Haibike AllMtn 7 black
Ekspert poleca Haibike AllMtn 7 black ze względu na:
- karbonową ramę z wyjmowalnym akumulatorem, zamontowanym w jej wnętrzu,
- wysokiej klasy osprzęt: koła Syntace, napęd Deore XT M8100 1x12 i zawieszenie FOX Factory Kashima (skok 160 mm),
- silnik centralny Yamaha PW-X2 z akumulatorem o pojemności 600Wh.
Wspomaganie do 25 km/h
Napęd elektryczny w rowerze Haibike AllMtn 7 black jest aktywny do prędkości 25 km/h podczas pedałowania i dzięki temu spełnia przepisy ruchu drogowego. Możliwe jest poruszanie się ze wspomaganiem, wyłącznie do tej prędkości. To bezpieczna i komfortowa prędkość, zwłaszcza podczas poruszania się po mieście. Po jej przekroczeniu, rozpędzanie roweru jest możliwe, jednak bez wsparcia silnika. Rower nie zwalnia i nie hamuje samoczynnie. Naturalnie, w dowolnym momencie możliwa jest dezaktywacja wspomagania oraz poruszanie się rowerem bez wsparcia silnika. Dzięki temu, rower jest uniwersalny. Można jechać na nim z minimalnym wysiłkiem lub zrobić trening. Bądź też szybko podjechać pod górę i szybko z niej zjechać.
Rama wykonana z karbonu
Rama roweru została wykonana z włókna węglowego. Wykorzystanie tego materiału umożliwia stworzenie bardzo lekkiej i wytrzymałej ramy o nietypowym kształcie. Carbon jest ręcznie układany w formie, co umożliwia miejscowe wzmocnienie konstrukcji oraz łatwiejsze uzyskanie skomplikowanego kształtu. Kolejnym atutem jest brak widocznych spawów, występujących w tanich, aluminiowych rowerach. Włókno karbonowe, dzięki swej sprężystości lepiej tłumi drgania, a jednocześnie jest odporne na uderzenia np. kamienii. Rama karbonowa o tej samej wytrzymałości jest (wyraźnie) lżejsza, niż jej aluminiowy odpowiednik.
Full ze sportowym zacięciem
Haibike AllMtn 7 black to rower elektryczny z kategorii All Mountain. Pełne zawieszenie o skoku 160 mm oraz kąt główki ramy 65 stopni , a także koła w rozmiarze 27,5 cala, 29 cali sprawiają, że pozycja na tym rowerze po prostu pozwala skupić się na jeździe. Na Haibike AllMtn 7 black pokonasz długie techniczne podjazdy, a zjazdy dostarczą dużo wrażeń i radości. Rower prowadzi się bardzo pewnie i stabilnie, a jednocześnie szybko skręci tam gdzie chcesz. Ilość przełożeń (1x12 ) została dobrana w taki sposób, że można na nim podjechać strome podjazdy, a po włączeniu najmocniejszego trybu wspomagania, nawet niemożliwe do pokonania podjazdy, staną się osiągalne.
Dobry napęd w rowerze, to rzecz najważniejsza
Haibike AllMtn 7 black posiada 1x12 biegów. Za zmianę biegów odpowiedzialna jest tylna przerzutka Shimano Deore XT M8100 Shadow Plus , zębatka tylna Shimano SLX M7100 10-51T i korba Haibike Components The Chainring, 38T . Za przeniesienie napędu na tylne koło odpowiedzialny jest łańcuch Shimano SLX M7100 .
