Haibike AllMtn 7 red
Ekspert
poleca Haibike AllMtn 7 red ze względu na:
- mocny silnik Yamaha PW-X3 oraz pojemny akumulator 720 Wh,
- topową amortyzację firmy Fox, dzięki której rower prowadzi się pewnie nawet w bardzo wymagającym terenie,
- hamulce Magura MT7 zapewniające pewne hamowanie nawet w najtrudniejszych warunkach.
Wspomaganie do 25 km/h
Napęd elektryczny w rowerze Haibike AllMtn 7 red jest aktywny do prędkości 25 km/h podczas pedałowania i dzięki temu spełnia przepisy ruchu drogowego. Możliwe jest poruszanie się ze wspomaganiem, wyłącznie do tej prędkości. To bezpieczna i komfortowa prędkość, zwłaszcza podczas poruszania się po mieście. Po jej przekroczeniu, rozpędzanie roweru jest możliwe, jednak bez wsparcia silnika. Rower nie zwalnia i nie hamuje samoczynnie. Naturalnie, w dowolnym momencie możliwa jest dezaktywacja wspomagania oraz poruszanie się rowerem bez wsparcia silnika. Dzięki temu, rower jest uniwersalny. Można jechać na nim z minimalnym wysiłkiem lub zrobić trening. Bądź też szybko podjechać pod górę i szybko z niej zjechać.
Rama wykonana z aluminium
Rama roweru została wykonana z aluminium. Dzięki wykorzystaniu tego materiału, możliwe jest stworzenie dość lekkiej, bardzo wytrzymałej ramy, o niebanalnym kształcie. Rama jest trwała i sztywna co sprawia, że rower będzie służył przez lata. Posiada on dobre właściwości jezdne i szybko reaguje na ruchy kierownicą, co jest istotne przy nagłym ominięciu dziury czy innej przeszkody. Maksymalny udźwig (waga roweru + bagaż + rowerzysta) wynosi 150 kg .
Full ze sportowym zacięciem
Haibike AllMtn 7 red to rower elektryczny z kategorii All Mountain. Pełne zawieszenie o skoku 160 mm oraz kąt główki ramy , a także koła w rozmiarze 27,5 cala, 29 cali sprawiają, że pozycja na tym rowerze po prostu pozwala skupić się na jeździe. Na Haibike AllMtn 7 red pokonasz długie techniczne podjazdy, a zjazdy dostarczą dużo wrażeń i radości. Rower prowadzi się bardzo pewnie i stabilnie, a jednocześnie szybko skręci tam gdzie chcesz. Ilość przełożeń (1x12 ) została dobrana w taki sposób, że można na nim podjechać strome podjazdy, a po włączeniu najmocniejszego trybu wspomagania, nawet niemożliwe do pokonania podjazdy, staną się osiągalne.
Dobry napęd w rowerze, to rzecz najważniejsza
Haibike AllMtn 7 red posiada 1x12 biegów. Za zmianę biegów odpowiedzialna jest tylna przerzutka Sram GX Eagle , zębatka tylna Sram Eagle PG1230 11-50T i korba Haibike Components The Crank ++ . Za przeniesienie napędu na tylne koło odpowiedzialny jest łańcuch Sram SX Eagle .
Lekka i prosta w obsłudze przerzutka
W rowerze Haibike AllMtn 7 red zamontowana została przerzutka zewnętrzna Sram GX Eagle , która umożliwia zmianę biegów i regulację. Ponieważ obsługuje zewnętrzne zębatki, to możliwa jest zmiana zestopniowania przełożeń. W zależności od potrzeb użytkownika. Dodatkowo przerzutka zewnętrzna jest dość lekka, a jej konerwacja i regulacja jest nieskomplikowana.
Pełnia możliwości i precyzyjna kontrola
Dzięki silnikowi centralnemu Yamaha PW-X3 możesz dojechać praktycznie wszędzie. To najbardziej uniwersalny i porządany rodzaj silnika montowany w rowerach elektrycznych. Pracuje płynnie, ma większy moment obrotowy od napędów w piaście tylnego koła i jest od nich bardziej czuły. Szybko reaguje na ukształtowanie terenu i sposób w jaki pedałujemy. Dzięki temu, że przenosi moc na koło poprzez łańcuch to wspomaganie jest bardzo płynne. Po pewnym czasie przestajemy zauważać, że silnik nas wspomaga, tylko czujemy swoje większe możliwości. Synchronizacja jest po prostu idealna! Jazda na Haibike AllMtn 7 red do złudzenia przypomina jazdę na tradycyjnym rowerze, jednak jeździ się lżej. Silnik jest umieszczony nisko. Obniża to środek ciężkości roweru oraz korzystnie wpływa na zwrotność i kontrolę nad rowerem. Jednocześnie nie zmniejsza drastycznie prześwitu, tak potrzebnego podczas pokonywania większych przeszkód.
Szybka ładowarka 4A
W zestawie z rowerem otrzymają Państwo ładowarkę 4A. Z wyglądu przypomina zasilacz do laptopa, choć jest od niego nieco większa. Można nią naładować akumulator w biurze, czy mieszkaniu (po zdemontowaniu baterii z roweru), a także zaparkować rower w garażu i wpiąć do go ładowania (bez demontażu baterii). Po 800 cyklach ładowania, akumulator powinien utrzymać około 60 – 80% nominalnej pojemności. Więcej na temat ładowania i użytkowania akumulatora dowiedzą się Państwo z instrukcji dołączonej do roweru. Przybliżony czas ładowania akumulatora 720 Wh do poziomu 100% wynosi
około 5 godzin!
