaniu stromych podjazdów jak i w uzyskiwaniu wysokich prędkości. System CAGE LOCK™ pozwala na szybkie zablokowanie wózka przerzutki w pozycji "otwartej" i łatwy demontaż koła. Aby zminimalizować ryzyko spadnięcia łańcucha, przednia zębatka kasety została wyprofilowana, w taki sposób (technologia X-SYNC), aby pewnie utrzymać go podczas jazdy po nierównościach terenu.
Pełnia możliwości i precyzyjna kontrola
Dzięki silnikowi centralnemu Yamaha PW-X3 , podróżowanie na Haibike AllMtn 7 możliwe jest praktycznie w każdym terenie. To najbardziej wszechstronny i najlepszy rodzaj silnika stosowany w rowerach elektrycznych. Jego działanie jest płynne, a do tego oferuje większy moment obrotowy niż napędy w piaście tylnego czy przedniego koła. Charakteryzuje się większą czułością na rozpoczęcie pedałowania. Szybko reaguje na zmieniający się teren oraz kadencję. Moc jest przenoszona na koło za pośrednictwem łańcucha, co sprawia, że wspomaganie jest niezwykle płynne. Po pewnym czasie użytkownik przestaje zauważać, że silnik pomaga mu w pedałowaniu, skupiając się jedynie na jeździe. Synchronizacja działania jest po prostu doskonała! Jazda na rowerze Haibike AllMtn 7 przypomina jazdę na zwykłym rowerze, ale jest znacznie lżejsza. Silnik umieszczony jest nisko, co obniża środek ciężkości roweru, korzystnie wpływając na zwrotność i kontrolę. Jednocześnie nie zmniejsza drastycznie prześwitu, co jest istotne podczas pokonywania większych przeszkód.
Przenośna i mocna ładowarka elektryczna
Do roweru dołączona jest ładowarka 4A. Jest kompaktowa i można nią naładować akumulator w biurze, czy mieszkaniu (po zdemontowaniu baterii z roweru), a także zaparkować rower w garażu i wpiąć do go ładowania (bez demontażu baterii). Po 800 cyklach ładowania, akumulator powinien utrzymać około 60 – 80% nominalnej pojemności. Więcej informacji w temacie ładowania i użytkowania akumulatora zostało zwarte w instrukcji dołączonej do roweru. Przybliżony czas ładowania akumulatora 720 Wh do poziomu 100% wynosi
około 5 godzin!
Zasilanie z wnętrza ramy
Innowacyjny design ramy pozwolił na umieszczenie akumulatora w jej wnętrzu. Dzięki temu Haibike AllMtn 7 na pierwszy rzut oka, w ogóle nie wygląda na "elektryka". Bardzo pozytywnie wpłynęło to na wyważenie roweru, a także na ochronę akumulatora, gdyż jest on osłonięty przed warunkami atmosferycznymi oraz chroniony przed uderzeniami. Napęd elektryczny pracuje na napięciu 36 V . W pełni naładowana bateria (720 Wh ) pozwala na przejechanie nawet do 140 kilometrów na raz! Można ją naładować za pomocą ładowarki dołączonej do zestawu. Zainteresowanych informacjami dotyczącymi akumulatorów w rowerach elektrycznych, zachęcamy do przeczytania artykułów w naszej bazie wiedzy.
Minimalistyczny, sportowy wyświetlacz eMTB
Interface X to nowoczesny i minimalistyczny wyświetlacz od Yamahy, stworzony specjalnie z myślą o użytkownikach rowerów eMTB. Jego design jest minimalistyczny. Domyślnie zapewnia on dostęp wyłącznie do najistotniejszych funkcji. Tych, które są niezbędne podczas jazdy, ale ma asa w rękawie dla osób, które chcą wiedzieć więcej. Interface X został wyposażony w technologie Bluetooth LE, jak i ANT+. Dzięki temu oferuje możliwość łączenia się z urządzeniami takimi jak Sigma, Echowell czy Garmin, co pozwala na wyświetlanie jeszcze większej ilości informacji na zewnętrznym ekranie. Ponadto, jest on kompatybilny z aplikacjami takimi jak Echowell e-Sync Connection (iOS/Android), z użyciem połączenia Bluetooth. Dzięki temu rowerzysta może korzystać z dodatkowych parametrów jazdy w sposób wygodny i nowoczesny. Zestaw do sterowania składa się z wyświetlacza LED, który prezentuje aktualny tryb wspomagania i stan naładowania akumulatora oraz manipulatora z przyciskami umieszczonymi po lewej stronie kierownicy. Jego kompaktowe rozmiary i sposób montażu pozwalają zachować uporządkowany kokpit, co wyróżnia go spośród innych systemów. Dodatkowo, wyświetlacz wyposażono w zintegrowany port USB (max. 5V/1A), pozwalający na ładowanie urządzeń takich jak smartfon czy nawigacja oraz diagnostykę systemu.
Hamulce czterotłoczkowe Magura MT7
Magura MT7 to najwyższy model z serii czterotłoczkowych hamulców tej firmy, stworzony do enduro i downhill’u. Sprawdza się on w sytuacjach gdy potrzebne jest uzyskanie maksymalnej mocy hamowania w ułamku sekundy. I robi to praktycznie bez wysiłku ze strony rowerzysty. MT7 to bardzo mocny, a jednocześnie lekki jak piórko hamulec. Do budowy zacisków wykorzystano zaawansowane i lekkie materiały jak stopy aluminium, a do klamek kompozyt Magura Carbotecture. W hamulcach Magura MT7 zastosowano technologię Easy Bleed, dzięki czemu wymiana oleju mineralnego jest bardzo prosta. Klamki posiadają regulację odległości od kierownicy. Kompatybilne okładziny: Magura 9P.
