669 175 126 tel 12 422 68 44 Kontakt Pn - Pt: 9-19 Sob: 10-14
Koszyk 0

Tani rower elektryczny - Na co zwrócić uwagę? Ile wydać? Jaki kupić?

Najlepsze rowery elektryczne w najlepszych cenach

Artykuł ten piszę w oparciu o wasze liczne pytania. Stworzyłem go w szczególności dla osób, które dysponują ograniczoną ilością środków pieniężnych na zakup nowego roweru, a jednocześnie pragną wykorzystać ogromne możliwości jakie daje rower elektryczny.

Tani rower elektryczny - do 3000 złotych

Jeżeli nie chcesz dużo czytać to na wstępie postaram się w skrócie podsumować całą treść. Nie warto kupować nowych rowerów w takim przedziale cenowym. Jeżeli dysponujesz budżetem 1500 – 3000 zł i chcesz zakupić tani rower elektryczny, to masz trzy wyjścia:

  1. Zwiększyć budżet i rozważyć zakup solidnego roweru w cenie około 3500 - 4000 złotych,
  2. zastanowić się nad montażem napędu do roweru, który już masz i lubisz na nim jeździć,
  3. poszukać roweru używanego

1. Dobry i tani rower elektryczny od 3500 złotych

Jeśli jesteś w stanie dołożyć pieniądze i kupić dobry rower, który naprawdę posłuży Ci przez długi czas, to zerknij proszę na poniższe rowery. Wybraliśmy je dla Ciebie na podstawie preferencji naszych klientów. Najbardziej popularnym rowerem od 3500 złotych jest rower miejski Lovelec Metro. Jeśli nie wiesz jaki rower wybrać zapoznaj się proszę z poradnikiem: Jaki rower elektryczny wybrać?

Lovelec Tour White

Lovelec Tour White
5 832 zł

Lovelec Compact

Lovelec Compact
4 415 zł

Lovelec Atria

Lovelec Atria
5 799 zł

Lovelec Metro

Lovelec Metro
4 579 zł


2. Montaż napędu do roweru, który już posiadasz

Połączenie roweru, który znasz i lubisz z silnikiem elektrycznym to najlepsze rozwiązanie jakie możesz wybrać za mniej niż 3000 złotych. Zalet z montażu silnika jest sporo. Najważniejszymi z nich są: dodatkowe wspomaganie podczas podjazdów, mniejszy wysiłek podczas jazdy, niska cena, czy to, że nie musisz się martwić gdzie przechowywać kolejny rower. Ceny silników przednich z baterią zaczynają się już od 2599 złotych, a napędów tylnych od 2999 złotych.



3. Tani rower elektryczny = używany rower elektryczny?

Kupno używanego roweru to trudna i skomplikowana procedura. Nawet kupując zwykły rower można się łatwo wkopać w gruchota, którego naprawa kosztuje kilkaset złotych lub nawet równowartość roweru. W przypadku roweru elektrycznego jest jeszcze trudniej.

Jeśli chcesz kupić używany, tani rower elektryczny to zacznij poszukiwania od rowerów nowych. Wiem, brzmi to absurdalnie, więc spróbuję ująć to trochę inaczej. Szukając używanego roweru, upewnij się, że jest on jeszcze produkowany i dostępny w sprzedaży jako nowy. W sklepach, a nie na serwisach aukcyjnych. Dzięki sprawdzeniu sklepów internetowych, będziesz miał pewność, że rower był oficjalnie dostępny na polskim rynku. Ta metoda zagwarantuje Ci dostęp do części zamiennych i potwierdzenie, że rower był sprowadzany legalnie. Zapamiętaj te dwie rzeczy, bo opiszę je szczegółowo już za chwilę.

Gdy wybierzesz jakiś rower, zacznij szukać używanych modeli jednak nie starszych niż dwa lata. Jeżeli ktoś sprzedaje rower elektryczny po kilku latach jako „nie używany” to najprawdopodobniej ma on uszkodzoną baterię. Właśnie dlatego, że nie była ona ładowana. Miałeś kiedyś tak, że zostawiłeś w szufladzie swój poprzedni telefon na „czarną godzinę”. Wyjąłeś go po paru latach i okazało się, że nie działa? Dokładnie tak, może się stać z Twoim rowerem. Nie używane samochody szybciej gniją, a rozładowane baterie, zostawione na długi czas bez ładowania uszkadzają się.

