KTM Macina Kapoho 7973
Ekspert
poleca KTM Macina Kapoho 7973 ze względu na:
- Silnik Bosch Performance CX4 o momencie 85 Nm, oraz baterię 750 Wh,
- 12 rzędową przerzutkę Sram Sx oraz hamulce Shimano M4100 / MT420,
- Wyświetlacz Bosch Led Remote.
Wspomaganie do 25 km/h
Napęd elektryczny w rowerze KTM Macina Kapoho 7973 jest aktywny do prędkości 25 km/h podczas pedałowania i dzięki temu spełnia przepisy ruchu drogowego. Możliwe jest poruszanie się ze wspomaganiem, wyłącznie do tej prędkości. To bezpieczna i komfortowa prędkość, zwłaszcza podczas poruszania się po mieście. Po jej przekroczeniu, rozpędzanie roweru jest możliwe, jednak bez wsparcia silnika. Rower nie zwalnia i nie hamuje samoczynnie. Naturalnie, w dowolnym momencie możliwa jest dezaktywacja wspomagania oraz poruszanie się rowerem bez wsparcia silnika. Dzięki temu, rower jest uniwersalny. Można jechać na nim z minimalnym wysiłkiem lub zrobić trening. Bądź też szybko podjechać pod górę i szybko z niej zjechać.
Rama wykonana z aluminium
Rama roweru została wykonana z aluminium. Dzięki wykorzystaniu tego materiału, możliwe jest stworzenie dość lekkiej, bardzo wytrzymałej ramy, o niebanalnym kształcie. Rama jest trwała i sztywna co sprawia, że rower będzie służył przez lata. Posiada on dobre właściwości jezdne i szybko reaguje na ruchy kierownicą, co jest istotne przy nagłym ominięciu dziury czy innej przeszkody. Maksymalny udźwig (waga roweru + bagaż + rowerzysta) wynosi 146 kg .
Najlepszy rower górski
KTM Macina Kapoho 7973 to rower elektryczny Enduro. W naszej opinii to najbardziej wszechstronna kategoria rowerów górskich. Dlaczego? Za sprawą typowego kąta główki ramy jaki możemy spotkać w rowerach Enduro. jest to wartość znajdująca się pomiędzy kategoriami Downhill oraz All Mountain. Łączy ze sobą to co najlepsze z obu kategorii. Możemy skorzystać z amortyzatora z większym skokiem (160 mm ), a jednocześnie rower lepiej podjeżdża pod wzniesienia. Koła w rozmiarze 27,5 cala, 29 cali sprawiają, że rower jest uniwersalną maszyną MTB. Na tym rowerze można wybrać się zarówno na jednodniowy trip lub dwutygodniowy bikepacking w górach.
Dobry napęd w rowerze, to rzecz najważniejsza
KTM Macina Kapoho 7973 posiada 1x12 biegów. Za zmianę biegów odpowiedzialna jest tylna przerzutka Sram SX Eagle , zębatka tylna Sram SX Eagle PG-1210 11-50T i korba KTM Trail ISIS 160 mm Q16 / Sram X-Sync 2 Eagle 36T Direct Mount . Za przeniesienie napędu na tylne koło odpowiedzialny jest łańcuch Sram SX Eagle .
SRAM SX Eagle - nowoczesny napęd 1x12
SRAM SX Eagle to jednorzędowy napęd 1x12 , który wykorzystuje sprawdzone rozwiązania i technologie zaczerpnięte z wyższych modeli: CAGE LOCK™, X-ACTUATION™, X-SYNC™, X-HORIZON™. Obsługuje on kasetę 12-rzędów o rozpiętości 11-50T . Tak duża różnica między najmniejszą, a największą zębatką umożliwia pokonywanie stromych podjazdów oraz uzyskiwanie wysokich prędkości bez konieczności posiadania przedniej przerzutki. Przednia zębatka została wyprofilowana, tak aby zmniejszyć ryzyko spadania łańcucha.
