KTM Macina Chacana LFC
Działa ze wspomaganiem do 25 km/h
Rower elektryczny KTM Macina Chacana LFC jest zgodny z przepisami ruchu drogowego, co oznacza, że mogą Państwo jeździć z użyciem wspomagania elektrycznego maksymalnie do 25 km/h. Jest to bezpieczna i komfortowa prędkość zwłaszcza podczas poruszania się po mieście. Naturalnie, w dowolnym momencie możliwa jest dezaktywacja wspomagania oraz poruszanie się rowerem wyłącznie pedałując. KTM Macina Chacana LFC nie ma możliwości poruszania się z silnikiem bez pedałowania.
Przełom w rowerach MTB
W życiu bywają takie momenty, które bezpowrotnie odmieniają nasze życie. Popychają ludzkość do przodu. Pozwalają na rzeczy, które dotychczas były niemożliwe. W świecie rowerów również nastąpiło kilka takich wydarzeń np. opona pneumatyczna, przerzutka, pierwsze użycie karbonu do budowy ramy i kół. Według nas jednym z najważniejszych osiągnięć w ostatnich 30 latach (poza powstaniem eBike’ów) jest amortyzacja. Początkowo rowery miały sztywne widelce i mocno ograniczały możliwości rowerzystów w terenie. Dzisiaj rowery posiadające wyłącznie przedni amortyzator bardzo rzadko spotyka się w terenie. Dlaczego? Bo teren został bezapelacyjnie zdominowany przez fulle. Nie bez przyczyny. Nie chodzi tylko o dodatkowy komfort, ale też prędkości z jakimi da się pokonać dany teren. Podwójna amortyzacja zwiększa także nasze bezpieczeństwo podczas jazdy w terenie.
SRAM SX Eagle - nowoczesny napęd 1x12
Nowa przerzutka tylna SRAM SX Eagle zapożycza sprawdzone rozwiązania i technologie ze swoich starszych braci takie jak: X-HORIZON™, CAGE LOCK™, X-SYNC™, X-ACTUATION™. Jest to napęd jednorzędowy, który obsługuje kasetę 12-rzędów o rozpiętości 11-50T. Tak ogromna różnica między najmniejszą, a największą zębatką umożliwia zarówno pokonywanie stromych podjazdów oraz uzyskiwanie wysokich prędkości. System CAGE LOCK™ pozwala na szybkie zablokowanie wózka przerzutki w pozycji „otwartej” i łatwy demontaż koła. Ponieważ jest to napęd 1-rzędowy, zęby przedniej zębatki zostały wyprofilowane w taki sposób aby pewnie trzymać łańcuch nawet podczas jazdy po wybojach (technologia X-SYNC™).
Ogromne możliwości i pełna kontrola nad rowerem
Dzięki silnikowi centralnemu Bosch Performance CX (gen. 4) możesz dojechać praktycznie wszędzie. Silnik centralny to najbardziej uniwersalny i wydajny rodzaj silnika jaki montuje się w rowerach elektrycznych. Pracuje on płynnie i szybko reaguje na sposób pedałowania. Uruchomiony silnik działa jako integralne wsparcie dla rowerzysty, ponieważ przenoszenie mocy na koło odbywa się poprzez łańcuch. Na tym rowerze jeździ się dokładnie tak, jak na tradycyjnym jednak dużo lżej. Po wyłączeniu nie generuje on dużego, dodatkowego oporu. Wspomaganie działa tak płynnie, że po pierwszej przejażdżce stracą Państwo zainteresowanie tradycyjnymi rowerami. Silnik Bosch Performance CX (gen. 4) jest umieszczony bardzo nisko. Obniża to środek ciężkości całego roweru oraz korzystnie wpływa na zwrotność i kontrolę nad rowerem.
Najmocniejszy silnik Bosch’a w nowej odsłonie
Dzięki nowemu silnikowi Bosch Performance CX (gen 4) nie będą Państwo chcieli zsiąść z tego roweru! Bosch CX to najmocniejszy model silnika, tego producenta. Posiada aż 75 Nm momentu obrotowego. Autoryzowany serwis może zwiększyć wartość momentu obrotowego do 85Nm - opcja płatna. Nowa wersja jest od teraz wyposażona w tarczę w standardowym rozmiarze. Zrezygnowano z wewnętrznego przełożenia (2.5 x) co umożliwia zamontowanie zębatki w standardowym rozmiarze. Wyjeżdżanie pod wzniesienia z nowym silnikiem będzie jeszcze prostsze. Bosch CX zapewnia nawet do 340% wspomagania w najbardziej wymagających sytuacjach. Oczywiście dalej mamy do dyspozycji tryb automatyczny (eMTB). To jednak nie wszystko. Silnik ma także mniejsze wymiary oraz wagę (zaledwie 2,9 kg). Sprawia to, że rower będzie jeszcze lżejszy i bardziej zwinny. Silnik wspiera dwie nowe technologie. Pierwsza z nich to E-Live Valve opracowany ze współpracy z FOX’em. Dzięki niemu amortyzator i damper automatycznie dostosowują się w ułamku sekundy do terenu, w którym się porusza (wymaga zastosowania stosownej amortyzacji marki FOX). Silnik ten współpracuje także z systemem 12-rzędowym SRAM Eagle poprzez możliwość zamontowania zębatki X-Sync 2.