Zasilanie z wnętrza ramy
Nowo zaprojektowana rama pozwoliła na umieszczenie akumulatora wewnątrz ramy. Dzięki temu Haibike AllMtn 7 red na pierwszy rzut oka, nie wygląda na elektryka. Bardzo pozytywnie wpłynęło to na wyważenie roweru, a także na ochronę akumulatora. Jest on bowiem dodatkowo osłonięty przed warunkami atmosferycznymi oraz uderzeniami. Rower pracuje na napięciu 36 V . W pełni naładowana bateria (720 Wh ) pozwala na przejechanie nawet do 140 kilometrów na raz! Można ją naładować w ramie oraz po wyjęciu z ramy za pomocą ładowarki dołączonej do zestawu. Zainteresowanych informacjami dotyczącymi akumulatorów w rowerach, elektrycznych zachęcamy do przeczytania artykułów w naszej bazie wiedzy.
Zupełnie nowy, sportowy wyświetlacz eMTB
Yamaha Interface X to zaprojektowany od nowa wyświetlacz przeznaczony dla najbardziej wymagających użytkowników rowerów eMTB. Jest on minimalistyczny, a jednocześnie umożliwia dostęp do wszystkich przydatnych funkcji (za pomocą Bluetooth LE i ANT+). Składa się z wyświetlacza LED pokazującego tryb wspomagania i poziom naładowania akumulatora oraz manipulator z przyciskami (po lewej stronie kierownicy). Dzięki niewielkim rozmiarom oraz sposobowi montażu, kokpit nie jest „zagracony” jak w innych systemach. Wyświetlacz posiada zintegrowany port USB 1A pozwalający na diagnostykę systemu oraz ładowanie urządzeń jak smartfon czy nawigacja. Interface X pozwala łączyć się z urządzeniami Sigma, Garmin oraz Echowell za pomocą ANT+, aby wyświetlać więcej informacji na zewnętrznym ekranie. Jest także kompatybilny z aplikacjami jak np. e-SYNC dzięki Bluetooth LE.
Hamulce czterotłoczkowe Magura MT7
Magura MT7 to najwyższy model z serii czterotłoczkowych hamulców tej firmy, stworzony do enduro i downhill’u. Czyli sytuacji, w których potrzebne jest uzyskanie maksymalnej mocy hamowania w ułamku sekundy. Bez wysiłku ze strony rowerzysty. MT7 to bardzo mocny, a jednocześnie lekki jak piórko hamulec. Do jego budowy wykorzystano zaawansowane i lekkie materiały jak stopy aluminium czy kompozyt opracowany przez Magurę o nazwie Carbotecture. W MT7 zastosowano technologię Easy Bleed, dzięki czemu wymiana oleju mineralnego jest bardzo prosta. Klamki posiadają regulację odległości od kierownicy. Kompatybilne okładziny: Magura 9P.
FOX 36 Float Performance
FOX 36 Float Performance to bezkompromisowy amortyzator, stworzony z myślą o agresywnej jeździe w bardzo wymagającym terenie, gdzie liczy się wytrzymałość, kultura pracy oraz niezawodność. Amortyzator z serii 36 zbudowany jest na goleniach o średnicy 36mm. Są pokryte powłoką, która zapewnia jeszcze większą płynność pracy amortyzatora. Jest to doskonała propozycja dla osób poszukujących zawieszenia o najwyżej kultury pracy. Dzięki zastosowaniu tłumików FIT4 bądź Grip 2 (w zależności od modelu), wyposażonych w regulacje wolnej, szybkiej kompresji, tłumienia powrotu oraz sprężyny powietrznej "float", amortyzator można precyzyjnie dopasować do swoich wymagań, jak i terenu w którym jeździmy. Montaż koła odbywa się przy użyciu sztywnej osi. Skok amortyzatora wynosi: 160 mm i współpracuje on z kołami w rozmiarze 27,5 cala, 29 cali .
Funkcja WALK do 6 km/h
Rower Haibike AllMtn 7 red posiada funkcję wspomagania do prędkości 6 km/h. Nazywana jest trybem WALK. Jest bardzo przydatna podczas prowadzenia roweru. Działa zarówno na płaskim terenie, jak również podczas prowadzenia pod wzniesienie czy na rampie rowerowej.
Właściwa wysokość siodełka? Zawsze!
Stromy podjazd, szybki zjazd. Powtórka. To chleb codzienny rowerów górskich. Aby najefektywniej wykorzystać moc naszych mięśni, siodełko musi być ustawione odpowiednio wysoko. Aby uzyskać lepszą kontrolę nad rowerem podczas zjazdu, trzeba je odpowiednio obniżyć. Gdybyś miał to robić ręcznie, za pomocą kluczy, to spędzał byś tyle samo czasu z kluczem w ręku co na szlaku. Niby można, tylko po co? Przecież można lepiej! Właśnie taki problem rozwiązuje sztyca regulowana (ang. dropper), w którą został wyposażony ten rower. Dzięki niej podnoszenie i opuszczanie siodełka jest łatwe, płynne i może odbywać się w trakcie jazdy. Co najważniejsze: bez użycia narzędzi! Zrobisz to za pomocą manetki zainstalowanej na kierownicy, a wewnętrzna budowa sztycy nie pozwala na obracanie się siodełka. Każdy kto choć raz spróbował jeździć rowerem ze sztycą regulowaną nie chce wracać do czasów gdy jej nie miał!