BH ATOM-X LYNX 6 PRO-SE ER949
Działa ze wspomaganiem do 25 km/h
Rower elektryczny BH ATOM-X LYNX 6 PRO-SE ER949 jest zgodny z przepisami ruchu drogowego, co oznacza, że mogą Państwo jeździć z użyciem wspomagania elektrycznego maksymalnie do 25 km/h. Jest to bezpieczna i komfortowa prędkość zwłaszcza podczas poruszania się po mieście. Naturalnie, w dowolnym momencie możliwa jest dezaktywacja wspomagania oraz poruszanie się rowerem wyłącznie pedałując. BH ATOM-X LYNX 6 PRO-SE ER949 nie ma możliwości poruszania się z silnikiem bez pedałowania.
Najbardziej uniwersalny rower górski
BH ATOM-X LYNX 6 PRO-SE ER949 to rower elektryczny należący do kategorii Enduro. Według nas jest to najbardziej uniwersalna kategoria rowerów. Dlaczego? Rower ten posiada kąt główki ramy wynoszący . Jest to wartość znajdująca się pomiędzy kątem spotykanym w rowerach zjazdowych oraz w rowerach z kategorii All Mountain. Dodatkowo, możemy tutaj spotkać zawieszenie o skoku 160 mm a także koła w rozmiarze 27,5 cala . Na tym rowerze można wybrać się zarówno na jednodniowy trip lub dwutygodniowy bikepacking.
Lekka i prosta w obsłudze przerzutka
W rowerze BH ATOM-X LYNX 6 PRO-SE ER949 znajdziesz przerzutkę zewnętrzną Sram GX Eagle , która zapewnia precyzję zmiany biegów i łatwość regulacji. Dzięki temu, że obsługuje zewnętrzne zębatki, możliwa jest zmiana zestopniowania przełożeń w zależności od potrzeb użytkownika. Dodatkowo przerzutka zewnętrzna jest lekka i prosta w konserwacji.
Ogromne możliwości i pełna kontrola nad rowerem
Dzięki silnikowi centralnemu Brose Drive S możesz dojechać praktycznie wszędzie. Silnik centralny to najbardziej uniwersalny i wydajny rodzaj silnika jaki montuje się w rowerach elektrycznych. Pracuje on płynnie i szybko reaguje na sposób pedałowania. Uruchomiony silnik działa jako integralne wsparcie dla rowerzysty, ponieważ przenoszenie mocy na koło odbywa się poprzez łańcuch. Na tym rowerze jeździ się dokładnie tak, jak na tradycyjnym jednak dużo lżej. Po wyłączeniu nie generuje on dużego, dodatkowego oporu. Wspomaganie działa tak płynnie, że po pierwszej przejażdżce stracą Państwo zainteresowanie tradycyjnymi rowerami. Silnik Brose Drive S jest umieszczony bardzo nisko. Obniża to środek ciężkości całego roweru oraz korzystnie wpływa na zwrotność i kontrolę nad rowerem.
Najbardziej efektywny silnik
BH ATOM-X LYNX 6 PRO-SE ER949 został wyposażony w silnik centralny Brose Drive S. Co wyróżnia go na tle Bosch’a, czy Yamahy? Posiada najwyższy moment obrotowy, który wynosi aż 90Nm. Jest to o 20% więcej niż najwyższy model Bosch’a oraz aż o 80% w porównaniu do silników tylnych. Dlaczego o tym piszemy? Ponieważ (w uproszczeniu) im więcej Niutonometrów tym efektywniejsze wyjeżdżanie pod górę. Jest to szczególnie ważne podczas jazdy w bardzo stromym terenie. Firma Brose pochodzi z Niemiec i specjalizuje się w produkcji silników elektrycznych, zawieszenia, wspomagania kierownicy, pomp oraz innych części do samochodów klasy premium występujących na rynku niemieckim. Silnik oprócz swoich niezwykłych osiągów jest lekki i prawie niesłyszalny. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu wewnętrznego paska zębatego, którego trwałość wynosi aż kilkanaście tysięcy kilometrów. Jako jeden z niewielu silników ma możliwość współpracy z napędami 2-rzędowymi (np. 2x10rz czy 2x11rz). Działa też bardzo sprawnie z napędami 1x12.
36 V system zasilania
Silnik roweru BH ATOM-X LYNX 6 PRO-SE ER949 jest zasilany napięciem 36 V , dzięki czemu napęd ma wyższą sprawność, a co za tym idzie większy zasięg w porównaniu do zestawów pracujących na niższym napięciu.