Jeżeli dysponujesz skromnym budżetem to w żadnym wypadku nie kupuj używanych rowerów sprowadzonych z zachodu! To tak jak z samochodami z importu. Koszty naprawy potrafią urosnąć do ogromnych kwot, a dostęp do części zapasowych jest bardzo utrudniony.

Porada

Wybierając rower używany, który równocześnie jest w sprzedaży w sklepach masz największą szansę, na niedrogą naprawę w przypadku ujawnienia się usterki, o której np. sprzedający Cię nie poinformował.

Tani rower elektryczny z gwarancją sprzedawcy

Kupując rower elektryczny przez serwis aukcyjny, na giełdzie czy od małego importera, albo sprzedawcy na targu otrzymasz gwarancję… którą możesz... sobie wsadzić w buty! Najczęściej nie będziesz miał szans jej zrealizować z powodu braku kontaktu z firmą. Sprzedawcy chętnie odpowiadają na maile wtedy gdy chcesz kupić rower. Sytuacja często zmienia się gdy piszesz, że masz problem ze sprzętem. Jeśli oddasz rower na gwarancji to jest spora szansa, że zostanie ona nieuwzględniona z powodu (TUTAJ WSTAW DOWOLNĄ ABSURDALNĄ WYMÓWKĘ) lub okaże się, że firma nie istnieje. Skąd to wiemy?



Porada

Kupując rower sprawdź zawsze wiarygodność sprzedawcy!

Prowadząc serwis rowerów elektrycznych, bez przerwy spotykamy się z podobnymi sytuacjami. Odwiedzają nas ludzie, którzy szukają pomocy w naprawie awarii takiego roweru. Próbują Oni najpierw reklamować sprzęt u sprzedawcy jednak okazuje się, że: „Wie pan, próbowałem ale tej firmy gdzie kupiłam/kupiłem już nie ma; przeprowadzili się; nie odbierają telefonu i nie odpisują na maile”. Dlaczego w przypadku tanich rowerów nie ma szans na naprawy gwarancyjne? Ze względu na niską cenę produktu nie byłyby one przewidziane. Przepisy wymagają świadczenia gwarancji, więc teoretycznie kupisz rower z gwarancją, ale zapomnij, że uda Ci się z niej skorzystać.

Tani rower elektryczny z gwarancją dystrybutora

Najlepsze rowery elektryczne w najlepszych cenachKontynuując rozmowę często pytamy „A kto jest gwarantem? Rozmawiał pan z dystrybutorem, importerem?” Najczęściej pada odpowiedź: „Nie rozmawiałem, bo to rower importowany i nie ma żadnego, oficjalnego przedstawicielstwa – gość sam je ściągał do Polski.”. Gdy rozbieramy taki rower okazuje się, że pojawiają się problemy z nietypowym napędem bądź dostępnością części. Wtedy zostają jedynie wątpliwe modyfikacje tzw. „samoróbki” lub montaż nowego napędu.

Porada

Jeśli chcesz kupić rower z prawdziwą gwarancją zakup go w zaufanym sklepie stacjonarnym lub internetowym.

Akumulator (bateria)



Mam dla Ciebie trudną zagadkę. Rower elektryczny posiada baterię czy akumulator? Oba! Rower posiada akumulator składający się z dużej ilości ogniw akumulatorowych. Taki przedmiot nazywa się baterią akumulatorów (jako zbiór, niczym w wojsku). Dla skrócenia używamy po prostu słowa bateria. Jest ona jednak w pełni ładowalna bo posiada ogniwa. Od rodzaju i jakości tych ogniw zależy zasięg roweru, jego waga oraz żywotność samego akumulatora.