Tylna przerzutka Shimano Deore XT M8100
Shimano Deore XT M8100 w Haibike AllMtn 7 black to ogromny postęp w dziedzinie napędów rowerowych. Lekkość, precyzja wykonania oraz wysoka kultura pracy od zawsze wyróżniały Shimano Deore XT na tle konkurencji. W nowej odsłonie mamy do dyspozycji napęd 1x12 biegów. Jednocześnie dalej możemy liczyć na niezwykle szybką i płynną zmianę biegów, jaką znamy z poprzednich modeli. Nowa przerzutka Deore XT M8100 obsługuje kasetę o rozpiętości aż 10-51T . Tak duża różnica pomiędzy najmniejszą, a największą tarczą świadczy o ogromnej uniwersalności tego napędu. Świetnie sprawdzi się na podjazdach oraz wtedy gdy trzeba zjechać z dużą prędkością. Napęd jest wyraźnie cichszy (od napędów 1x10), a większe kółka na łożyskach maszynowych i obniżenie napięcia łańcucha podczas pracy na niższym biegu, sprawia, żena przerzutce Shimano Deore XT M8100 można polegać w kadej sytuacji!
Pełnia możliwości i precyzyjna kontrola
Dzięki silnikowi centralnemu Yamaha PW-X2 możesz dojechać praktycznie wszędzie. To najbardziej uniwersalny i porządany rodzaj silnika montowany w rowerach elektrycznych. Pracuje płynnie, ma większy moment obrotowy od napędów w piaście tylnego koła i jest od nich bardziej czuły. Szybko reaguje na ukształtowanie terenu i sposób w jaki pedałujemy. Dzięki temu, że przenosi moc na koło poprzez łańcuch to wspomaganie jest bardzo płynne. Po pewnym czasie przestajemy zauważać, że silnik nas wspomaga, tylko czujemy swoje większe możliwości. Synchronizacja jest po prostu idealna! Jazda na Haibike AllMtn 7 black do złudzenia przypomina jazdę na tradycyjnym rowerze, jednak jeździ się lżej. Silnik jest umieszczony nisko. Obniża to środek ciężkości roweru oraz korzystnie wpływa na zwrotność i kontrolę nad rowerem. Jednocześnie nie zmniejsza drastycznie prześwitu, tak potrzebnego podczas pokonywania większych przeszkód.
Szybka ładowarka 4A
W zestawie z rowerem otrzymają Państwo ładowarkę 4A. Z wyglądu przypomina zasilacz do laptopa, choć jest od niego nieco większa. Można nią naładować akumulator w biurze, czy mieszkaniu (po zdemontowaniu baterii z roweru), a także zaparkować rower w garażu i wpiąć do go ładowania (bez demontażu baterii). Po 800 cyklach ładowania, akumulator powinien utrzymać około 60 – 80% nominalnej pojemności. Więcej na temat ładowania i użytkowania akumulatora dowiedzą się Państwo z instrukcji dołączonej do roweru. Przybliżony czas ładowania akumulatora 600 Wh do poziomu 100% wynosi
około 4 godziny!
Zasilanie z wnętrza ramy
Nowo zaprojektowana rama pozwoliła na umieszczenie akumulatora wewnątrz ramy. Dzięki temu Haibike AllMtn 7 black na pierwszy rzut oka, nie wygląda na elektryka. Bardzo pozytywnie wpłynęło to na wyważenie roweru, a także na ochronę akumulatora. Jest on bowiem dodatkowo osłonięty przed warunkami atmosferycznymi oraz uderzeniami. Rower pracuje na napięciu 36 V . W pełni naładowana bateria (600 Wh ) pozwala na przejechanie nawet do 120 kilometrów na raz! Można ją naładować w ramie oraz po wyjęciu z ramy za pomocą ładowarki dołączonej do zestawu. Zainteresowanych informacjami dotyczącymi akumulatorów w rowerach, elektrycznych zachęcamy do przeczytania artykułów w naszej bazie wiedzy.
