KTM Prowler Exonic
Najbardziej uniwersalny rower górski
KTM Prowler Exonic to rower należący do kategorii Enduro. Według nas jest to najbardziej uniwersalna kategoria rowerów. Dlaczego? Rower ten posiada kąt główki ramy wynoszący . Jest to wartość znajdująca się pomiędzy kątem spotykanym w rowerach zjazdowych oraz w rowerach z kategorii All Mountain. Dodatkowo, możemy tutaj spotkać zawieszenie o skoku 160 mm a także koła w rozmiarze 29 cali . Na tym rowerze można wybrać się zarówno na jednodniowy trip lub dwutygodniowy bikepacking.
Niesamowicie precyzyjna i lekka przerzutka Shimano XTR M9100
Pierwsza seria Shimano XTR (8-rzędowa) została zaprezentowana w 1992 roku. Od tamtego czasu wiele się zmieniło. Ciągły rozwój, badania oraz innowacja były fundamentami dla kolejnych serii XTR. Dzięki temu Shimano XTR M9100 zapewnia niespotykanie precyzyjną zmianę przełożeń. Seria M9100 działa niezwykle cicho oraz posiada aż 12 przełożeń przy zachowaniu niesamowicie niskiej wagi. Największą z zalet jest wysoka precyzji wykonania osiągnięta dzięki zastosowaniu najnowocześniejszych materiałów oraz procesów produkcyjnych. Jest to najlżejsza 12-rzędowa przerzutka dedykowana do rowerów MTB firmy Shimano. Dodatkowo kółka przerzutki zostały zwiększone, co poprawia wydajność i prowadzenie łańcucha. Ponieważ model M9100 obsługuje 12 biegów, to zyskujemy większy zakres przełożeń oraz lepsze zestopniowanie w porównaniu do poprzednich modeli Shimano XTR. Z grupy tej korzystają zawodowcy oraz zaawansowani amatorzy startujący w wyścigach XC. Przerzutka współpracuje z manetką wyposażoną w system RapidFire Plus, która umożliwia zredukować biegi aż o 3 za jednym naciśnięciem manetki. Dodatkowo system 2-way release pozwala na zmianę biegów w dół, nie tylko za pomocą kciuka ale także palca wskazującego.
4-tłoczkowe hamulce Shimano XTR - szybciej zatrzymać się nie da!
Czterotłoczkowe hamulce Shimano XTR to zawodniczy model ultralekkich hamulców do Enduro o mocy hamowania porównywalnej z downhillowymi hamulcami Shimano Saint. Zacisk hamulca XTR M9120 został wykonany z pojedynczego bloku aluminium, kutego na zimno (konstrukcja MONO-BODY). Eliminacja połączeń zapewnienia najwyższą możliwą sztywność i wytrzymałość. Cztery ceramiczne tłoczki dają poczucie pełnej kontroli nad siłą hamowania w każdym momencie. Modulacja siły jest po prostu niespotykana. W modelu XTR M9120 siła hamowania wzrosła o 10%, a temperatura spadła o 20 stopni (przy zastosowaniu tarcz XTR Ice Freeza 180 lub 203 mm). Hamulce współpracują z klockami metalicznymi (N03C) i żywicznymi (N03A).
Pełna amortyzacja dla największej wygody i prędkości
Dzięki jednemu amortyzatorowi jazda rowerem jest komfortowa. A dzięki dwóm to czysta przyjemność. Przedni amortyzator (FOX 36 Float 29" Factory (kashima) ) pozwala na szybszą jazdę z góry, dzięki doskonałemu tłumieniu drgań oraz dostępnej regulacji parametrów pracy.
Damper z prawdziwego zdarzenia
Tylny amortyzator (FOX Float DPX2 Factory 3Position 230x65 ) w rowerze KTM Prowler Exonic doskonale pomaga w tłumieniu drgań nawet podczas zjazdów w najtrudniejszym terenie zwiększając komfort jazdy. KTM Prowler Exonic pozwoli Ci robić na rowerze rzeczy, o których wcześniej nawet nie myślałeś!
Właściwa wysokość siodełka, w każdej chwili
Używając rowerów MTB regularnie wyjeżdżamy pod stromy podjazd by następnie sunąć szybko w dół. Każdą z tych czynności wykonuje się lepiej gdy możemy dobrać właściwą wysokość siodełka. Podczas podjazdu – wysoko, a podczas zjazdu niżej. Właśnie dlatego pewien czas temu na rynku rowerowym pojawiła się kolejna innowacja – sztyca regulowana (ang. dropper). Dzięki niej podnoszenie i opuszczanie siodełka jest łatwe, płynne i może odbywać się w trakcie jazdy. Podjeżdżając wzniesienie podnosimy siodełko, aby noga pracowała w pełnym zakresie ruchu. A podczas zjazdu opuszczamy je, aby obniżyć środek ciężkości. Poprawia to także sterowność oraz minimalizuje ryzyko uderzenia się o siodełko podczas podczas jazdy. Regulacja wysokości jest możliwa za pomocą manetki zainstalowanej na kierownicy, a wewnętrzna budowa sztycy nie pozwala na obracanie się siodełka. Każdy kto choć raz spróbował jeździć ze sztycą pneumatyczną nie chce wracać do czasów gdy jej nie miał!