W bardzo tanich rowerach na ogół montuje się akumulatory żelowe. Takie akumulatory są popularne np. w małych pojazdach elektrycznych typu Melex, a w rowerach były stosowane w latach 70. Niestety ich waga, pojemność, wydajność oraz niska tolerancja temperaturowa dyskwalifikuje je z zastosowania w rowerach elektrycznych. Gęstość energii akumulatora żelowego to około 20-30 Wh/kg. Dla porównania gęstość energii akumulatora litowo-jonowego to 150-400 Wh/kg. Oznacza to, że akumulator żelowy przeciętnie jest 5-krotnie cięższy od Li-ION.

Jeżeli więc sprzedawca podaje, że rower posiada akumulator żelowy 36 V 12 Ah to jego waga może osiągnąć nawet kilkanaście kilogramów! Przy takiej wadze, warto się zastanowić czy wspomaganie silnika nie będzie jedynie równoważyć wagi baterii. Tanie rowery elektryczne pozwolą Ci realnie przejechać na nowym akumulatorze maksymalnie 20 km (aktywnie pedałując). Dla porównania akumulator litowo-jonowy o pojemność ponad 400 Wh (11 Ah) wystarczy na przejechanie przeciętnie 80 km. Jego waga to około 3 kilogramy. Te obliczenia oczywiście są przybliżone, jednak teraz już wiesz, że jeżeli sprzedawca podaje informację „bateria żelowa, 36 V,12 Ah, zasięg 40 – 60 km, waga 5 kg” to jest to nieprawda.

Porada

Nie kupuj roweru z akumulatorami żelowymi (ani innym kwasowo-ołowiowymi).

Akumulator żelowy po prostu nie nadaje się do roweru. Poszukaj więc roweru z akumulatorem litowym. Jaki wybrać? Producentów ogniw litowych jest bardzo dużo. Jedne ogniwa bywają bardzo awaryjne, inne praktycznie niezawodne. Ponieważ producenci ogniw podają „typową” znamionową pojemność okazuje się, że często tanie akumulatory litowe mają dużo mniejszą pojemność, niż ta deklarowana przez producenta. Niestety laikowi trudno będzie to ocenić przy zakupie. Tutaj możemy jedynie polegać na marce roweru. Producenci mający wieloletnie doświadczenie w produkcji rowerów stosują jedynie najlepsze ogniwa. W końcu ich marka przetrwała dzięki zadowoleniu klientów. Właśnie dlatego zwracają oni uwagę na każdy półprodukt użyty przy składaniu gotowego roweru. Poniżej zamieszczamy przykładowe ogniwa wysokiej jakości.



Napięcie 24 V czy 36 V?

Technologia 24 V w rowerach elektrycznych jest już bardzo przestarzała. Wszyscy liczący się producenci odeszli od niej kilka lat temu na rzecz 36 V. Większe napięcie to przede wszystkim większa sprawność, mniejsze straty energii oraz większa prędkość przy zachowaniu momentu obrotowego. Coraz trudniej na rynku dostać części zamienne do napędów elektrycznych 24 V dlatego, jeżeli wybierasz nowy rower to szukaj tylko wśród tych zasilanych 36 V.

Silnik beszczotkowy, bezoporowy, itp.

W segmencie tanich rowerów dominują silniki montowane w piastach, dlatego poniższe informacje dotyczą wyłącznie takich silników. W rowerach elektrycznych stosuje się silniki BLDC czyli bezszczotkowe silniki prądu stałego, które często nazywane są również silnikami bezoporowymi. Pomimo, iż silniki te posiadają znacznie mniejszy opór od silników szczotkowych, to wbrew swojej nazwie wcale nie są takie całkiem bezoporowe. W połączeniu z dużą masą roweru, jazda po wyczerpaniu akumulatora będzie wymagała od Ciebie wielkiego wysiłku. Dlatego też w droższych rowerach, stosuje się silniki z dodatkowym wolnobiegiem wewnątrz piasty. Dzięki niemu uzyskasz prawdziwie bezoporową jazdę przy wyłączonym napędzie.

Porada

Kupując rower sprawdź czy koło, w którym zamocowany jest silnik obraca się do przodu bez żadnego oporu.