Solidne zasilanie roweru
Posiadając akumulator naładowany do pełna, mogą Państwo przejechać nawet do do 140 kilometrów na raz! Jego pojemność wynosi 720 Wh . Pracuje on na napięciu 36 V i został umieszczony wewnątrz ramy . Dzięki temu rower na pierwszy rzut oka, nie wygląda na elektryka. Akumulator jest wykonany w technologii litowo-jonowej. Nie posiada efektu pamięci oraz waży zaledwie kilka kilogramów. Można go doładować w dowolnym momencie bez obawy o zmniejszenie pojemności. Jest on zamykany na kluczyk (w zestawie), dlatego dostęp do niego będzie miał tylko właściciel. Jak go naładować? Za pomocą ładowarki dołączonej do roweru. Ładowanie jest możliwe zarówno z akumulatorem w ramie, jak też po wyjęciu go z roweru. Osoby zainteresowane informacjami dotyczącymi obliczania realnego zasięgu oraz parametrów dotyczących akumulatorów w rowerach elektrycznych zachęcamy do przeczytania artykułu pt „Ile kilometrów mogę przejechać na pełnej baterii?”, który znajduje się w naszej bazie wiedzy.
Podręczna i lekka ładowarka
Czas ładowania akumulatora (o pojemności 720 Wh ) do 80% w rowerze BH ATOM-X LYNX 6 PRO-SE ER949 zajmuje zaledwie kilka godzin. Ładowarka wagą i rozmiarem przypomina zasilacz do laptopa. Żywotność baterii wynosi około 700 – 800 cykli. Po tym czasie powinna posiadać około 60 - 80% oryginalnej pojemności. Ten akumulator starczy Ci na lata! Chcesz wiedzieć więcej? Przeczytaj artykuł "Jak użytkować baterię w rowerze elektrycznym?"
Kolorowy wyświetlacz LCD i silnik wibracji
BH ATOM-X LYNX 6 PRO-SE ER949 został wyposażony w kolorowy wyświetlacz LCD z silnikiem wibracji. Ekran zamocowany jest tak, aby zawsze był dostępny w zasięgu wzroku. Ergonomiczny panel sterowania posiada wbudowaną diodę LED, która odpowiednim kolorem pomaga szybko sprawdzić jakiego trybu wspomagania aktualnie używamy. Dzięki wibracjom użytkownik otrzymuje potwierdzenie zmiany ustawień, dzięki czemu może łatwiej skupić się na jeździe.
Pełna kontrola nad mocą hamowania
Tarczowe hamulce hydrauliczne Shimano XT 200mm nie boją się deszczu oraz trudnych warunków. Będą w nich hamować mocniej i pewniej niż inne konstrukcje, a do tego nie zużyją obręczy! Zastosowanie płynu zamiast linki umożliwia płynną regulację siły hamowania co wypływa na bezpieczeństwo. Ponadto klocki w hamulcach tarczowych wystarczają na dłużej co obniża koszt użytkowania roweru.
Pełna amortyzacja dla największej wygody i prędkości
Dzięki jednemu amortyzatorowi jazda rowerem jest komfortowa. A dzięki dwóm to czysta przyjemność. Przedni amortyzator (FOX 36 FLOAT Factory Grip 2 160mm 15QR ) pozwala na szybszą jazdę z góry, dzięki doskonałemu tłumieniu drgań oraz dostępnej regulacji parametrów pracy.
Damper z prawdziwego zdarzenia
Tylny amortyzator (FOX FLOAT DHX2 Performance ) w rowerze BH ATOM-X LYNX 6 PRO-SE ER949 doskonale pomaga w tłumieniu drgań nawet podczas zjazdów w najtrudniejszym terenie zwiększając komfort jazdy. BH ATOM-X LYNX 6 PRO-SE ER949 pozwoli Ci robić na rowerze rzeczy, o których wcześniej nawet nie myślałeś!
Amortyzacja siodełka = większy komfort
BH ATOM-X LYNX 6 PRO-SE ER949 posiada sztycę amortyzowaną. Sprawia ona, że codzienna jazda jest dużo wygodniejsza. Działa (w uproszczeniu) podobnie do niewielkiego amortyzatora. Pomaga tłumić część wstrząsów, które powstają w wyniku jazdy po nierównych drogach, wybojach, koleinach, dziurach oraz podczas pokonywania niskich krawężników. Rowery ze sztycą amortyzowaną polecamy zwłaszcza osobom, które mają problemy z kręgosłupem oraz tym, którzy cenią sobie dodatkowy komfort.