KTM MACINA Sprint
Działa ze wspomaganiem do 25 km/h
Rower elektryczny KTM MACINA Sprint jest zgodny z przepisami ruchu drogowego, co oznacza, że mogą Państwo jeździć z użyciem wspomagania elektrycznego maksymalnie do 25 km/h. Jest to bezpieczna i komfortowa prędkość zwłaszcza podczas poruszania się po mieście. Naturalnie, w dowolnym momencie możliwa jest dezaktywacja wspomagania oraz poruszanie się rowerem wyłącznie pedałując. KTM MACINA Sprint nie ma możliwości poruszania się z silnikiem bez pedałowania.
Radość to czas spędzony w ulubiony sposób
Z KTM MACINA Sprint każda wycieczka będzie u Ciebie wywoływała uśmiech i przywoływała te same emocje co pierwsza, samodzielna jazda rowerem. Dlaczego? Bo jazda na tym rowerze to czysta przyjemność. Nie tylko można dojechać na nim dalej dzięki zastosowaniu dobrej jakości komponentów, ale też będzie to wygodna jazda dzięki praktycznym dodatkom (o tym piszemy nieco niżej).
Shimano Alivio M3100 - przerzutka tylna
Przerzutka Shimano Alivio M3100 zaprojektowana została do bardziej agresywnej jazdy. Dla tego jest tak często montowana w rowerach górskich. Bardzo dobrze sprawdza się tam, gdzie potrzebna jest szybka, precyzyjna zmiana biegów oraz prostota budowy przekładająca się na bezproblemową eksploatacje. Dzięki technologii Shadow RD przerzutka mniej wystaje poza obrys roweru co sprawia, że jest mniej podatna na uszkodzenia. Współpracuje z manetką wyposażoną w system RapidFire Plus, który pozwala zredukować biegi, o 3 za jednym naciśnięciem manetki.
Ogromne możliwości i pełna kontrola nad rowerem
Dzięki silnikowi centralnemu Bosch Performance CX (gen. 4) możesz dojechać praktycznie wszędzie. Silnik centralny to najbardziej uniwersalny i wydajny rodzaj silnika jaki montuje się w rowerach elektrycznych. Pracuje on płynnie i szybko reaguje na sposób pedałowania. Uruchomiony silnik działa jako integralne wsparcie dla rowerzysty, ponieważ przenoszenie mocy na koło odbywa się poprzez łańcuch. Na tym rowerze jeździ się dokładnie tak, jak na tradycyjnym jednak dużo lżej. Po wyłączeniu nie generuje on dużego, dodatkowego oporu. Wspomaganie działa tak płynnie, że po pierwszej przejażdżce stracą Państwo zainteresowanie tradycyjnymi rowerami. Silnik Bosch Performance CX (gen. 4) jest umieszczony bardzo nisko. Obniża to środek ciężkości całego roweru oraz korzystnie wpływa na zwrotność i kontrolę nad rowerem.
Najmocniejszy silnik Bosch’a w nowej odsłonie
Dzięki nowemu silnikowi Bosch Performance CX (gen 4) nie będą Państwo chcieli zsiąść z tego roweru! Bosch CX to najmocniejszy model silnika, tego producenta. Posiada aż 75 Nm momentu obrotowego. Autoryzowany serwis może zwiększyć wartość momentu obrotowego do 85Nm - opcja płatna. Nowa wersja jest od teraz wyposażona w tarczę w standardowym rozmiarze. Zrezygnowano z wewnętrznego przełożenia (2.5 x) co umożliwia zamontowanie zębatki w standardowym rozmiarze. Wyjeżdżanie pod wzniesienia z nowym silnikiem będzie jeszcze prostsze. Bosch CX zapewnia nawet do 340% wspomagania w najbardziej wymagających sytuacjach. Oczywiście dalej mamy do dyspozycji tryb automatyczny (eMTB). To jednak nie wszystko. Silnik ma także mniejsze wymiary oraz wagę (zaledwie 2,9 kg). Sprawia to, że rower będzie jeszcze lżejszy i bardziej zwinny. Silnik wspiera dwie nowe technologie. Pierwsza z nich to E-Live Valve opracowany ze współpracy z FOX’em. Dzięki niemu amortyzator i damper automatycznie dostosowują się w ułamku sekundy do terenu, w którym się porusza (wymaga zastosowania stosownej amortyzacji marki FOX). Silnik ten współpracuje także z systemem 12-rzędowym SRAM Eagle poprzez możliwość zamontowania zębatki X-Sync 2.
36 V system zasilania
Silnik roweru KTM MACINA Sprint jest zasilany napięciem 36 V , dzięki czemu napęd ma wyższą sprawność, a co za tym idzie większy zasięg w porównaniu do zestawów pracujących na niższym napięciu.
Kompaktowy wyświetlacz Bosch’a do rowerów MTB
Rower KTM MACINA Sprint został wyposażony w znany i sprawdzony wyświetlacz LCD Bosch Purion. Charakteryzuje go czytelność oraz kompaktowy rozmiar, a także umieszczenie przycisków i panelu LCD w jednej obudowie. Jest on zamontowany po lewej stronie kierownicy. Jego niewielkie rozmiary sprawiają, że producenci rowerów eMTB tak chętnie montują go w swoich maszynach. W trudnym terenie potrzebujemy wyświetlacza, który pokaże niezbędne parametry, a w razie upadku lub złej pogody - nic mu się nie stanie. Panel LCD jest czytelny nawet w pełnym słońcu. Bosch Purion pokazuje następujące parametry jazdy: prędkość chwilową oraz dzienny i całkowity przebieg roweru, stopień naładowania akumulatora oraz przyciski do zmiany trybu oraz włącznik wspomagania WALK z prędkością maks. 6 km/h (do prowadzenia roweru). Został on wyposażony także w podświetlenie pozwalające na komfortowe użytkowanie wspomagania nawet po zmroku. Więcej informacji znajdą Państwo naszej instrukcji obsługi tego wyświetlacza w postaci filmu.
Dobry i prosty w obsłudze hamulec tarczowy
Shimano MT200 to bardzo dobry rodzaj hamulca dla początkujących rowerzystów. Zostały one wykonane w technologii One Way Bleeding (znanej z dużo droższych modeli), która zwiększa żywotność, wydajność oraz ułatwia obsługę serwisową. Dwupalcowa dźwignia z regulacją wychylenia Reach Adjust pozwala ustawić odległość klamki od kierownicy, aby móc zahamować w każdej chwili. Klocki są odsunięte od tarczy o 40% w stosunku do modelu MT400 dla ułatwienia regulacji. Jednocześnie Model MT200 zachowuje do 90% siły hamowania droższego modelu.
„Zaparkuj” rower gdzie tylko chcesz
KTM MACINA Sprint mogą Państwo postawić w dowolnym miejscu, ponieważ posiada stabilną podpórkę. Przerwę w jeździe mogą Państwo zrobić w dowolnym miejscu, bez konieczności szukania oparcia/stojaka lub zamartwienia że rower się zniszczy / obije.