Marka napędu elektrycznego



Części zamienne do rowerów znanych marek są łatwo dostępne. Niestety w przypadku tanich rowerów, nie zawsze możesz na to liczyć. Kupując rower z napędem nieznanej marki, możesz mieć problem z kompatybilnością części zamiennych lub ich całkowitym brakiem. Jeżeli decydujesz się na zakup roweru to celuj w taki, który posiada napędy Bafang, 8Fun, Lovelec, Ecobike. Są one znane i powszechnie uznane za dobre. Ponadto kupując napęd jednej z tych firm, będziesz miał dużo większą szansę w przyszłości na dokupienie części zamiennych do napędu.

Winora Y280.X DA

Winora Y280.X DA
9 499 zł

Winora Y280.X ER

Winora Y280.X ER
9 499 zł

Winora Y380.F

Winora Y380.F
9 999 zł

Winora Radius Plain

Winora Radius Plain
9 499 zł

Jakość samego roweru

O jakości tanich rowerów nie tylko elektrycznych napisano już mnóstwo artykułów, dlatego też nie będę się zagłębiał w szczegóły. Przyzwoity napęd do roweru elektrycznego – zestaw zawierający akumulator, silnik, sterownik, czujniki, panel sterujący kosztuje około 2800,00 zł. Odejmij tę kwotę od ceny roweru elektrycznego który chcesz kupić, a zobaczysz ile warta jest reszta części.

Porada

Sprawdź jakich marek są podzespoły odpowiadające za Twoje bezpieczeństwo. Rower elektryczny rozpędza się dużo szybciej niż normalny, a do tego jest dużo cięższy. Sprawdź jakiej marki są hamulce, opony, piasty, mostek, itp. bo od tych elementów może zależeć twoje zdrowie.

Hit promocja, najnowszy model! Super cena!

W internecie można znaleźć liczne oferty „rowerów elektrycznych” w przedziale cenowym 1500 zł – 3000 zł. Rowery te w większości są produkowane w malutkich fabrykach w Chinach z najgorszych podzespołów, przez niewykwalifikowanych pracowników. O warunkach pracy nie wspominając. Rowery te należą do tzw. jednorazówek. Brak części zamiennych, brak możliwości wymiany komponentów na lepsze, realny zasięg nie większy niż 20 km i waga z baterią ponad 35 kg. A do tego słabe hamulce i bezpieczeństwo użytkowania równe zero.

Masz pytanie?

Zadzwoń na 669 175 126 i powiedz, że dzwonisz w sprawie taniego roweru elektrycznego. Odpowiemy na każde pytanie, bo rowery elektryczne to nasza specjalność!


Przy tych ofertach często widnieją zachęcające hasła NIEMIECKI, IMPORT GERMANY, HOLENDERSKI, SHIMANO, MANETKA, czy PROSTO OD IMPORTERA. Niektórzy handlarze znani są ze swoich nieprawdopodobnych historyjek. Napiszą absolutnie wszystko byle tylko sprzedać Ci „Holenderski rower elektryczny z niemieckiego importu”. Właśnie, dlatego zrobiłem mały słownik pojęć tłumaczących co naprawdę oznaczają.

Tani rower elektryczny, dobry bo niemiecki

Tani rower elektryczny

Mamy jakoś tak zakodowane, że postrzegamy niemieckie produkty jako lepsze i bardziej trwałe. Od samochodów przez rowery po kawę czy proszek. Sprzedawcy tanich rowerów chętnie wykorzystają ten fakt na swojej aukcji. Jak więc zrobić z chińskiej tandety niemiecki rower? Zaimportować! Niemcy posiadają jeden z największych portów w Europie. Oznacza to, że koszt importu do Niemiec jest tańszy niż do Polski. Dlatego tani import przechodzi przez niemieckie firmy, a w nagłówkach aukcji pojawiają się napisy, „Niemiecki”, „Germany” „Import Germany”. Tak właśnie rower z Chin staje się rowerem z Niemiec.

