KTM Macina Prowler Master
Ekspert
poleca KTM Macina Prowler Master ze względu na:
- silnik Bosch porformance CX4 o momencie obrotowym wynoszącym 85 Nm,
- dużej pojemności baterię 750 Wh pozwalająca na długie wycieczki na jednym ładowaniu,
- wysokiej klasy komponenty: przerzutka 12-biegowa Shimano XT, hamulce 4-tłoczkowe Shimano XT oraz amortyzację firmy RockShox.
Wspomaganie do 25 km/h
Napęd elektryczny w rowerze KTM Macina Prowler Master jest aktywny do prędkości 25 km/h podczas pedałowania i dzięki temu spełnia przepisy ruchu drogowego. Możliwe jest poruszanie się ze wspomaganiem, wyłącznie do tej prędkości. To bezpieczna i komfortowa prędkość, zwłaszcza podczas poruszania się po mieście. Po jej przekroczeniu, rozpędzanie roweru jest możliwe, jednak bez wsparcia silnika. Rower nie zwalnia i nie hamuje samoczynnie. Naturalnie, w dowolnym momencie możliwa jest dezaktywacja wspomagania oraz poruszanie się rowerem bez wsparcia silnika. Dzięki temu, rower jest uniwersalny. Można jechać na nim z minimalnym wysiłkiem lub zrobić trening. Bądź też szybko podjechać pod górę i szybko z niej zjechać.
Rama wykonana z karbonu
Rama roweru została wykonana z włókna węglowego. Wykorzystanie tego materiału umożliwia stworzenie bardzo lekkiej i wytrzymałej ramy o nietypowym kształcie. Carbon jest ręcznie układany w formie, co umożliwia miejscowe wzmocnienie konstrukcji oraz łatwiejsze uzyskanie skomplikowanego kształtu. Kolejnym atutem jest brak widocznych spawów, występujących w tanich, aluminiowych rowerach. Włókno karbonowe, dzięki swej sprężystości lepiej tłumi drgania, a jednocześnie jest odporne na uderzenia np. kamienii. Rama karbonowa o tej samej wytrzymałości jest (wyraźnie) lżejsza, niż jej aluminiowy odpowiednik.
Najlepszy rower górski
KTM Macina Prowler Master to rower elektryczny Enduro. W naszej opinii to najbardziej wszechstronna kategoria rowerów górskich. Dlaczego? Za sprawą typowego kąta główki ramy jaki możemy spotkać w rowerach Enduro. jest to wartość znajdująca się pomiędzy kategoriami Downhill oraz All Mountain. Łączy ze sobą to co najlepsze z obu kategorii. Możemy skorzystać z amortyzatora z większym skokiem (180 mm ), a jednocześnie rower lepiej podjeżdża pod wzniesienia. Koła w rozmiarze 27,5 cala, 29 cali sprawiają, że rower jest uniwersalną maszyną MTB. Na tym rowerze można wybrać się zarówno na jednodniowy trip lub dwutygodniowy bikepacking w górach.
Dobry napęd w rowerze, to rzecz najważniejsza
KTM Macina Prowler Master posiada 1x12 biegów. Za zmianę biegów odpowiedzialna jest tylna przerzutka Shimnano Deore XT M8100 , zębatka tylna Shimnano Deore M6100 10-51T i korba KTM Trail ISIS 160 mm / FSA 36T Direct Mount . Za przeniesienie napędu na tylne koło odpowiedzialny jest łańcuch Shimnano Deore M6100 .
Tylna przerzutka Shimano Deore XT M8100
Shimano Deore XT M8100 w KTM Macina Prowler Master to ogromny postęp w dziedzinie napędów rowerowych. Lekkość, precyzja wykonania oraz wysoka kultura pracy od zawsze wyróżniały Shimano Deore XT na tle konkurencji. W nowej odsłonie mamy do dyspozycji napęd 1x12 biegów. Jednocześnie dalej możemy liczyć na niezwykle szybką i płynną zmianę biegów, jaką znamy z poprzednich modeli. Nowa przerzutka Deore XT M8100 obsługuje kasetę o rozpiętości aż 10-51T . Tak duża różnica pomiędzy najmniejszą, a największą tarczą świadczy o ogromnej uniwersalności tego napędu. Świetnie sprawdzi się na podjazdach oraz wtedy gdy trzeba zjechać z dużą prędkością. Napęd jest wyraźnie cichszy (od napędów 1x10), a większe kółka na łożyskach maszynowych i obniżenie napięcia łańcucha podczas pracy na niższym biegu, sprawia, żena przerzutce Shimano Deore XT M8100 można polegać w kadej sytuacji!
