Haibike Allmtn SE
Ekspert poleca Haibike Allmtn SE ze względu na:
- silnik Yamaha PW-X2 o momencie obrotowym 80 Nm oraz akumulator o pojemności 600 Wh,
- topowy osprzęt w postaci hamulców Shimano XTR, przerzutki Sram XX1 AXS czy amortyzacji Öhlins,
- niską wagę ze względu na zastosowanie carbonu do produkcji ramy, obręczy kół oraz kierownicy.
Wspomaganie do 25 km/h
Napęd elektryczny w rowerze Haibike Allmtn SE jest aktywny do prędkości 25 km/h podczas pedałowania i dzięki temu spełnia przepisy ruchu drogowego. Możliwe jest poruszanie się ze wspomaganiem, wyłącznie do tej prędkości. To bezpieczna i komfortowa prędkość, zwłaszcza podczas poruszania się po mieście. Po jej przekroczeniu, rozpędzanie roweru jest możliwe, jednak bez wsparcia silnika. Rower nie zwalnia i nie hamuje samoczynnie. Naturalnie, w dowolnym momencie możliwa jest dezaktywacja wspomagania oraz poruszanie się rowerem bez wsparcia silnika. Dzięki temu, rower jest uniwersalny. Można jechać na nim z minimalnym wysiłkiem lub zrobić trening. Bądź też szybko podjechać pod górę i szybko z niej zjechać.
Rama wykonana z karbonu
Rama roweru została wykonana z włókna węglowego. Wykorzystanie tego materiału umożliwia stworzenie bardzo lekkiej i wytrzymałej ramy o nietypowym kształcie. Carbon jest ręcznie układany w formie, co umożliwia miejscowe wzmocnienie konstrukcji oraz łatwiejsze uzyskanie skomplikowanego kształtu. Kolejnym atutem jest brak widocznych spawów, występujących w tanich, aluminiowych rowerach. Włókno karbonowe, dzięki swej sprężystości lepiej tłumi drgania, a jednocześnie jest odporne na uderzenia np. kamienii. Rama karbonowa o tej samej wytrzymałości jest (wyraźnie) lżejsza, niż jej aluminiowy odpowiednik.
Full ze sportowym zacięciem
Haibike Allmtn SE to rower elektryczny z kategorii All Mountain. Pełne zawieszenie o skoku 160 mm oraz kąt główki ramy 65 stopni , a także koła w rozmiarze 27,5 cala, 29 cali sprawiają, że pozycja na tym rowerze po prostu pozwala skupić się na jeździe. Na Haibike Allmtn SE pokonasz długie techniczne podjazdy, a zjazdy dostarczą dużo wrażeń i radości. Rower prowadzi się bardzo pewnie i stabilnie, a jednocześnie szybko skręci tam gdzie chcesz. Ilość przełożeń (1x12 ) została dobrana w taki sposób, że można na nim podjechać strome podjazdy, a po włączeniu najmocniejszego trybu wspomagania, nawet niemożliwe do pokonania podjazdy, staną się osiągalne.
Elektryczna zmiana biegów
Rower Haibike Allmtn SE posiada 1x12 biegów sterowanych elektrycznie . Przerzutka tylna Sram XX1 Eagle AXS została wyposażona w silnik elektryczny, który zmienia przełożenia płynniej i szybciej niż przerzutka na linkę. Jest także mniej podatna na rozregulowanie. Obsługuje ona zębatkę Sram Eagle PG1295 10-52T . Z przodu zamontowano korbę Haibike Components The Chainring, 38T , a za przeniesienie napędu na tylne koło odpowiedzialny jest łańcuch Sram XX1 Eagle Gold .
