Lovelec Alkor
Działa ze wspomaganiem do 25 km/h
Rower elektryczny Lovelec Alkor jest zgodny z przepisami ruchu drogowego, co oznacza, że mogą Państwo jeździć z użyciem wspomagania elektrycznego maksymalnie do 25 km/h. Jest to bezpieczna i komfortowa prędkość zwłaszcza podczas poruszania się po mieście. Naturalnie, w dowolnym momencie możliwa jest dezaktywacja wspomagania oraz poruszanie się rowerem wyłącznie pedałując. Lovelec Alkor nie ma możliwości poruszania się z silnikiem bez pedałowania.
Mniej znaczy więcej
Lovelec Alkor jest rowerem MTB z przednim amortyzatorem - Suntour XCT . Jest najbardziej uniwersalnym rowerem, który sprawdzi się zarówno w terenie górskim, w lesie, czy na drodze asfaltowej. Dzięki zastosowaniu przedniej amortyzacji, siła mięśni jest efektywnie przekazywana na koło. Rower jest lżejszy od podobnych konstrukcji z podwójnym zawieszeniem. Przedni amortyzator posiada skok równy 100 mm .
Lekka i prosta w obsłudze przerzutka
W rowerze Lovelec Alkor znajdziesz przerzutkę zewnętrzną Shimano Acera , która zapewnia precyzję zmiany biegów i łatwość regulacji. Dzięki temu, że obsługuje zewnętrzne zębatki, możliwa jest zmiana zestopniowania przełożeń w zależności od potrzeb użytkownika. Dodatkowo przerzutka zewnętrzna jest lekka i prosta w konserwacji.
Z nim wiatr zawsze wieje w plecy.
Lovelec Alkor posiada silnik wspomagający rowerzystę do 25 km/h , pracujący na napięciu 36 V . Silnik jest umieszczony w piaście tylnego koła. Jego największe zalety to umieszczenie silnika w kole posiadającym większą przyczepność oraz dłuższa żywotność łańcucha (ponieważ działa niezależnie od niego w przeciwieństwie do napędu centralnego). Przekazuje on moc bezpośrednio na oponę. Montaż i demontaż koła z silnikiem jest niezwykle prosty dzięki zastosowaniu hermetycznego złącza. A po uruchomieniu wspomagania od razu poczujemy przyspieszenie. To uczucie można porównać do chwil gdy wiatr wieje nam w plecy.
Silnik w piaście koła
W rowerze Lovelec Alkor zastosowano silnik AKM zamontowany w piaście tylnego koła. Posiada moment obrotowy dochodzący do 40 Nm i 250W mocy nominalnej. Obsługa silnika odbywa się z wyświetlacza. 5-stopniowe wspomaganie można samodzielnie zmieniać, za poomocą przycisków +/-. Dzięki wbudowanemu wolnobiegowi, podczas jazdy bez wspomagania lub przerw w pedałowaniu - tylne koło kręci się lekko jak w tradycyjnym rowerze.
36 V system zasilania
Silnik roweru Lovelec Alkor jest zasilany napięciem 36 V , dzięki czemu napęd ma wyższą sprawność, a co za tym idzie większy zasięg w porównaniu do zestawów pracujących na niższym napięciu.
Solidne zasilanie roweru
Posiadając akumulator naładowany do pełna, mogą Państwo przejechać nawet do do 70 kilometrów na raz! Jego pojemność wynosi 396 Wh . Pracuje on na napięciu 36 V i został umieszczony wewnątrz ramy . Dzięki temu rower na pierwszy rzut oka, nie wygląda na elektryka. Akumulator jest wykonany w technologii litowo-jonowej. Nie posiada efektu pamięci oraz waży zaledwie kilka kilogramów. Można go doładować w dowolnym momencie bez obawy o zmniejszenie pojemności. Jest on zamykany na kluczyk (w zestawie), dlatego dostęp do niego będzie miał tylko właściciel. Jak go naładować? Za pomocą ładowarki dołączonej do roweru. Ładowanie jest możliwe zarówno z akumulatorem w ramie, jak też po wyjęciu go z roweru. Osoby zainteresowane informacjami dotyczącymi obliczania realnego zasięgu oraz parametrów dotyczących akumulatorów w rowerach elektrycznych zachęcamy do przeczytania artykułu pt „Ile kilometrów mogę przejechać na pełnej baterii?”, który znajduje się w naszej bazie wiedzy.
Ładowanie akumulatora
W zestawie z Lovelec Alkor znajdą Państwo ładowarkę 230V/2A, która naładuje akumulator do pełna w kilka godzin. Częste ładowanie nie wpływa negatywnie na akumulator. Po 700 – 800 cyklach ładowania bateria powinna zachować około 60-80% oryginalnej pojemności. Osobom zainteresowanym polecamy nasz artykuł pt. "Jak użytkować baterię w rowerze elektrycznym?", który znajduje się w Bazie Wiedzy.
Prosty i czytelny wyświetlacz LCD
W rowerze Lovelec Alkor został zainstalowany wyświetlacz LCD. Może on pokazywać takie parametry jak stan naładowania baterii i stopień wspomagania.
Pełna kontrola nad mocą hamowania
Tarczowe hamulce hydrauliczne nie boją się deszczu oraz trudnych warunków. Będą w nich hamować mocniej i pewniej niż inne konstrukcje, a do tego nie zużyją obręczy! Zastosowanie płynu zamiast linki umożliwia płynną regulację siły hamowania co wypływa na bezpieczeństwo. Ponadto klocki w hamulcach tarczowych wystarczają na dłużej co obniża koszt użytkowania roweru.
Wygodna jazda dzięki tłumieniu drgań - Suntour XCT
Dzięki temu amortyzatorowi jazda rowerem stanie się dużo wygodniejsza. Od teraz możesz jeździć po nierównym asfalcie czy nieutwardzonych drogach i odczuwać komfort. Podczas jazdy na Lovelec Alkor odciążasz swoje stawy oraz dłonie.