Pełnia możliwości i precyzyjna kontrola
Dzięki silnikowi centralnemu Bosch Performance CX Smart System możesz dojechać praktycznie wszędzie. To najbardziej uniwersalny i porządany rodzaj silnika montowany w rowerach elektrycznych. Pracuje płynnie, ma większy moment obrotowy od napędów w piaście tylnego koła i jest od nich bardziej czuły. Szybko reaguje na ukształtowanie terenu i sposób w jaki pedałujemy. Dzięki temu, że przenosi moc na koło poprzez łańcuch to wspomaganie jest bardzo płynne. Po pewnym czasie przestajemy zauważać, że silnik nas wspomaga, tylko czujemy swoje większe możliwości. Synchronizacja jest po prostu idealna! Jazda na KTM Macina Prowler Master do złudzenia przypomina jazdę na tradycyjnym rowerze, jednak jeździ się lżej. Silnik jest umieszczony nisko. Obniża to środek ciężkości roweru oraz korzystnie wpływa na zwrotność i kontrolę nad rowerem. Jednocześnie nie zmniejsza drastycznie prześwitu, tak potrzebnego podczas pokonywania większych przeszkód.
Najmocniejszy silnik Bosch’a w nowej odsłonie
Dzięki nowemu silnikowi Bosch Performance CX Smart System nie będziesz chciał zejść z tego roweru! Bosch CX Smart to najmocniejszy model silnika, tego producenta. Ta wersja jest wyposażona w standardową tarczę korby (zamiast małej tarczy i wewnętrznego przełożenia 2.5 x). Takie rozwiązanie sprawiło, że silnik pracuje jeszcze swobodniej i lżej. Wyjeżdżanie pod górę jest jeszcze prostsze za sprawą aż 85Nm momentu obrotowego. Bosch CX Smart System może wspomóc Cię nawet o 340% w najbardziej wymagających sytuacjach. Do dyspozycji mamy cztery tryby wspomagania oraz tryb automatyczny (eMTB), który inteligentnie monitoruje warunki jazdy i dobiera do nich moc wspomagania. To jednak nie wszystko. Tryb WALK (wspomaganie podczas prowadzenia roweru) także ma więcej mocy niż dotychczas! CX Smart System współpracuje z napędem 1x12 . Dzięki protokołowi komunikacji (wszystkie elementy systemu wspomagania rozmawiają ze sobą) masz do dyspozycji zupełnie nowe funkcjonalności. Pierwsza z nich to jazda bez konieczności montażu wyświetlacza. Umożliwia to przeniesienie elektroniki z wyświetlacza do LED Remote, który jest zamontowany na stałę. Kolejne funkcjonalności to aktualizacje oprogramowania sprzętowego Over The Air, współpraca z aplikacją Bosch Flow App, udostępnianie danych z wycieczki do Apple Health, a także dostosowanie momentu obrotowego osobno dla każdego z trybów wspomagania i wiele więcej. Bosch CX Smart System otwiera zupełnie nowe możliwości.
Kilka godzin albo mniej
KTM Macina Prowler Master został wyposażony w mocną ładowarkę Bosch 4A. Waży około 800 gramów, dlatego można ją łatwo zabrać ze sobą na rower. Żywotność baterii wynosi około 700 – 800 cykli. Po tym czasie akumulator powinien posiadać około 60 – 80 % oryginalnej pojemności. Zainteresowanych tym tematem, odsyłamy do artykułów w Bazie Wiedzy. Naładowanie akumulatora 750 Wh do poziomu 100% trwa
mniej niż 6 godzin!
Zasilanie z wnętrza ramy
Nowo zaprojektowana rama pozwoliła na umieszczenie akumulatora wewnątrz ramy. Dzięki temu KTM Macina Prowler Master na pierwszy rzut oka, nie wygląda na elektryka. Bardzo pozytywnie wpłynęło to na wyważenie roweru, a także na ochronę akumulatora. Jest on bowiem dodatkowo osłonięty przed warunkami atmosferycznymi oraz uderzeniami. Rower pracuje na napięciu 36 V . W pełni naładowana bateria (750 Wh ) pozwala na przejechanie nawet do 140 kilometrów na raz! Można ją naładować w ramie oraz po wyjęciu z ramy za pomocą ładowarki dołączonej do zestawu. Zainteresowanych informacjami dotyczącymi akumulatorów w rowerach, elektrycznych zachęcamy do przeczytania artykułów w naszej bazie wiedzy.