Sram XX1 Eagle AXS - bezprzewodowa i bezprecedensowa
Podczas projektowania przerzutki XX1 Eagle AXS inżynierowie SRAM’a użyli niesamowicie lekkich materiałów, dla maksymalnej redukcji wagi przy zachowaniu wysokiej wytrzymałości. W wersji Eagle rozpiętość przełożeń wynosi nawet 500%. XX1 Eagle AXS została stworzona z myślą o zawodowcach i najbardziej wymagających rowerzystach szukających topowych rozwiązań. Haibike Allmtn SE posiada 1x12 biegów z kasetą o rozpiętości 10-52T . XX1 jest odporna na wodę i kurz zgodnie z normą IP69K co sprawia, że jest idealna do rowerów MTB. Komunikacja między manetką, a przerzutką odbywa się bezprzewodowo. Wykorzystano do tego 3 protokoły komunikacji: Bluetooth LE (1) do konfiguracji za pomocą aplikacji mobilnej, Airea (szyfrowany kluczem 128-bit) do komunikacji między manetkami (2), a przerzutkami oraz sztycą regulowaną oraz ANT+ (3) używany do komunikacji z ekranem / komputerem GPS, w celu wyświetlenia aktualnych informacji o danym przełożeniu. Bateria przerzutki jest wyposażona w diodę informującą o stanie naładowania. Kolor zielony oznacza, że jest pełna lub prawie pełna, a czerwony około 50 procentach, natomiast gdy zacznie migać na czerwono, należy ją niezwłocznie naładować.
Pełnia możliwości i precyzyjna kontrola
Dzięki silnikowi centralnemu Yamaha PW-X2 możesz dojechać praktycznie wszędzie. To najbardziej uniwersalny i porządany rodzaj silnika montowany w rowerach elektrycznych. Pracuje płynnie, ma większy moment obrotowy od napędów w piaście tylnego koła i jest od nich bardziej czuły. Szybko reaguje na ukształtowanie terenu i sposób w jaki pedałujemy. Dzięki temu, że przenosi moc na koło poprzez łańcuch to wspomaganie jest bardzo płynne. Po pewnym czasie przestajemy zauważać, że silnik nas wspomaga, tylko czujemy swoje większe możliwości. Synchronizacja jest po prostu idealna! Jazda na Haibike Allmtn SE do złudzenia przypomina jazdę na tradycyjnym rowerze, jednak jeździ się lżej. Silnik jest umieszczony nisko. Obniża to środek ciężkości roweru oraz korzystnie wpływa na zwrotność i kontrolę nad rowerem. Jednocześnie nie zmniejsza drastycznie prześwitu, tak potrzebnego podczas pokonywania większych przeszkód.
Szybka ładowarka 4A
W zestawie z rowerem otrzymają Państwo ładowarkę 4A. Z wyglądu przypomina zasilacz do laptopa, choć jest od niego nieco większa. Można nią naładować akumulator w biurze, czy mieszkaniu (po zdemontowaniu baterii z roweru), a także zaparkować rower w garażu i wpiąć do go ładowania (bez demontażu baterii). Po 800 cyklach ładowania, akumulator powinien utrzymać około 60 – 80% nominalnej pojemności. Więcej na temat ładowania i użytkowania akumulatora dowiedzą się Państwo z instrukcji dołączonej do roweru. Przybliżony czas ładowania akumulatora 600 Wh do poziomu 100% wynosi
około 4 godziny!
Zasilanie z wnętrza ramy
Nowo zaprojektowana rama pozwoliła na umieszczenie akumulatora wewnątrz ramy. Dzięki temu Haibike Allmtn SE na pierwszy rzut oka, nie wygląda na elektryka. Bardzo pozytywnie wpłynęło to na wyważenie roweru, a także na ochronę akumulatora. Jest on bowiem dodatkowo osłonięty przed warunkami atmosferycznymi oraz uderzeniami. Rower pracuje na napięciu 36 V . W pełni naładowana bateria (600 Wh ) pozwala na przejechanie nawet do 120 kilometrów na raz! Można ją naładować w ramie oraz po wyjęciu z ramy za pomocą ładowarki dołączonej do zestawu. Zainteresowanych informacjami dotyczącymi akumulatorów w rowerach, elektrycznych zachęcamy do przeczytania artykułów w naszej bazie wiedzy.