Pełnia możliwości i precyzyjna kontrola
Dzięki silnikowi centralnemu Bosch Performance CX Smart System możesz dojechać praktycznie wszędzie. To najbardziej uniwersalny i porządany rodzaj silnika montowany w rowerach elektrycznych. Pracuje płynnie, ma większy moment obrotowy od napędów w piaście tylnego koła i jest od nich bardziej czuły. Szybko reaguje na ukształtowanie terenu i sposób w jaki pedałujemy. Dzięki temu, że przenosi moc na koło poprzez łańcuch to wspomaganie jest bardzo płynne. Po pewnym czasie przestajemy zauważać, że silnik nas wspomaga, tylko czujemy swoje większe możliwości. Synchronizacja jest po prostu idealna! Jazda na KTM Macina Kapoho 7973 do złudzenia przypomina jazdę na tradycyjnym rowerze, jednak jeździ się lżej. Silnik jest umieszczony nisko. Obniża to środek ciężkości roweru oraz korzystnie wpływa na zwrotność i kontrolę nad rowerem. Jednocześnie nie zmniejsza drastycznie prześwitu, tak potrzebnego podczas pokonywania większych przeszkód.
Najmocniejszy silnik Bosch’a w nowej odsłonie
Dzięki nowemu silnikowi Bosch Performance CX Smart System nie będziesz chciał zejść z tego roweru! Bosch CX Smart to najmocniejszy model silnika, tego producenta. Ta wersja jest wyposażona w standardową tarczę korby (zamiast małej tarczy i wewnętrznego przełożenia 2.5 x). Takie rozwiązanie sprawiło, że silnik pracuje jeszcze swobodniej i lżej. Wyjeżdżanie pod górę jest jeszcze prostsze za sprawą aż 85Nm momentu obrotowego. Bosch CX Smart System może wspomóc Cię nawet o 340% w najbardziej wymagających sytuacjach. Do dyspozycji mamy cztery tryby wspomagania oraz tryb automatyczny (eMTB), który inteligentnie monitoruje warunki jazdy i dobiera do nich moc wspomagania. To jednak nie wszystko. Tryb WALK (wspomaganie podczas prowadzenia roweru) także ma więcej mocy niż dotychczas! CX Smart System współpracuje z napędem 1x12 . Dzięki protokołowi komunikacji (wszystkie elementy systemu wspomagania rozmawiają ze sobą) masz do dyspozycji zupełnie nowe funkcjonalności. Pierwsza z nich to jazda bez konieczności montażu wyświetlacza. Umożliwia to przeniesienie elektroniki z wyświetlacza do LED Remote, który jest zamontowany na stałę. Kolejne funkcjonalności to aktualizacje oprogramowania sprzętowego Over The Air, współpraca z aplikacją Bosch Flow App, udostępnianie danych z wycieczki do Apple Health, a także dostosowanie momentu obrotowego osobno dla każdego z trybów wspomagania i wiele więcej. Bosch CX Smart System otwiera zupełnie nowe możliwości.
Kilka godzin albo mniej
KTM Macina Kapoho 7973 został wyposażony w mocną ładowarkę Bosch 4A. Waży około 800 gramów, dlatego można ją łatwo zabrać ze sobą na rower. Żywotność baterii wynosi około 700 – 800 cykli. Po tym czasie akumulator powinien posiadać około 60 – 80 % oryginalnej pojemności. Zainteresowanych tym tematem, odsyłamy do artykułów w Bazie Wiedzy. Naładowanie akumulatora 750 Wh do poziomu 100% trwa
mniej niż 6 godzin!
