Merida ESilex 400
Nadjeżdża nowy szutrowy przecinak! Merida eSilex to połączenie dwóch najmocniejszych rowerowych trendów: roweru elektrycznego z rowerem gravelowym. Nowy model wykorzystuje wiele rozwiązań znanych z Meridy Silex, jednego z czołowych graveli na świecie, i wzmacnia je umieszczonym w tylnej piaście silnikiem elektrycznym niemieckiej firmy Mahle, której logo można zobaczyć m.in. na bolidach F1 Ferrari. Duży zasięg roweru zapewnia bateria o pojemności 250 Wh umieszczona w dolnej rurze. Na drogach i bezdrożach sprawdzi się mocna aluminiowa rama z wygodną geometrią, tłumiący drgania karbonowy widelec i osprzęt Shimano GRX stworzony z myślą o gravelowej jeździe. Z eSileksem największym ograniczeniem będzie Twoja wyobraźnia. Ruszaj przed siebie z nową mocą!
Działa ze wspomaganiem do 25 km/h
Rower elektryczny Merida ESilex 400 jest zgodny z przepisami ruchu drogowego, co oznacza, że mogą Państwo jeździć z użyciem wspomagania elektrycznego maksymalnie do 25 km/h. Jest to bezpieczna i komfortowa prędkość zwłaszcza podczas poruszania się po mieście. Naturalnie, w dowolnym momencie możliwa jest dezaktywacja wspomagania oraz poruszanie się rowerem wyłącznie pedałując. Merida ESilex 400 nie ma możliwości poruszania się z silnikiem bez pedałowania.
Shimano GRX RX400 - gravelowa przerzutka 2x10
Nowa, dedykowana do rowerów gravelowych grupa Shimano GRX sprawia, że jazda zarówno po asfalcie jak i w terenie jest czystą przyjemnością. Nie jest to grupa szosowa albo górska z „nową naklejką”. To osprzęt zaprojektowany od nowa z użyciem dopracowanych technologii. Dzięki Shimano GRX RX400 odkryjesz zupełnie nowe szlaki. Zawsze zastanawiałeś się dokąd prowadzi ta droga w lesie, koło której zawsze przejeżdżałeś szosą? Skręć w nią i przekonaj się sam! SHIMANO GRX RX400 posiada zintegrowany mechanizm stabilizatora łańcucha (RD+) który napina łańcuch, aby nie skakał na nierównościach. Zmniejsza to ryzyko spadania łańcucha oraz przekłada się na bardziej precyzyjną zmianę przełożeń. Stabilizację można wyłączyć za pomocą przełącznika zlokalizowanego na wózku przerzutki.
Ogromne możliwości i pełna kontrola nad rowerem
Dzięki silnikowi centralnemu Mahle X35 HUB Drive możesz dojechać praktycznie wszędzie. Silnik centralny to najbardziej uniwersalny i wydajny rodzaj silnika jaki montuje się w rowerach elektrycznych. Pracuje on płynnie i szybko reaguje na sposób pedałowania. Uruchomiony silnik działa jako integralne wsparcie dla rowerzysty, ponieważ przenoszenie mocy na koło odbywa się poprzez łańcuch. Na tym rowerze jeździ się dokładnie tak, jak na tradycyjnym jednak dużo lżej. Po wyłączeniu nie generuje on dużego, dodatkowego oporu. Wspomaganie działa tak płynnie, że po pierwszej przejażdżce stracą Państwo zainteresowanie tradycyjnymi rowerami. Silnik Mahle X35 HUB Drive jest umieszczony bardzo nisko. Obniża to środek ciężkości całego roweru oraz korzystnie wpływa na zwrotność i kontrolę nad rowerem.
36 V system zasilania
Silnik roweru Merida ESilex 400 jest zasilany napięciem 36 V , dzięki czemu napęd ma wyższą sprawność, a co za tym idzie większy zasięg w porównaniu do zestawów pracujących na niższym napięciu.
Solidne zasilanie roweru
Posiadając akumulator naładowany do pełna, mogą Państwo przejechać nawet do do 50 kilometrów na raz! Jego pojemność wynosi 250 Wh . Pracuje on na napięciu 36 V i został umieszczony wewnątrz ramy . Dzięki temu rower na pierwszy rzut oka, nie wygląda na elektryka. Akumulator jest wykonany w technologii litowo-jonowej. Nie posiada efektu pamięci oraz waży zaledwie kilka kilogramów. Można go doładować w dowolnym momencie bez obawy o zmniejszenie pojemności. Jest on zamykany na kluczyk (w zestawie), dlatego dostęp do niego będzie miał tylko właściciel. Jak go naładować? Za pomocą ładowarki dołączonej do roweru. Ładowanie jest możliwe zarówno z akumulatorem w ramie, jak też po wyjęciu go z roweru. Osoby zainteresowane informacjami dotyczącymi obliczania realnego zasięgu oraz parametrów dotyczących akumulatorów w rowerach elektrycznych zachęcamy do przeczytania artykułu pt „Ile kilometrów mogę przejechać na pełnej baterii?”, który znajduje się w naszej bazie wiedzy.
Shimano GRX RX400 - hydrauliczny hamulec gravelowy
Hydrauliczne hamulce tarczowe SHIMANO GRX RX400 to model o niskoprofilowej konstrukcji z mocowaniem typu Flat Mount, który jest bratem bliźniakiem hamulców spotykanych w rowerach szosowych. Został on przetestowany przez wielu rowerzystów. Jest to więc sprawdzony hamulec, o dużej sile hamowania, która jest bardzo potrzebna podczas jazdy w terenie. Przecież do tego gravel został stworzony! Zatem, dobrze mieć w gravelu hamulce, które sprostają wszystkim wyzwaniom, napotkanym na Twojej drodze. Ponieważ GRX RX400 to hamulec hydrauliczny to wymiana koła czy dętki jest niezwykle prosta i nie wymaga późniejszego ustawiania klocków hamulcowych jak ma to miejsce przy zastosowaniu hamulców szczękowych. Hamulce współpracują żywicznymi klockami K03S, L03A oraz metalicznymi K04S.