Za rower słynący z niemieckiej jakości trzeba zapłacić niemiecką cenę. Przykładowa, znana marka niemieckich rowerów elektrycznych to Winora – ceny odpowiednie do jakości, oczywiście w Euro.

Porada

Sprawdź markę roweru! Poszukaj w internecie, czy ta marka posiada przedstawicielstwo w Polsce. Czy istnieje oficjalny serwis i czy dostępne są części zamienne. Pamiętaj, tani rower to również spora awaryjność, jeżeli już decydujesz się na taki wybór sprawdź, gdzie i czy taki rower będziesz mógł naprawić. Duża część podzespołów w tanich rowerach jest nietypowa i nie zawsze daje się zastąpić podzespołem o lepszej jakości.

Tani rower elektryczny, dobry bo Holenderski

W tym przypadku nie chodzi o kraj pochodzenia, a najczęściej o geometrię roweru. Po prostu niektóre typy rowerów miejskich nazywa się holenderskimi. Nie oznacza to, że pochodzą one z Holandii albo mają z nią jakikolwiek związek. Oznacza jedynie, że posiadają wygląd / geometrię podobną do tradycyjnych miejskich rowerów holenderskich.

Tani rower elektryczny na przerzutkach Shmiano

Shimano jest najbardziej znanym producentem osprzętu rowerowego. Nic dziwnego, że sprzedawcy tanich rowerów wykorzystują tą markę to promowania swoich rowerów. Co więc oznacza taka informacja? Najczęściej oznacza prawdę. Shimano robi przerzutki w przedziale cenowym od 20 złotych (SIS) do 1,5 tysiąca złotych (XTR). Raczej domyślasz się, który model zastosowano, prawda? Pamiętaj też, że rower niestety nie składa się z samej przerzutki, a jakość pozostałych komponentów ma kluczowe znaczenie pod względem trwałości i awaryjności.

Manetka

Wielu sprzedawców chwali się, że ich rower może jechać bez pedałowania. Taka funkcja jest niekiedy przydatna i występuje też w rowerach dobrej jakości. Niestety w połączeniu ze słabej jakości akumulatorem powoduje, że zasięg roweru, jak i żywotność akumulatora będą całkowicie nieakceptowalne z punktu widzenia użytkownika.

Prosto od importera

W dzisiejszych czasach każdy może zostać importerem. Niestety mały importer nie jest wstanie zapewnić ani jakości produktów, ani serwisu, ani zapasu części zamiennych.

Porada

Zawsze sprawdź firmę od której kupujesz rower! Sprawdź jak długo zajmuje się ona sprzedażą rowerów i jak długo funkcjonuje na rynku. To łatwo sprawdzić przez internet w serwisach CEIDG czy KRS. Firmy zajmujące się tanim importem bardzo często zmieniają formę działalności, tak by uniknąć odpowiedzialności gwarancyjnej.

Tani rower elektryczny – podsumowanie

Kupując tani rower elektryczny masz trzy opcje do wyboru: zakup nowego roweru powyżej 3500 złotych, montaż silnika elektrycznego do roweru, który już posiadasz lub zakup używanego roweru elektrycznego. Nie ma rozwiązania idealnego, dlatego samodzielnie musi się zdecydować, które dla Ciebie będzie najbardziej korzystne. Kupując używany rower elektryczny sprawdź czy bateria jest sprawna i czy rower jest dalej obecny w sprzedaży. To zapewni Ci możliwość łatwej naprawy i obniżenie kosztu utrzymania roweru. Kupując taki rower, podpisz ze sprzedawcą umowę kupna-sprzedaży. Będzie Cię ona chronić przed nieprzyjemnościami, a w razie szybkiej awarii może pomóc w odzyskaniu pieniędzy od nieuczciwego sprzedawcy.

Lovelec Tour White

Lovelec Tour White
5 832 zł

Lovelec Compact

Lovelec Compact
4 415 zł

Lovelec Atria

Lovelec Atria
5 799 zł

Lovelec Metro

Lovelec Metro
4 579 zł
Szukaj
Twój koszyk jest pusty, dodaj do koszyka Twoje wymarzone produkty.