Wyświetlacz Kiox Smart System
Bosch Kiox 300 to wyświetlacz zaprojektowany z myślą o łączności. Wchodzi w skład nowej serii inteligentnych produktów Bosch "The Smart System". Dzięki aktualizacjom over-the-air Kiox 300 zawsze posiada aktualne oprogramowanie. Pomimo niewielkich rozmiarów, jest bardzo czytelny w pełnym słońcu. Oczywiście wyświetlacz jest w kolorowy. W przeciwieństwie do poprzedniego modelu wyświetlacz nie posiada przycisków w swojej obudowie oraz jest od niego mniejszy. Do obsługi funkcji służy panel LED z 5 przyciskami, umieszczony po lewej stronie kierownicy. Dzieki temu, po raz pierwszy wspomagania można używać także bez wyświetlacza! Panel LED pokazuje stopień naładowania i poziom wspomagania.
Niezawodnie szybkie hamowanie
Hamulce Shimano serii 8100 potrafią zatrzymać rower w każdych warunkach. Nie ważne czy jedziesz po asfalcie czy w trudnym terenie. W tym modelu zastosowano kombinację hamulców dwu i czterotłoczkowych serii Shimano XT, które mają do dyspozycji tarcze w rozmiarze 203 mm / 180 mm . Zastosowanie systemu One Way Bleeding zwiększa żywotność, wydajność oraz ułatwia obsługę serwisową. Dwupalcowa dźwignia, z regulacją wychylenia Reach Adjust pozwala ustawić odległość klamki od kierownicy, abyś mógł zahamować w każdej chwili. Zaciski współpracują z okładzinami żywicznymi Shimano G03A / J03A lub metalicznymi G04S / J04C.
RockShox Domain RC
Im lepszy rower tym większe wymagania. Nowy Domain RC czerpie z rozwiązań technologicznych zastosowanych w modelu ZEB. Domain oferuje nowe, masywne golenie w rozmiarze 38 mm i sprawdzoną sprężynę powietrzną DebonAir w połączeniu z niezawodnym tłumikiem Motion Control RC. Żaden inny amortyzator Eudro, nie oferuje tak dobrego współczynnika ceny do osiągów. Szersze golenie zwiększają sztywność i pewność podczas manewrowania. Tłumik Motion Control RC posiada regulację kompresji przy niskiej prędkości z zewnętrznie regulowanym podwójnym odbiciem tłumienia. Masz do dyspozycji duży zakres regulacji sprężyny powietrznej DebonAir, która zapewnia spójne odczucia podczas zjazdu. Olej Maxima Plush zmniejsza tarcie i wycisza dźwięki pracy tłumika. Domain jest kompatybilny z krótkim błotnikiem (błotnik premium RockShox - sprzedawany osobno). Model ten dysponuje skokiem równym 180 mm .
Funkcja WALK do 6 km/h
Rower KTM Macina Prowler Master posiada funkcję wspomagania do prędkości 6 km/h. Nazywana jest trybem WALK. Jest bardzo przydatna podczas prowadzenia roweru. Działa zarówno na płaskim terenie, jak również podczas prowadzenia pod wzniesienie czy na rampie rowerowej.
Właściwa wysokość siodełka? Zawsze!
Stromy podjazd, szybki zjazd. Powtórka. To chleb codzienny rowerów górskich. Aby najefektywniej wykorzystać moc naszych mięśni, siodełko musi być ustawione odpowiednio wysoko. Aby uzyskać lepszą kontrolę nad rowerem podczas zjazdu, trzeba je odpowiednio obniżyć. Gdybyś miał to robić ręcznie, za pomocą kluczy, to spędzał byś tyle samo czasu z kluczem w ręku co na szlaku. Niby można, tylko po co? Przecież można lepiej! Właśnie taki problem rozwiązuje sztyca regulowana (ang. dropper), w którą został wyposażony ten rower. Dzięki niej podnoszenie i opuszczanie siodełka jest łatwe, płynne i może odbywać się w trakcie jazdy. Co najważniejsze: bez użycia narzędzi! Zrobisz to za pomocą manetki zainstalowanej na kierownicy, a wewnętrzna budowa sztycy nie pozwala na obracanie się siodełka. Każdy kto choć raz spróbował jeździć rowerem ze sztycą regulowaną nie chce wracać do czasów gdy jej nie miał!