36 V system zasilania
Silnik roweru KTM Macina Chacana LFC jest zasilany napięciem 36 V , dzięki czemu napęd ma wyższą sprawność, a co za tym idzie większy zasięg w porównaniu do zestawów pracujących na niższym napięciu.
Solidne zasilanie roweru
Posiadając akumulator naładowany do pełna, mogą Państwo przejechać nawet do do 130 kilometrów na raz! Jego pojemność wynosi 625 Wh . Pracuje on na napięciu 36 V i został umieszczony wewnątrz ramy . Dzięki temu rower na pierwszy rzut oka, nie wygląda na elektryka. Akumulator jest wykonany w technologii litowo-jonowej. Nie posiada efektu pamięci oraz waży zaledwie kilka kilogramów. Można go doładować w dowolnym momencie bez obawy o zmniejszenie pojemności. Jest on zamykany na kluczyk (w zestawie), dlatego dostęp do niego będzie miał tylko właściciel. Jak go naładować? Za pomocą ładowarki dołączonej do roweru. Ładowanie jest możliwe zarówno z akumulatorem w ramie, jak też po wyjęciu go z roweru. Osoby zainteresowane informacjami dotyczącymi obliczania realnego zasięgu oraz parametrów dotyczących akumulatorów w rowerach elektrycznych zachęcamy do przeczytania artykułu pt „Ile kilometrów mogę przejechać na pełnej baterii?”, który znajduje się w naszej bazie wiedzy.
Naładuj akumulator w zaledwie 5 godzin
KTM Macina Chacana LFC został wyposażony w mocną ładowarkę Bosch 4A. Czas ładowania akumulatora 500Wh do poziomu 80-100% trwa około 5 godzin! Przy akumulatorze 400Wh aż godzinę krócej! Najbardziej pojemny akumulator Bosch’a (625Wh) naładuje się do pełna w około 5 godzin. Ładowarka waży około 800 gramów, dlatego mogą ją Państwo zabrać ze sobą w podróż. Żywotność baterii wynosi około 700 – 800 cykli. Po tym czasie akumulator powinien posiadać około 60 – 80 % oryginalnej pojemności. Jeśli są Państwo zainteresowani tym tematem, to polecamy nasz artykuł pt. "Jak użytkować baterię w rowerze elektrycznym?", który znajduje się w Bazie Wiedzy.
Duży i czytelny LCD z opcją ładowania
Wyświetlacz Bosch Intuvia to sprawdzona konstrukcja charakteryzująca się dobrą czytelnością oraz odpowiednio dobranym rozmiarem wyświetlacza. Został on zamontowany na środku kierownicy dzięki czemu możesz szybko sprawdzić najważniejsze parametry jazdy. Model Intuvia pokazuje wszystkie niezbędne informacje jak: prędkość chwilowa / średnia / maksymalna. Poziom naładowania akumulatora, przebieg dzienny i całkowity, godzina, długość jazdy / wycieczki wyrażona w godzinach i minutach. Podczas jazdy rowerem KTM Macina Chacana LFC mamy do wyboru jeden z czterech trybów wspomagania: Eco, Tour, Sport i Turbo. System wspomagania posiada także funkcję WALK. Pomaga ona w prowadzeniu roweru pod wzniesienie z prędkością do 6 km/h. Gniazdo micro USB znajdujące się w panelu sterującym pozwoli naładować smartfon czy nawigację. Więcej dowiedzą się państwo z naszej instrukcji obsługi wideo.
Ulepszone hamulce 4-tłoczkowe
Shimano MT420 to czterotłoczkowe hydrauliczne hamulce tarczowe przeznaczone do rowerów MTB, Cross Country czy All Mountain. Cechuje je większa o 20% siła hamowania w porównaniu z modelem MT400. Model MT420 posiada takżę zwiększoną (do 150%) wytrzymałość na zużycie w porównaniu z modelem MT400 (2-tłoczkowe). Wewnątrz znajduje się olej mineralny, dzięki czemu rowerzysta może kontrolować siłę hamowania z dużą precyzją. Zostały one wyposażone w technologię One Way Bleeding, która ułatwia odpowietrzanie hamulców dla uzyskania najwyższej siły hamowania. Zaciski współpracują z żywicznymi okładzinami Shimano D03S lub metalicznymi D02S.
Pełna amortyzacja dla największej wygody i prędkości
Dzięki jednemu amortyzatorowi jazda rowerem jest komfortowa. A dzięki dwóm to czysta przyjemność. Przedni amortyzator (RockShox 35 silver TK 29" ) pozwala na szybszą jazdę z góry, dzięki doskonałemu tłumieniu drgań oraz dostępnej regulacji parametrów pracy.
Damper z prawdziwego zdarzenia
Tylny amortyzator (RockShox Deluxe Select+ 230x57.5 ) w rowerze KTM Macina Chacana LFC doskonale pomaga w tłumieniu drgań nawet podczas zjazdów w najtrudniejszym terenie zwiększając komfort jazdy. KTM Macina Chacana LFC pozwoli Ci robić na rowerze rzeczy, o których wcześniej nawet nie myślałeś!