Minimalistyczny i czytelny wyświetlacz LCD
Wyświetlacz Yamaha A został wyposażony w ekran LCD o przekątnej wynoszącej 1,7 cala. W obudowie obok wyświetlacza, znajduje się także 5 przycisków (strzałka w górę i w dół, ON/OFF, WALK, włącznik oświetlenia). Pomimo niewielkich rozmiarów, pokazuje wszystkie niezbędne informacje jak: aktualna prędkość, poziom naładowania akumulatora, stopień wspomagania, ilość przejechanych kilometrów oraz zasięg. Więcej informacji znajdą Państwo w naszym filmie:
4-tłoczkowe hamulce Shimano XTR - szybciej zatrzymać się nie da!
Shimano XTR M9120 to czterotłoczkowy, ultralekki i ultramocny model hamulców dla zawodowców i zaawansowanych amatorów jazdy Enduro. Jego moc hamowania jest porównywalna z modelem DH Shimano Saint, a jednocześnie jest od nich dużo lżejszy. Zacisk XTR M9120 został wykonany z pojedynczego, ultralekkiego bloku stopu aluminium kutego na zimno (Mono-Body). Wyeliminowanie połączeń zapewnia najwyższy poziom sztywności i poprawia wytrzymałość. Tłoczki ceramiczne dają niespotykaną modulację siły hamowania i poczucie kontroli nad rowerem. W nowym modelu siła hamowania wzrostła o 10%, a temperatura pracy spadła aż o 20 stopni Celsjusza (z tarczami XTR Ice Tech Freeza 180 /203 mm). Hamulce współpracują z okładzinami metalicznymi (N03C) i żywicznymi (N03A).
Pełna amortyzacja dla największej wygody i prędkości
Przednia amortyzacja powietrzna sprawia, że jazda rowerem staje się bardziej komfortowa. Podwójna amortyzacja to już czysta przyjemność. Przedni amortyzator (Öhlins RXF36 1/8 - 1 1/2'' tapered, thru-axle Boost ) pozwala na szybszą jazdę po nierównej drodze oraz podczas zjeżdżania w dół. Możliwa jest niezależna regulacja obu amortyzatorów.
Damper z prawdziwego zdarzenia
Tylny amortyzator (Öhlins TTX Air Extended ) w rowerze Haibike Allmtn SE doskonale pomaga w tłumieniu nierówności oraz kamieni i korzeni podczas jazdy w terenie. Pozwala to zwiększyć średnią prędkość zjazdu lub poprawić komfort jazdy gdy jedziemy wyboistą drogą. Dzięki podwójnej amortyzacji będziesz mógł robić na rowerze rzeczy, o których wcześniej nawet nie pomyślałeś! Zawieszenie posiada 160 mm skoku.
Funkcja WALK do 6 km/h
Rower Haibike Allmtn SE posiada funkcję wspomagania do prędkości 6 km/h. Nazywana jest trybem WALK. Jest bardzo przydatna podczas prowadzenia roweru. Działa zarówno na płaskim terenie, jak również podczas prowadzenia pod wzniesienie czy na rampie rowerowej.
Właściwa wysokość siodełka? Zawsze!
Stromy podjazd, szybki zjazd. Powtórka. To chleb codzienny rowerów górskich. Aby najefektywniej wykorzystać moc naszych mięśni, siodełko musi być ustawione odpowiednio wysoko. Aby uzyskać lepszą kontrolę nad rowerem podczas zjazdu, trzeba je odpowiednio obniżyć. Gdybyś miał to robić ręcznie, za pomocą kluczy, to spędzał byś tyle samo czasu z kluczem w ręku co na szlaku. Niby można, tylko po co? Przecież można lepiej! Właśnie taki problem rozwiązuje sztyca regulowana (ang. dropper), w którą został wyposażony ten rower. Dzięki niej podnoszenie i opuszczanie siodełka jest łatwe, płynne i może odbywać się w trakcie jazdy. Co najważniejsze: bez użycia narzędzi! Zrobisz to za pomocą manetki zainstalowanej na kierownicy, a wewnętrzna budowa sztycy nie pozwala na obracanie się siodełka. Każdy kto choć raz spróbował jeździć rowerem ze sztycą regulowaną nie chce wracać do czasów gdy jej nie miał!