KTM Scarp Prime
Rama wykonana z karbonu
Rama roweru została wykonana z włókna węglowego. Wykorzystanie tego materiału umożliwia stworzenie bardzo lekkiej i wytrzymałej ramy o nietypowym kształcie. Carbon jest ręcznie układany w formie, co umożliwia miejscowe wzmocnienie konstrukcji oraz łatwiejsze uzyskanie skomplikowanego kształtu. Kolejnym atutem jest brak widocznych spawów, występujących w tanich, aluminiowych rowerach. Włókno karbonowe, dzięki swej sprężystości lepiej tłumi drgania, a jednocześnie jest odporne na uderzenia np. kamienii. Rama karbonowa o tej samej wytrzymałości jest (wyraźnie) lżejsza, niż jej aluminiowy odpowiednik.
Komfort i osiągi
Często posiadanie dwóch, jest lepsze od jednego. To samo dotyczy amortyzacji w rowerze. Zamontowanie amortyzatora w rowerze, to naszym zdaniem największe wydarzenie od czasu wynalezienia opony pneumatycznej. Umożliwiło to poruszanie się rowerem w miejscach gdzie dotychczas dało się poruszać wyłącznie pieszo. Zamontowanie dampera było równie przełomowe. Pozwala on nie tylko pojechać dalej, zjechać szybciej ale także znacząco podnosi komfort jazdy. W bardzo krótkim czasie powyższe rozwiązania opanowały rowery górskie. Jak bardzo? Dzisiaj rowery posiadające wyłącznie przedni amortyzator bardzo rzadko spotyka się w terenie. Nie bez przyczyny. I nie chodzi tylko o dodatkowy komfort, ale także o prędkości z jakimi da się pokonać dany teren. Ponadto podwójna amortyzacja zwiększa nasze bezpieczeństwo, bo rower łatwiej pokonuje wyboje i nierówności.
Dobry napęd w rowerze, to rzecz najważniejsza
KTM Scarp Prime posiada 1x12 biegów. Za zmianę biegów odpowiedzialna jest tylna przerzutka Shimano XTR M9100 SGS shadow+ , zębatka tylna Shimano Deore XT M8100 10-51T i korba Shimano XTR M9120 34T . Za przeniesienie napędu na tylne koło odpowiedzialny jest łańcuch Shimano Deore XT M8100 .
Niezwykle recyzyjna i najlżejsza przerzutka Shimano XTR M9100
Od czasu kiedy została zaprezentowana pierwsza przerzutka Shimano XTR mija właśnie 30 lat. Od tamtego czasu zmieniło się bardzo dużo. XTR to najbardziej zaawansowana technicznie grupa Shimano, przeznaczona do wyścigów Enduro. Charakteryzuje się ona ekstremalnie niską wagą i niespotykanie precyzyjną zmianą przełożeń. Model XTR M9100 ma ich do dyspozycji, aż 1x12 z kasetą o bardzo dużej rozpiętości przełożeń (10-51T ). Zastosowanie lekkich materiałów pozwoliło na uzyskanie tak bardzo dużego zakresu przełożeń oraz ich ilości bez znacznego zwiększania wagi. Shimano XTR używają zawodowcy oraz zaawansowani amatorzy startujący w wyścigach Enduro. Do obsługi przerzutki wykorzystujemy manetkę RapidFire Plus, która pozwala zreduować aż o 3 biegi za jednym naciśniciem. System 2-way release to zmiana biegu w dół za pomocą palca wskazującego bądź kciuka.
Shimano XTR - najbardziej zaawansowane hamulce 2-tłoczkowe
Dwutłoczkowe Shimano XTR M9100 to model ultralekkich hamulców do maratonów / XC dla zawodowców i zaawansowanych amatorów. Moc i precyzja hamowania są niespotykane. Klasa sama w sobie. Do wykonania zacisku hamulca XTR M9100 wykorzystano pojedynczy blok kutego na zimno aluminium (konstrukcja Mono-Body). Wyeliminowanie połączeń podniosło trwałość hamulca i zwiększyło sztywność zacisku, zwiększając siłę hamowania. Zacisk posiada ceramiczne tłoczki dające lepsze wyczucie i kontrolę nad siłą hamowania. W nowym modelu siła hamowania wzrostła o 10%, a temperatura pracy spadła aż o 20 stopni Celsjusza (z tarczami XTR Ice Tech Freeza 180 /203 mm). Hamulce współpracują z okładzinami metalicznymi (K04TI) i żywicznymi (K03Ti).
RockShox SID SL 32
RockShox SID SL 32 to super lekki amortyzator do klasycznego roweru XC. Posiada sprawdzone golenie o średnicy 32 mm. Nowy damper Rush zapewnia pozycje Open lub Lockout z fabrycznie dostrojoną kompresją i niezależną regulacją odbicia. Sprężyna powietrzna DebonAir™ jest dostosowana do wymagań XC i utrzymuje wyższą wysokość podczas jazdy, co przekłada się na większą pewność i kontrolę rowerzysty nad rowerem. Uszczelki o-ring SKF posiadają bardzo niski współczynnik tarcia i zapewniają długotrwałe działanie widelca, a także bardzo poprawiają wyczucie i gładkość pracy zawieszenia. Olej Maxima Plush zmniejsza tarcie i wycisza dźwięk pracy tłumika. RockShox SID SL 32 posiada 100 mm skoku.