FOX 36 Float Performance
FOX 36 Float Performance to połączenie zaawansowanej technologii, doskonałej wydajności i solidnej konstrukcji. To niesamowity amortyzator spełniający najwyższe oczekiwania miłośników jazdy górskiej. Widelec ten został stworzony, aby sprostać wyzwaniom najbardziej wymagających tras, zapewniając rowerzyście pełną kontrolę i komfort podczas zjazdów. Skok amortyzatora wynosi: 160 mm i współpracuje on z kołami w rozmiarze 27,5 cala, 29 cali . Niezwykła responsywność i precyzyjne tłumienie są możliwe dzięki zastosowania tłumika FIT4. Dzięki tej technologii, amortyzator FOX 36 reaguje błyskawicznie na wszelkie nierówności terenu, eliminując drgania i zapewniając płynność jazdy nawet w najbardziej wymagających warunkach. Jego obsługa jest bardzo łatwa nawet jeśli to Twój pierwszy kontakt z amortyzatorem premium. Dodatkowo posiada on tzw. lockout (możliwość zablokowania pracy amortyzatora np. podczas pedałowania). FOX 36 Float Performance to nie jest zwykły widelec, to innowacyjne rozwiązanie dla wymagających riderów, gotowe sprostać każdemu wyzwaniu na trasie.
Pełna amortyzacja dla największej wygody i prędkości
Amortyzator przedni w rowerze pełni kilka istotnych funkcji, dlaczego dobrze go mieć w rowerze? Ponieważ podnosi komfort jazdy, absorbuje wstrząsy i nierówności terenu, co przekłada się na zwiększenie komfortu jazdy. Podczas jazdy po wybojach, leśnym szlakiem lub polną drogą pozwala oponom lepiej przylegać do podłoża, co podnosi przyczepność kół roweru. Damper doskonale pomaga w tłumieniu nierówności, „wygładzeniu nawierzchni”. Umożliwia także dalsze i mocniejsze skoki, dzięki wytłumieniu nagłego odbiciu przy lądowaniu utrzymuje rower w stabilnej pozycji. Dodatkowo, damper minimalizuje możliwość (1) dobijania amortyzatora, które może występować podczas szybkiego zjazdu w bardzo trudnym terenie, (2) pompowania podczas pedałowania pod wzniesienie. Posiada możliwość dostosowywania poziomu tłumienia, co pozwala na dostosowanie pracy zawieszenia do własnych preferencji i warunków terenowych. Dzięki damperowi, jazda rowerem staje się bardziej kontrolowana, komfortowa i efektywna, przynosząc korzyści zarówno na trasach górskich, jak i podczas codziennych przejażdżek. W rowerze Haibike AllMtn 7 zamontowano przedni amortyzator FOX 36 Float Performance Luft 160 Lockout oraz tylny amortyzator FOX Float DPS Performance EVOL LV Trunnion (damper). Zawieszenie posiada 160 mm skoku.
Damper z prawdziwego zdarzenia
Damper doskonale pomaga w tłumieniu nierówności, „wygładzeniu nawierzchni”. Umożliwia także dalsze i mocniejsze skoki, dzięki wytłumieniu nagłego odbicia przy lądowaniu utrzymuje rower w stabilnej pozycji. Dodatkowo, damper minimalizuje możliwość (1) dobijania amortyzatora, które może występować podczas szybkiego zjazdu w bardzo trudnym terenie, (2) pompowania podczas pedałowania pod wzniesienie. Posiada możliwość dostosowywania poziomu tłumienia, co pozwala na dostosowanie pracy zawieszenia do własnych preferencji i warunków terenowych. Dzięki damperowi, jazda rowerem staje się bardziej kontrolowana, komfortowa i efektywna, przynosząc korzyści zarówno na trasach górskich, jak i podczas codziennych przejażdżek. W rowerze Haibike AllMtn 7 zamontowano tylny amortyzator (FOX Float DPS Performance EVOL LV Trunnion ). Zawieszenie posiada 160 mm skoku.
Dropper-Post Remote - sztyca regulowana
Dropper-Post Remote to zaawansowana sztyca regulowana, która znacząco podnosi wydajność i komfort jazdy rowerem górskim. Dzięki temu innowacyjnemu rozwiązaniu, możesz dynamicznie dostosowywać wysokość siodełka w trakcie jazdy. Sztyca Dropper-Post Remote cechuje się solidną konstrukcją i precyzyjnym działaniem. Mechanizm regulacji działa sprawnie, umożliwiając szybkie opuszczanie i podnoszenie siodełka za pomocą wygodnej dźwigni umieszczonej na kierownicy. To szczególnie przydatne podczas technicznych zjazdów, gdzie niska pozycja siodła zwiększa kontrolę i bezpieczeństwo. Dropper-Post Remote to lepsza ergonomia jazdy zarówno pod górę jak i w dół. Sztyca regulowana Dropper to absolutny "must-have" w rowerze każdego entuzjasty off-road'u.
Funkcja WALK do 6 km/h
Rower Haibike AllMtn 7 posiada funkcję wspomagania prowadzenia roweru do prędkości 6 km/h. Najczęściej jest nazywana trybem WALK. Działa on zarówno na płaskim terenie, jak również podczas prowadzenia pod wzniesienie, czy schody z rampą rowerową.