Minimalistyczny i czytelny wyświetlacz LCD
Wyświetlacz Yamaha A został wyposażony w ekran LCD o przekątnej wynoszącej 1,7 cala. W obudowie obok wyświetlacza, znajduje się także 5 przycisków (strzałka w górę i w dół, ON/OFF, WALK, włącznik oświetlenia). Pomimo niewielkich rozmiarów, pokazuje wszystkie niezbędne informacje jak: aktualna prędkość, poziom naładowania akumulatora, stopień wspomagania, ilość przejechanych kilometrów oraz zasięg. Więcej informacji znajdą Państwo w naszym filmie:
Wyhamuj niezwykle szybko
4-tłoczkowe hamulce Shimano serii M8120 potrafią zatrzymać rower w każdych warunkach. To najwyższy model przeznaczony dla zaawansowanych rowerzystów, montowany w dobrej klasy rowerach. Świetnie sprawdza się w rowerach Enduro / All Mountain. Nie ważne czy jedziesz 50 km/h po asfalcie czy w błotnistym terenie. Deore XT M8120 to mocne hamulce 4-tłoczkowe . Mają do dyspozycji tarcze w rozmiarze 203 mm / 203 mm . Dwupalcowa klamka z regulacją wychylenia Reach Adjust, pozwala ustawić odległość dźwigni od kierownicy, abyś zawsze mógł bezpiecznie się zatrzymać. Zaciski współpracują z okładzinami żywicznymi Shimano N03A / D03S lub metalicznymi D02S / N04C.
FOX 38 Float Performance
FOX 38 Float Performance to bezkompromisowy amortyzator stworzony z myślą o szybkiej, agresywnej i płynnej jeździe, w najtrudniejszym terenie. Amortyzator cechuje duża wytrzymałość, kultura pracy oraz niezawodność. Liczba w nazwie, wskazuje na grubość goleni górnych (38mm). Daje to niespotykaną sztywność, nawet podczas ekstremalnie szybkiej jazdy po głazach czy dużej ilości korzeni. Dzięki zastosowaniu tłumika Grip / Grip2 wyposażonego w regulację szybkiej i wolnej kompresji, tłumienia powrotu, a także sprężyny powietrznej FLOAT EVOL, amortyzator można dopasować do swoich wymagań jak i terenu w którym jeździmy – z ekstremalną precyzją. Koło zamontowane jest na sztywną oś, z użyciem systemu FLOAT AXLE, który zmniejsza tarcie w porównaniu ze zwykłym mocowaniem. Skok amortyzatora wynosi: 160 mm i współpracuje on z kołami w rozmiarze 27,5 cala, 29 cali .
Funkcja WALK do 6 km/h
Rower Haibike AllMtn 7 black posiada funkcję wspomagania do prędkości 6 km/h. Nazywana jest trybem WALK. Jest bardzo przydatna podczas prowadzenia roweru. Działa zarówno na płaskim terenie, jak również podczas prowadzenia pod wzniesienie czy na rampie rowerowej.
Właściwa wysokość siodełka? Zawsze!
Stromy podjazd, szybki zjazd. Powtórka. To chleb codzienny rowerów górskich. Aby najefektywniej wykorzystać moc naszych mięśni, siodełko musi być ustawione odpowiednio wysoko. Aby uzyskać lepszą kontrolę nad rowerem podczas zjazdu, trzeba je odpowiednio obniżyć. Gdybyś miał to robić ręcznie, za pomocą kluczy, to spędzał byś tyle samo czasu z kluczem w ręku co na szlaku. Niby można, tylko po co? Przecież można lepiej! Właśnie taki problem rozwiązuje sztyca regulowana (ang. dropper), w którą został wyposażony ten rower. Dzięki niej podnoszenie i opuszczanie siodełka jest łatwe, płynne i może odbywać się w trakcie jazdy. Co najważniejsze: bez użycia narzędzi! Zrobisz to za pomocą manetki zainstalowanej na kierownicy, a wewnętrzna budowa sztycy nie pozwala na obracanie się siodełka. Każdy kto choć raz spróbował jeździć rowerem ze sztycą regulowaną nie chce wracać do czasów gdy jej nie miał!