Zasilanie z wnętrza ramy
Nowo zaprojektowana rama pozwoliła na umieszczenie akumulatora wewnątrz ramy. Dzięki temu KTM Macina Kapoho 7973 na pierwszy rzut oka, nie wygląda na elektryka. Bardzo pozytywnie wpłynęło to na wyważenie roweru, a także na ochronę akumulatora. Jest on bowiem dodatkowo osłonięty przed warunkami atmosferycznymi oraz uderzeniami. Rower pracuje na napięciu 36 V . W pełni naładowana bateria (750 Wh ) pozwala na przejechanie nawet do 140 kilometrów na raz! Można ją naładować w ramie oraz po wyjęciu z ramy za pomocą ładowarki dołączonej do zestawu. Zainteresowanych informacjami dotyczącymi akumulatorów w rowerach, elektrycznych zachęcamy do przeczytania artykułów w naszej bazie wiedzy.
Hamulce tarczowe Shimano
Shimano M4100 to 2-tłoczkowe hamulce przeznaczone do roweru MTB, a model MT420 to hamulce 4-tłoczkowe. Hamulce w tym rowerze muszą być niezawodne. To od nich zależy Twoje bezpieczeństwo. Właśnie dlatego w rowerze KTM Macina Kapoho 7973 zastosowano kombinację dwu i czterotłoczkowych hamulców. Hydrauliczne hamulde tarczowe zapewniają długotrwałą skuteczność oraz umożliwiają szybką i łatwą regulację oraz serwis. Shimano M4100/MT420 Zapewniają dużą siłę hamowania oraz dobrą modulację. Dobrze sprawdzają się w rowerach MTB XC, Trailowych czy nawet w e-bikach trekkingowych rozpędzających się do 45 km/h. Technologia „ONE WAY BLEEDING” pomaga w szybkim i prostym serwisowaniu. Części zamienne: okładziny żywiczne Shimano B01S oraz Shimano D03S/D02S.
RockShox 35 Silver TK
Im rower większy, tym większe wymagania. Aby im sprostać, RockShox stworzył amortyzator 35 Silver. Zapewnia wysoką sprawność i kulturę pracy oraz wygląd amortyzatora klasy premium. Zaprojektowany został do zastosowań w rowerach górskich MTB. TurnKey lockout daje możliwość zablokowania amortyzatora. Jednocześnie zawór blow-off uratuje Cię w sytuacji gdy jadąc na zablokowanym amortyzatorze trafisz na dziurę lub korzeń. Skok amortyzatora wynosi: 160 mm .
Funkcja WALK do 6 km/h
Rower KTM Macina Kapoho 7973 posiada funkcję wspomagania do prędkości 6 km/h. Nazywana jest trybem WALK. Jest bardzo przydatna podczas prowadzenia roweru. Działa zarówno na płaskim terenie, jak również podczas prowadzenia pod wzniesienie czy na rampie rowerowej.
Właściwa wysokość siodełka? Zawsze!
Stromy podjazd, szybki zjazd. Powtórka. To chleb codzienny rowerów górskich. Aby najefektywniej wykorzystać moc naszych mięśni, siodełko musi być ustawione odpowiednio wysoko. Aby uzyskać lepszą kontrolę nad rowerem podczas zjazdu, trzeba je odpowiednio obniżyć. Gdybyś miał to robić ręcznie, za pomocą kluczy, to spędzał byś tyle samo czasu z kluczem w ręku co na szlaku. Niby można, tylko po co? Przecież można lepiej! Właśnie taki problem rozwiązuje sztyca regulowana (ang. dropper), w którą został wyposażony ten rower. Dzięki niej podnoszenie i opuszczanie siodełka jest łatwe, płynne i może odbywać się w trakcie jazdy. Co najważniejsze: bez użycia narzędzi! Zrobisz to za pomocą manetki zainstalowanej na kierownicy, a wewnętrzna budowa sztycy nie pozwala na obracanie się siodełka. Każdy kto choć raz spróbował jeździć rowerem ze sztycą regulowaną nie chce wracać do czasów gdy jej nie miał!